Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@07:13:35 GMT

کرج| نتایج تحقیقات کشاورزی تجاری‌سازی شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۸۵۵۹

کرج| نتایج تحقیقات کشاورزی تجاری‌سازی شود

معاون علمی ریاست جمهوری با بیان اینکه موسسه تحقیقات نهال و بذر یک موسسه قدیمی است گفت: انتقادی که وجود دارد این است که چرا نتایج تحقیقات کشاورزی دیده نشده و تجاری‌سازی نمی‌شود. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ استانها البرز نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سورنا ستاری در مراسم امضای قراردادهای انتقال دانش فنی تولید بذر به بخش خصوصی که صبح امروز در موسسه تحقیقات نهال و بذر برگزار شد اظهار داشت: تقویت بخش خصوصی برای کشاورزی راه درست و صحیح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی ریاست جمهوری با بیان اینکه موسسه تحقیقات نهال و بذر یک موسسه بسیار قدیمی است، افزود: انتقادی که وجود دارد این است که چرا نتایج تحقیقات کشاورزی دیده نشده و تجاری‌سازی نمی‌شود.

ستاری با اشاره به اینکه حوزه بذر و نهال حاکمیتی است، گفت: یکی از نقاط ضعف همین پروژه بذر است و راه انتخاب شده برای خصوصی‌سازی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: معاونت علمی ریاست جمهوری با موسسه نهال و بذر پروژه‌های جدیدی منعقد می‌کند و باید تزریق تکنولوژی بعد از زمانی به زندگی روزمره مردم وارد شود و آحاد مردم از نتایج قراردادهای کشاورزی به طور ملموس سهیم شوند.

معاون رئیس‌ جمهور اضافه کرد: قراردادهای منعقد شده موسسه تحقیقات نهال و بذر با بخش خصوصی نشان دهنده بلوغ این موسسه در سال‌های آینده است.

انتهای پیام/ح

R41451/P1357/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی، گیاهان دارویی، مرتع داری و بیابان، زراعت و باغبانی، فنی و مهندسی، گیاه پزشکی، آفات و بیماری‌های گیاهان، اقتصادی و اجتماعی است.
گودرزی افزود: افزایش بهره وری و راندمان در نهاده‌های بخش کشاورزی، افزایش نفوذ دانش در بخش کشاورزی و انتقال این دستاورد‌ها به بهره برداران را از اهداف و مولفه‌های اصلی این مرکز دانست که از طریق دستورالعمل و مقاله‌های تروریجی و روز مزرعه انتقال می‌یابد.
او حضور محققان در مزرعه و حضور در مراکز خدمات کشاورزی و آموزش بهره برداران را از برنامه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۳۰ هزار نفر روز آموزش‌های مهارتی بخش کشاورزی را فرا گرفتند و در این راستا رتبه سوم کشور را کسب کردیم.
مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با پنج ایستگاه تحقیقاتی، ۹ آزمایشگاه تخصصی، دو پردیس تحقیقاتی و کشاورزی، هفت مجموعه بزرگ شامل (انار، لوبیا، گل محمدی، گیاهان دارویی، آویشن، صنوبر و پسته) و ۳۴ پژوهشگر بستر لازم را برای انجام طرح‌های تحقیقاتی فراهم کرده است.

دیگر خبرها

  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • افزایش دوبرابری قراردادهای تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • فروش ویژه نهال گردو ریشه ای و گلدانی بدون محدودیت کاشت در کرج با ارسال یک روزه