Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: تعامل سازنده با بدنه نخبگانی و‌ مدیران قرآنی؛ برنامه محوری با رویکرد نوآوری و نگرش دانش بنیان به فعالیت ها و برنامه ریزی ها سه رویکرد این دوره نمایشگاه قران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه بیست و ششمین دوره نمایشگاه قرآن که در سالن همایش های یاس برگزار شد با اشاره به اینکه یک ربع قرن از برگزاری نمایشگاه قرآن در کشور ما می گذرد اظهار داشت: این نمایشگاه یک رویداد علمی، فرهنگی و هنری است که در حال حاضر بیست و ششمین دوره خود را آغاز می کند، این نمایشگاه ها انگیزه های زیادی را برانگیخته و استعدادهای جدیدی را ایجاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به ویژگی های این نمایشگاه ادامه داد: اگر نمایشگاه قرآن ما بزرگترین رویداد نمایشگاهی مختلف در دنیا نباشد یکی از بزرگترین رویدادهای قرآنی نمایشگاهی جهان خواهد بود، این نمایشگاه یک رویداد برای فعالیت های قرآنی در سطح ملی است و یک تماشاخانه نیست و به نحوی فعالیت های قرآنی در قالبی کوچک تر در سطح ملی در این نمایشگاه برگزار می شود.

 

معاون قرآن و عترت تاکید کرد: این نمایشگاه می تواند جلب توجه خاص در عموم اقشار در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و پژوهشی باشد، در عرصه های قرائت، حفظ مفاهیم و عمل به آموزه های قرآنی این نمایشگاه کارایی دارد، همچنین این نمایشگاه جریان سازی های موثری در پیدایش استعدادها در خلق آثار هنری، علمی و فرهنگی دارد که این‌ محصول یک ربع قرن تلاش این نمایشگاه است.

 

فقهی زاده در خصوص کارایی های این نمایشگاه یادآور شد: یکی از کارایی های این نمایشگاه نشان دادن اهتمام های نظام جمهوری اسلامی ایران و‌ پیروان‌ اهل بیت(ع) به آموزه های قرآنی در سطح بین المللی است، امروز نگاه بدبینانه ای به اهل بیت(ع) شده است و ایران را از این حیث متهم می کنند که ما به قرآن توجه نداریم و این نمایشگاه می تواند حافظان و قاریان قرآنی را به سوی این نمایشگاه بکشاند تا آنها بدانند قرآن ما چیزی متفاوت با قرآن های موجود در جهان نیست.

 

وی افزود: ما در این دوره از نمایشگاه سه رویکرد را در نظر گرفتیم، اولین کارایی نمایشگاه این است که این نمایشگاه تعامل سازنده با بدنه نخبگانی دانشوران‌ و‌ مدیران قرآنی دارد، در واقع ما برای جلوگیری از عوام گرایی و خرافه گرایی از محتوا جلساتی را گذاشته ایم تا از این وضعیت خارج شویم، دیگر کارایی نمایشگاه نگرش دانش بنیان به فعالیت ها و برنامه ریزی ها بوده است، ما در این دوره برنامه های خرد و کلان زیادی را اجرا خواهیم‌ کرد. 

 

رییس بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ابراز داشت: برنامه محوری با رویکرد نوآوری دیگر کارایی نمایشگاه خواهد بود و اگر در گذشته برنامه های ما نوآور نبود امروز سعی کردیم از این وضعیت خارج شویم، برای جذب بیشتر مخاطب نوآوری ها و تحولاتی موثری را ایجاد کرده ایم، گمان ما براین است که در این عرصه در دوره جدید نسبت به گذشته موفق تر خواهیم بود.

 

فقهی زاده بیان کرد: قطعا این سه رویکرد تفاوت هایی را برای ما به همراه خواهد داشت، با این تفاوت ها در این دوره شاهد تقویت فعالیت های محتوایی و مفاهیمی در مرحله اول خواهیم‌بود، همچنین این تفاوت ها باعث تقویت بخش عترت در بخش های گوناگون و احیا بخش بین الملل برای نشان دادن قابلیت های قرآنی ایران به جهانیان خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: در نگاه ما نمایشگاه بین المللی یک رویداد فرابخشی است، ظاهرا برگزار کنند این نمایشگاه ما خواهیم بود اما این یک رویداد ملی و فرابخشی است و چه بهتر است که ارگان های آموزشی، هنری، پژوهشی و حتی اقتصادی در آن شرکت کنند، ما نباید در برگزاری این نمایشگاه دغدغه اقتصادی داشته باشیم و همه باید در کنار همه این نمایشگاه را برگزار کنیم.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • قرآن همه چیز ماست
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد
  • اتصال زیست‌بوم فناوری به عرصه آبادانی با «آبادیران»