Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برلزوم ارائه لایحه دوفوریتی برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران،کارمندان و بازنشستگان از محل افزایش درآمد فروش نفت و رشد نرخ دلار تاکید کرد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نادر قاضی‌پور با بیان اینکه باید بودجه سال 97 اصلاح شود، گفت:در بودجه سال 97 قیمت هر بشکه نفت 55 دلار تعیین شده این در حالی است که قیمت نفت در روزهای اخیر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر افزایش قیمت قابل توجه نفت در مدت اخیر، قیمت هر دلار نیز با تغییراتی روبرو بوده است که این موضوعات باید بررسی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به خانه ملت تصریح کرد: تجربه بیانگر این است در زمان کسری بودجه دولت لایحه ارائه می کند بنابراین با توجه به افزایش قیمت نفت و دلار در مدت اخیر، پیش بینی میشود دولت با مازاد درآمد روبرو شود بنابراین باید به این موضوع نیز توجه شود.

قاضی پور با تاکید بر ضرورت توجه به حفظ ارزش پول ملی گفت: براساس محاسبات قیمت هر دلار آمریکا در بودجه 3500 تومان تعیین شده این در حالی است دولت نرخ هر دلار را 4200 تومان اعلام کرده که بطور طبیعی باید به مابه التفاوت بین دو نرخ توجه شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در هر صورت باید دولت لایحه دوفوریتی برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران،کارمندان و بازنشستگان از محل افزایش درآمد ناشی از رشد قیمت نفت و درآمد حاصل از افزایش قیمت ارز به مجلس ارائه کند.

انتهای پیام/

R1010113/P1010113/S7,77/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت

مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید به دنبال گسترده‌تر و رنگین‌تر شدن سفره کارگران باشند، اعلام کرد: با توجه به سهم ۶۰ درصدی هزینه‌های مسکن و اجاره بها در سبد خانوار، احداث مسکن کارگری باعث جلوگیری از کوچک‌تر شدن سفره آنان خواهد شد.

وی از آمادگی استان برای واگذاری ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر زمین غیرقابل فروش به کارگران واجد شرایط همراه با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ۵۵۰ میلیون تومانی با تنفس یک ساله و اقساط ۲۰ ساله به منظور ساخت خانه‌های ویلایی کارگری خبر داد.

استاندار یزد بیان کرد: به عنوان مصوبه این نشست، تلاش خواهیم کرد تا در ابتدای سال ۱۴۰۴ هیچ کارگر واجد شرایطی در استان نباشد که زمین تحویل نگرفته و یا عملیات اجرایی ساخت منزل مسکونی وی آغاز نشده باشد.

استاندار یزد اظهار کرد: عدم پرداخت دستمزد مطابق تلاش کارگران و عدم توجه به مسئله بیمه، بهداشت و سلامت، آموزش و ارتقا مهارت‌ها همچنین عدم استفاده از ابتکار عمل کارگر از مصادیق این ظلم است که اثرات سوء آن در رونق تولید مشهود خواهد بود.

فاطمی در ادامه از فعالان عرصه کارگری از جمله خانه کارگر، شوراهای کارگری و کانون‌ها و انجمن‌های صنفی برای پیگیری مطالبات کارگران و نیز از تشکل‌های صنعتی استان نظیر اتاق بازرگانی، انجمن مدیران، خانه صمت و انجمن کارفرمایان برای میزبانی این نشست تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه متوسط توجه کارفرمایان استان به کارگران نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: جامعه کارگری استان نیز از وفادارترین جوامع ایرانی نسبت به انقلاب بوده و در هر مقطعی دین خود را به نظام جمهوری اسلامی ادا کرده‌اند.

کد خبر 6094153

دیگر خبرها

  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد