Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فرهاد بلاش سرپرست مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه خوارزمی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباه تبادلات علمی دانشگاه خوارزمی در سطح بین الملل گفت: وزارت علوم چند کشور را به عنوان نقطه مرکزی مشخص کرده و در کشورهای اروپایی هم سهم دانشگاه خوارزمی با توجه به سابقه ای که داشته است اتریش انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه خوارزمی افزود: طی یک جلسه و کنفرانسی که اساتید و روسای دانشگاه های مطرح اتریش به ایران آمدند دریک جمع بندی به این نتیجه رسیدیم که می توانیم همکاری های علمی خوبی را با دانشگاه های اتریش برقرار کنیم و بر روی موضوعات خاصی همکاری داشته باشیم که دراین بین پروپوزال هایی ارسال شد و حدود 87 پروپوزال دریافت کردیم که کاری مشترک بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: محقیقن ایرانی و اتریشی از سراسر اتریش و ایران فرخوانده شدند و از بین 87 پروپوزال ارائه شده 17 پروژه انتخاب شد و در بازدیدی که محققین و اساتید دانشگاه خوارزمی به همراه معاون وزیر علوم به دانشگاه بین الملل اتریش داشتند این 17 پروژه نهایی و تایید شد.

بلاش یادآور شد: در حال حاضر برای اجرایی کردن این 17 پروژه با اساتید دانشگاه خوارزمی قراردادی به امضا رسیده است و کارهای پژوهشی در حال انجام است،همچنین کار گروه هایی رادر اتریش داریم که کارهای مطالعاتی را انجام می دهیم و با توجه به اینکه در دانشگاه خوارزمی مرکز مطالعات اروپا هم داریم از اطلاعات این مرکز هم در مدیریت بهتر این تعاملات بین المللی بهره مند می شویم.

سرپرست مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه خوارزمی درباره تعاملات این دانشگاه با فرانسه اظهار داشت:چندی پیش گروهی از نمایندگان IRIS فرانسه که یکی از معتبر ترین مراکز پژوهشی فرانسه است به ایران آمدند و یک کنفرانس مشترک را برگزار کردیم که در آن پنل های تخصصی ارائه شد و بعد از طی جلساتی که داشتیم به یک جمع بندی رسیدیم که تفاهم نامه ای در حوزه انتشارات مشترک داشته باشیم .

فرهاد بلاش متذکر شد: IRIS یکی از معتبر ترین مراکز علمی فرانسه است که بیشتر خط مشی گذاری ها را در تعامل مشترک انجام می دهد و به نوعی یک کار علمی و ژورنالیستی است که دانشگاه خوارزمی قصد دارد بویژه در حوزه اقتصاد با ارائه یک مدل مناسب در این امرتا حدودی دانشگاه هایمان را از نسل یک و دو فاصله دهد تا بتوانیم به سمت دانشگاه های نسل چهارم حرکت کنیم.

وی درباره تبادل دانشجو دردانشگاه خوارزمی با دیگر کشورها گفت: در حال حاضربا کشور اتریش تبادل دانشجو داریم و صرفا بحث تبادل استاد و دانشجو با فرانسه و اتریش نیست با خیلی از کشورها در حال تبادل علمی و تبادل استاد و دانشجو هستیم.

سرپرست مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه خوارزمی در پایان درباره دستاوردهای تبادلات بین المللی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سطح کلان، گفت: بزرگترین دستاورد تبادلات علمی و دانشگاهی در سطح بین الملل دریافت خوراک علمی ،فرهنگی و پژوهشی برای هریک از طرفین است که در این راستا باید به روز باشیم و این تعاملات متقابل علمی زمینه های پیشرفت فراوانی را برای کشورها می تواند به همراه داشته باشد.

خبرنگار:ندا فراهانی

سرپرست مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه خوارزمی فرهاد بلاش تبادلات علمی فرانسه و اتریش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تبادلات علمی فرانسه و اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۸۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری

تین نیوز

تجارت ایران و پاکستان در سال ۱۴۰۲ رشد ۳۸ درصدی را تجربه کرد و به بیش از ۲ میلیارد دلار رسید، رقمی که طبق توافق در آخرین جلسه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، قرار است افزایش ۵ برابری را تجربه کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر خود به اسلام آباد به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان در جلسه ای مشترک با مقامات دولت جدید این کشور دیدار کرد تا با امضای اسنادی مشترک، باب توسعه تجارت ایران و پاکستان را باز کند و به افق تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسد.

توافقات انجام شده در نشست های کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان طی یک سال گذشته، منجر به افزایش داد و ستد دو کشور شده؛ به گونه ای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در سال ۱۴۰۱، پاکستان رتبه هفتم را به عنوان مقصد صادراتی ایران داشت.

بر اساس آمارهای موجود، تجارت ایران و پاکستان از یک و نیم میلیارد دلار حجم تجارت در ۱۴۰۱ به بیش از ۲ میلیارد دلار افزایش داشت که نشان از رشد ۳۸ درصدی از نظر ارزش و ۲۳ درصدی از نظر حجم تجارت دو کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

در این راستا افزایش حجم تجارت دو کشور به صورت جدی در دستور کار سفر رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی کشورمان به پاکستان قرار گرفت. 

در این سفر، ۸ سند همکاری در حوزه های مختلف میان مقامات دو کشور امضا شد و افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور برای رسیدن به ۱۰ میلیارد دلار، هدف گذاری شده است.

نشست های دوجانبه روسای کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در این سفر و توافقات و مسائل مطرح شده، حامی از عزم جدی طرفین برای فراهم کردن زیرساخت های دستیابی به این افق ۱۰ میلیارد دلاری است.

علاوه بر این توسعه همکاری های امنیتی یکی از محورهای گفتگوها در این سفر بود که در زمینه تبادلات تجاری و امنیتی بین دو کشور اثرگذار خواهد بود.

این سفر و امضای اسناد همکاری بین دو کشور می تواند آغازگر روابطی گرم در زمینه تجارت ایران و پاکستان باشد؛ چرا که پاکستان به عنوان کشوری که بیش از ۲۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد و صنایعی رو به رشد را در خود جای داده، می تواند میزبان مناسبی برای کالاهای نهایی و همچنین مواد خام و نیمه خام تولیدی در ایران باشد.

بر این اساس می توان پیش بینی کرد که در صورت اجرایی شدن سند همکاری بین دو کشور، تجارت ایران و پاکستان در مسیری رو به رشد قرار گیرد.

به همین منظور ارتقای سطح همکاری های دو کشور به ویژه در زمینه حمل و نقل و توسعه زیرساخت ها به عنوان یکی از اصول اساسی تجارت و فعالیت اقتصادی در جلسه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان و در دیدارهای دو جانبه بذرپاش با همتای پاکستانی خود به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که نوید بخش رشد قابل توجه تجارت دو کشور و توسعه اقتصادی ایران است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • ۲ مقام Best design مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به دانشگاه آزاد یزد رسید
  • تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد، موفق به کسب دومقام در مسابقات بین المللی روبوکاپ شد