Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:15:30 GMT

چند خبر کوتاه از استان سمنان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۷۹۰۶

چند خبر کوتاه از استان سمنان

سمنان- ایرنا- ایجاد 2 هزار و 250 شغل در شرق سمنان، برجاگذاشتن هفت مصدوم براثر سوانح رانندگی در محورهای استان، برگزاری 610 گفتمان دینی در مدارس و برپایی نمایشگاه شکوه هنر در موزه شاهرود از جمله خبرهای کوتاه روز یکشنبه در استان سمنان است.

** 2هزار و 250 شغل در شرق سمنان ایجاد می شود
به گزارش ایرنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان گفت: تعهد دستگاه‌های اجرایی برای اشتغال در استان 9هزار و 143نفر است که یک هزار و 771نفر از این تعداد سهم شاهرود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسماعیل غنیان افزود : یکی از رویکردهای ویژه این نهاد، طرح تعهد اشتغال‌زایی توسط دستگاه‌های دولتی و اجرایی است که در این بخش برای سال 97، تعهد 9 هزار و 143 نفری اشتغال پیش‌بینی‌شده است.
وی با اشاره به سهم 18درصدی شاهرود از تعهدات اشتغال‌زایی استان سمنان، افزود: ایجاد یک هزار و 771 شغل در طرح تعهد کارآفرینی نهادهای اجرایی برای شاهرود پیش‌بینی‌شده است.
غنیان گفت: سهم میامی نیز از تعهدات اشتغال‌زایی دستگاه‌های اجرایی و دولتی 479 نفر در سال97 پیش‌بینی‌شده که امیدواریم شاهد تحقق 100 درصدی این میزان تعهد در سطح دو شهرستان شاهرود و میامی باشیم.
**حوادث رانندگی در سمنان هفت مصدوم برجاگذاشت
به گزارش ایرنا، رییس پلیس‌راه استان سمنان با بیان این که حوادث رانندگی در 72 ساعت گذشته در محورهای مواصلاتی استان هفت مجروح برجای گذاشت، گفت: در این حوادث 2 نفر جان باختند.
سرهنگ حسن خسروجردی افزود : در 48 ساعت گذشته 6 مورد سانحه جرحی و 2 حادثه فوتی در محورهای مواصلاتی استان سمنان روی داد.
وی بابیان این که از مجموع هشت سانحه جرحی و فوتی در محورهای استان مورد حادثه به علت واژگونی خودرو بوده است، افزود: خستگی و خواب‌آلودگی بیشترین عامل تصادفات استان را به خود اختصاص می‌دهد که به‌منظور جلوگیری از این قبیل پیشامدها به رانندگان استراحت یک ربع را بعد از هر دو ساعت رانندگی توصیه می‌کنیم.
**610 گفتمان دینی در مدارس سمنان برگزار شد
به گزارش ایرنا، مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان گفت: 610 گفتمان دینی در استان سمنان برگزار شد که 60 مورد به نماز اختصاص داشت.
حجت‌الاسلام علی شکری افزود: در هماهنگی‌های انجام‌شده با آموزش‌وپرورش و ساماندهی استادان متخصص طبق عناوین گفتمان‌های دینی، در سال تحصیلی 97-96 تعداد 550 گفتمان دینی در 110 مدارس استان سمنان برگزار شد.
وی تصریح کرد : در این گفتمان‌ها 440 جلسه به دانش آموزان و 110 جلسه به اولیاء و مربیان اختصاص داده شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر ضرورت توجه ویژه در تقویت فرهنگ نماز به خصوص نماز جماعت افزود: علاوه بر این تعداد 60 گفتمان ویژه نماز هم در طی این مدت برگزار شد که با احتساب آن تعداد گفتمان‌های دینی به 610 مورد می‌رسد.
**نمایشگاه شکوه هنر در موزه شاهرود گشایش یافت
به گزارش ایرنا، رییس اداره میراث فرهنگی شاهرود گفت: نمایشگاه شکوه هنر به مناسبت هفته میراث فرهنگی در این شهرستان برپا شد.
حمیدرضا حسنی افزود: هدف از اجرای این طرح آشنا شدن نسل جدید بافرهنگ و آثار میراث گذشته است که ضمن حفظ این یادگارهای ارزشمند بتوانیم تمدن خود را به نسل‌های بعد عرضه کنیم.
وی بابیان این که 30 اثر از سفالینه‌های ادوار مختلف تاریخی در موزه شاهرود به نمایش گذاشته‌شده است، افزود: سال گذشته نیز نظیر این جشنواره در شاهرود برگزار شد که با برپایی و تغییر اشیا داخل موزه می‌کوشیم تا مردم را با ابراز و فرهنگ دوران گذشته در نواحی مختلف آشنا کنیم.
استان سمنان با هشت شهرستان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد خبر كوتاه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۷۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان در آبان ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این رویداد ادای دین به باورهای دینی مردم و جزو نوآوری‌های جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) است. 

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمد هاشمی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار مدیران و دبیران جشنواره امام رضا (ع) اظهار داشت: در دور جدید جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری رضوی چند ایده مرکزی برای این کار وجود داشت که برای تخصصی شدن به سمت کارهای مردمی و اثرگذار پیش برود.

وی افزود: دومین ایده استفاده از چهره‌های فرهنگی و هنری بود که در صدر آن فرهاد قائمیان با تعهد همیشگی و عشق به امام رضا (ع) این مسئولیت را پذیرفت و اهتمام کامل و ویژه به کار گذاشتند؛ دیگر افرادی که همت کردند تا جشنواره‌ای برگزار شود و با کارگاه‌ها و رویکرد آموزشی آن دامنه‌های جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر شکل بگیرد. با این مجموعه کارها، به این هدف خود نزدیک‌تر شدیم.

قائم مقام وزیر فرهنگ اضافه کرد: تلاش شد با تجمیع جشنواره‌های همگون و با اهتمام اعضا در بخش‌های سیاستی و اجرایی، کار قوام بیشتری پیدا کرده است.

برگزاری جشنواره دینی فیلم رضوان در آبان ۱۴۰۳

هاشمی گفت: اختتامیه اولین فیلم دینی فیلم رضوان آبان ۱۴۰۳ با دبیری محمدحسین لطیفی در این دوره از جشنواره رضوی برگزار می‌شود که امید است نقطه عزیمتی در این کار شود و با این کار ادای دینی در باورهای دینی مردم کرده باشیم و کار مؤثری باشد و این رویداد جزو نوآوری‌های جشنواره امام رضا (ع) است.

وی عنوان کرد: تلاش شده تا خروجی‌های جشنواره‌ها را تا انتها دنبال کنیم تا نتایج اثرگذاری داشته باشد و در خروجی انتهایی کار این نیت را به منصه ظهور برسانیم و به سبد محصولات رویدادهای مردمی اضافه شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ با بیان اینکه راهبری جشنواره دوره بیست‌ویکم با مدیریت فرهاد قائمیان انجام شده است، عنوان کرد: امسال در کنار دیگر رویدادها، روایت آوای رضوی با حضور هوشنگ جاوید و احمد صبری به دبیری سیدمجتبی ذبیحی در حال انجام است، همچنین جشنواره روستایی رضوی در سطح ملی و به صورت حرفه‌ای با دبیران تراز ملی شکل مطلوبی به خود گرفته است.

منبع: ایرنا کد خبر 748336

دیگر خبرها

  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود