Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@07:09:29 GMT

17.5میلیارد ریال برای بوستان بانوان خراسان شمالی جذب شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۷۷۷۴

17.5میلیارد ریال برای بوستان بانوان خراسان شمالی جذب شد

ملیحه یغمایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بوستان ویژه بانوان در شهرهای بجنورد، شیروان، جاجرم و آشخانه به بهره برداری رسیده و اجرای آن در سایر شهرها نیز در دست پیگیری است.
وی افزود: بر اساس هدفگذاری انجام شده و دستور استاندار، قرار است تا هفته دولت، هشت بوستان ویژه بانوان در مراکز شهرستان های استان دایر شود که تاکنون نیمی از اهداف محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای بازپیرایی بوستان مهربانو به عنوان بوستان ویژه بانوان بجنورد سه میلیارد و 500 میلیون اعتبار هزینه شد و بوستان مادر و کودک نیز به عنوان ظرفیت دیگر برای بانوان مرکز استان ایجاد شده است.

* 700 میلیون ریال اعتبار برای سند توسعه زنان خراسان شمالی
یغمایی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه اجرای سند توسعه زنان استان 700 میلیون ریال اعتبار دارد گفت: 360 میلیون ریال از این میزان از منابع دفتر زنان و خانواده ریاست جمهوری جذب شده است و تامین مابقی نیز توسط استانداری تعهد شده است.
وی با اشاره به پیگیری برای اجرای طرح شهر دوستدار کودک در استان گفت: ایجاد شهر دوستدار کودک در شهرهای بجنورد، اسفراین، شیروان و گرمه پیشنهاد و طرح ها ارسال شده است که با بررسی های بیشتر، یک یا 2 طرح به عنوان پایلوت انتخاب خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: بر اساس مصوبه مجلس، باید پنج صدم درصد از اعتبارات هزینه ای به دفتر امور بانوان و خانواده اختصاص یابد که این مبلغ در استان با احتساب بودجه حقوق و دستمزد 980 میلیون ریال است.
براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 433 هزار و 336 نفر مرد و بقیه زن هستند.
7185/6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 حقوق خانواده خراسان شمالی دستمزد زنان موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۷۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی

به گزارش گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ رضا روشن ضمیرگفت: سه هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری استان کوچرو هستند که ۲ هزار خانوار از این دامداران، زمستان را در استان گلستان گذرانده و اکنون در حال جابه جایی به مناطق ییلاقی خراسان شمالی هستند، هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری استان هم در داخل استان کوچروی دارند.
وی با بیان اینکه عشایر استان مکلف هستند مناطق قشلاقی استان گلستان را تا نیمه اردیبهشت ماه ترک کنند، افزود: برخی عشایر به صورت سنتی کوچ می‌کنند که این جابه جایی یک ماه تا بیش از ۴۰ روز طول می‌کشد و برخی هم به صورت مکانیزه کوچ می‌کنند که زمان کمتری در راه هستند.
روشن ضمیرگفت: برخی عشایر استان نیمه کوچرو و در جوار مناطق روستایی مستقر هستند و تابستان به مناطق ییلاقی اطراف کوچ می‌کنند که شمار این دامداران ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار است.
وی با بیان اینکه در این زمینه تمهیدات لازم با نیروی انتظامی و پلیس راه انجام شده است، گفت: ناوگان مورد نیاز برای آبرسانی سیار به عشایر در مسیر کوچ انجام و آب مورد نیاز عشایر و دام‌ها تامین می‌شود.
مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی با اشاره به اینکه دام عشایر، پیش از کوچ علیه بیماری‌های مختلف مایه کوبی می‌شوند افزود: همچنین آرد مورد نیاز عشایر پیش از کوچ تامین شده و علاوه بر آن در مناطق ییلاقی هم آرد مورد نیاز توزیع می‌شود.
عشایر خراسان شمالی ۶۰۰ هزار واحد دامی در اختیار دارند و ۹۰ درصد درآمد آنان وابسته به دام است و مابقی از از محل تولید صنایع دستی، جمع آوری گیاهان دارویی و زراعت و باغداری تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت