Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@02:02:26 GMT

با این پنجره ها نیاز به باد کولر در تابستان ندارید!

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۸۱۰۱

با این پنجره ها نیاز به باد کولر در تابستان ندارید!

رکنا: با اختراعات نوین بشر زندگی آسان تر شده است.

محققان مختلف در سراسر جهان اختراعات جدیدی را برای جوامع بشری و کمک به آنها طراحی کرده‌اند.

اختراعات روزمره در سراسر جهان سبب پیشرفت جوامع بشری و همچنین آسان‌تر شدن زندگی می‌شود. این اختراعات در زمینه‌های مختلف از تولید هواپیما تا ساخت ماشین‌های غول‌پیکر را شامل می‌شود که در این بسته خبر به معرفی این اختراعات می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاهی که به کمک نور خورشید آب را تصفیه می‌کند

محققان موفق به طراحی و اختراع وسیله‌ای شده‌اند که با صفحه سیاه کربنی آب را تصفیه می‌کند؛ این دستگاه ساده و کم عرض محفظه شفاف و پلاستیکی‌ دارد که بر زیر نور خورشید قرار می‌گیرد و این گرم شدن تدریجی آب سبب تبخیر آن می شود و با صفحه پلاستیکی سرد تر و باریک دیگری تماس برقرار کند و برخورد این بخار آب با صفحه سرد سبب می‌شود که بخار آب دوباره به مایع تبدیل شود، این مایعی که دوباره تشکیل می‌شود آبی سالم و تصفیه شده است.

محققان از این دستگاه خورشیدی برای تصفیه آب آشامیدنی استفاده می‌کنند و این دستگاه توان این را دارد که در هر ساعت 2.2 لیتر آب را تصفیه کند.

پنجره هوشمند که دمای محیط را تنظیم می‌کند

محققان سوئیسی پنجره‌های هوشمندی را طراحی کرده‌اند که می‌توانند در عرض چند دقیقه رنگ خود را بر اساس تقاضایی که شما دارید تغییر دهند یعنی تنها در عرض چند دقیقه رنگ این پنجره‌ها از تیره به روشن تغییر می‌کند همچنین برخی از آنها این قابلیت را دارند که میزان گرمای محیط اتاق را هم تنظیم کنند.

این پنجره هوشمند شفاف هنگامی که نور را به داخل اتاق وارد می‌کنند به دلیل فناوری‌موجود از ورود گرما به داخل اتاق جلوگیری می‌کند یعنی روشنایی خورشید را دریافت می‌کند اما گرمای آن را خیر، این پنجره برای کنترل میزان دمای محیط اتاق طراحی شده است.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت تصفیه آب نور خورشید زندگی خورشید خیر تابستان پنجره عکس قتل وحید مرادی حوادث شرور تهران تجاوز زن حوادث تهران ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، سرهنگ عیسی روشن‌قلب با بیان اینکه ماموران یگان امداد حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محور مواصلاتی شمال به جنوب به یک دستگاه خودرو باری نیسان که در حال تردد بود، مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند، گفت: در بازرسی از این خودرو، ۱۰ دستگاه کولر گازی قاچاق کشف شد.
وی ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: متهم ۲۴ ساله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • سیمونه اینزاگی: به باشگاه گفتم نمی خواهم هیچ بازیکنی از جمع ما خارج شود؛ به همه آنها نیاز دارم
  • کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید
  • جلسه ویژه برای ستاره ناراضی رئال: بمانم یا بروم
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • طراحی نیمکت مواج برای اتاق‌های انتظار (فیلم)
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • لزوم الصاق پیوست‌های فرهنگی و امنیتی در طرح تفصیلی شهری