Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نخست وزير عراق و رئيس گروه صدر بر استفاده از ظرفيت همه گروه‌ها، براي تشکيل دولت آينده اين کشور تاکيد کردند.
به گزارش پارس‌تودي؛ بر اساس بيانيه‌ دفتر نخست وزيري عراق؛ «حيدر العبادي» نخست وزير عراق روز شنبه در ديدار با «مقتدي صدر» رئيس گروه صدر، ضمن تبريک به مردم کشورش در برگزاري انتخابات در موعد مقرر، از نيروهاي امنيتي در حمايت از راي دهندگان و حفظ بي‌طرفي در جريان انتخابات قدرداني کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


العبادي که رياست ائتلاف «النصر» را برعهده دارد با دعوت از همه گروه‌ها براي پذيرفتن نتايج و مراحل قانوني انتخابات پارلماني، رسيدگي کميسيون عالي مستقل انتخابات را به اعتراضات برخي نامزدها خواستار شد.
نخست وزير عراق با اشاره به اينکه يکي از اهداف ديدار با صدر، رايزني براي تسريع در تشکيل دولت آينده عراق بود گفت دولت آينده، دولتي مقتدر خواهد بود که علاوه بر ارائه خدمات، فرصت‌هاي شغلي ايجاد مي‌کند و سطح زندگي مردم را افزايش خواهد داد.
مقتدي صدر هم که ائتلاف «السائرون» به رياست وي با 54 کرسي پيشتاز انتخابات پارلماني عراق شد، در اين ديدار، گفت، رايزني با العبادي حاوي اين پيام بود که دولت آينده، حافظ حقوق همه ملت عراق خواهد بود.
انتخابات پارلماني عراق 22 ارديبهشت با شرکت حدود 11 ميليون عراقي و با ميزان مشارکت بيش از 44 و نيم درصد برگزار شد. حدود هفت هزار نامزد، براي کسب 329 کرسي مجلس عراق رقابت کردند.
درهمين حال؛ «حيدر العبادي» نخست وزير عراق در مقاله‌اي در روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: انتخابات پارلمان عراق يک پيروزي قابل توجه براي دموکراسي در عراق است.
حيدر العبادي تصريح کرد: «عراق امروز آزاد است و مردمش مي‌توانند رهبران خود را انتخاب کنند و بدون ترس از سرکوب از آنها انتقاد کنند. اکنون نسل جديدي از قانونگذاران و سياستمداران جايگزين شده‌اند و ائتلاف ما مفتخر است که در خط مقدم اين تغيير قرار دارد.»
نخست وزير عراق اظهار کرد: «دولت من تمام تلاشش را خواهد کرد تا اطمينان يابد که انتقال به دولت بعد به شيوه‌اي پايدار و شفاف صورت گيرد و مبنايي براي نظم دموکراتيک و پايدار بر اساس حکومت قانون فراهم شود.» 120/ 115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران

«عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل پیرامون تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر آب و انرژی، وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری، وزیر اطلاعات و فرهنگ و سفیر طالبان در تهران نیز حضور داشتند.

ملا برادر با مثبت خواندن روابط افغانستان و ایران و تأکید بر توسعه روابط گفت: امسال به فضل الهی سطح بارندگی بالا بوده که در نتیجه آن پس از چندین سال خشکسالی، آب دریای هلمند به نیمروز و به سیستان ایران رسیده است، این کمک خواهد کرد مشکلات بیشتر مردم هر دو کشور حل شود.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در ادامه خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانستان به کشورهای اروپایی از طریق ایران شد و این امر را گامی اساسی برای افزایش سطح ترانزیت و تجارت بین دو کشور دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم