Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اصغر شاه‌زیدی  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهار داشت: حلول ماه مبارک رمضان باعث ایجاد شور ویژه و حس خوبی در مردم از جهت ارتباط با خدا و معنویت می‌شود که یکی از راه‌های رسیدن به خدا کمک به نیازمندان است و همین مسأله تکلیفی برای سازمان بهزیستی برای استفاده از این فرصت ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان در ستاد ویژه این ماه که با هدف اطعام نیازمندان، اطعام خانواده‌های نیازمند یا بی‌سرپرست، اطعام کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست و در کل جامعه نیازمند هدف بهزیستی تشکیل شد، اقداماتی صورت خواهد گرفت که محورهای اصلی آن تبلیغات و اطلاع‌رسانی و همچنین تأمین سبد غذایی است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان گفت: سبد غذایی یا سبد خاص نیازمندان به صورت کلان در سطح کشور تأمین و پخش می‌شود، هر استانی با توجه به شرایط بومی خود نیز اقداماتی انجام می‌دهد، سازمان بهزیستی اصفهان در این ماه از خیران برای سرکشی به خانواده‌ها و مکان‌هایی که کودکان بدسرپرست و معلولان در آنجا اقامت دارند جهت توزیع مواد غذایی دعوت می‌کند و این تعامل با خیران و عموم مردم به خوبی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: سال گذشته 13 هزار و 500 سبد کالای خام و توزیع غذای گرم یا سرو ضیافت افطار در استان انجام شد و پیش‌بینی امسال 15 هزار مورد افطار است که با کمک خیران و با حضور مسؤولان محلی و استانی برای مددجوها و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست انجام می‌شود.

شاه‌زیدی اضافه کرد: به منظور جمع‌آوری صدقات مردم، کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران و نیکوکاران علاوه بر طول ماه، برای پایان ماه مبارک رمضان برای دریافت و جمع‌آوری کمک‌ها، هدایا و فطریه به صورت ویژه و میدانی در روز عید فطر برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: شورای زکات در استانداری با محوریت چند دستگاه از جمله بهزیستی برای جمع‌آوری زکات فطره در روز عید سعید فطر برنامه‌ریزی خواهند کرد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: کلیه ادارات بهزیستی و مجتمع‌های خدماتی بهزیستی در سراسر استان و حتی مجتمع خدمات روستایی آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند و جدای از آن در صورت تمایل افراد امکان پرداخت‌های سیستمی و موبایلی، اینترنتی و شماره کارت مجازی نیز فراهم شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: سامانه پرداخت صدقه از طریق تلفن ثابت 59730210، سامانه پرداخت موبایلی با شماره‌گیری *733*4*1400018#، حساب مشارکت‌های مردمی به صورت متمرکز در بانک ملی شعبه اصفهان 2173450241001 و شماره کارت مجازی 6037991899616522 آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند، پایگاه اینترنتی بانک ملی نیز فعال و از طریق شبکه‌های اینترنت با اتصال به درگاه بانک ملی قابل پرداخت است.

شاه‌زیدی تأکید کرد: افرادی که شماره کارت مجازی را برای پرداخت انتخاب می‌کنند توجه داشته باشند که با پرداخت هزینه به شماره کارت مجازی نقدینگی‌ها وارد همان حساب مشارکت‌های مردمی بانک ملی می‌شود.

وی با اشاره به توزیع سبد کالا در شهرستان‌ها ابراز داشت: سبد کالای کشوری برای همه افراد تحت پوشش بهزیستی آماده و توزیع می‌شود، اما تمامی شهرستان‌های سطح استان در این زمینه فعالیت خودجوش هم دارند، البته برخی شهرستان‌ها که به لحاظ بدنه اقتصادی در منطقه ضعیفی قرار دارند از طرف ستاد کل برای تأمین حدود 100 سبد غذایی حمایت می‌شوند.

 

انتهای پیام/م

اطعام مددجویان نیازمند بهزیستی در بهار قرآن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان

شهبازی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طرح غربالگری بینایی در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال موجب میشود تا با تشخیص و درمان زود هنگام مشکلات بینایی از معلولیت کم بینایی و نابینایی پیشگیری شود.

به گفته شهبازی قرار است بهزیستی استان کرمانشاه درصورت نیاز کودکان به درمان‌های بعدی /مانند جراحی وعینک برای خانواده‌های تحت پوشش همه هزینه‌ها و برای دیگر خانواده‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند

آنطور که شهبازی می‌گوید پارسال ۶۶ هزار کودک کرمانشاهی در پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند. از این شمار ۷۰۰ کودک که نیازمند درمان‌های بعدی بودند به مراکز تخصصی ارجاع شدند کمک هزینه‌های درمان از ۲ تا سی میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان و همچنین غربالگری ژنتیک از راهکاری‌های پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش و درمان معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی هم در بخش آموزش دنبال میشود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • قطب‌الدین صادقی: تئاترِ اصفهان را احیا کنید
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار