Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: ضرورت رعایت حقوق شهروندی صرفا یک نگرش سطحی نبوده و برخاسته از باور دینی و تکلیف قانونی است.

به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات، اولین نشست هیأت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان تهران با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل سالن کنفرانس حوزۀ ریاست کل واقع در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی بهره مندی از فیوضات سرشار این ماه و برداشتن توشه مناسب دنیوی و اخروی طی سخنانی اظهار داشت: ضرورت رعایت حقوق شهروندی صرفا یک نگرش سطحی نبوده و برخاسته از باور دینی و تکلیف قانونی است.

وی افزود: هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در استان به دور از هیاهوی سیاسی، تبلیغاتی به وظایف خطیر خود عمل کرده و در این راستا گروه‌های بازرسی که اعضای آن‌ها از قضات باسابقه و خوشنام به شمار میروند با یک برنامه ریزی دقیق، به انجام مأموریت‌های محوله در خصوص بازرسی از مراجع انتظامی، بازداشتگاه‌ها، زندان‌ها و مراجع قضائی مبادرت می‌ورزند و گزارشات تنظیمی جملگی گویای این حقیقت است.

اسماعیلی تصریح کرد: سعی شده تعداد بازرسی‌ها از جلسات بیشتر و نتایج حاصله نیز با جدیت تمام مورد پیگیری قانونی قرار گیرد و در همین جا وظیفۀ خود می‌دانم که از اعضای هیأت صمیمانه تشکر کنم.

وی در ادامه افزود: بنده در مجموع عملکرد هیأت را مثبت ارزیابی می‌نمایم، لکن منکر وجود ایرادات احتمالی در مسیر انجام وظیفه نیستم. نکتۀ مهم اینکه تلاش ما بر این بوده که بازرسی‌ها هدفمند و تأثیرگزار باشد و موجب ایجاد تحول در نگرش ضابطین و قضات گردد.

محدث دبیر هیأت مرکزی نظارت بر حفظ حقوق شهروندی قوۀ قضائیه نیز در این نشست با ابراز خوشوقتی از حضور خود و همراهان در دادگستری کل استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: از همان بدو امر تصمیم بر آن شد که بدور از تبلیغات به انجام وظایف قانونی بپردازیم و معتقدیم که بهترین تبلیغ همانا عملکرد ما خواهد بود. بحمدا... با برنامه ریزی صورت گرفته در سال گذشته در قالب دو گروه بازرسی در یک بازدۀ زمانی شش ماهه از دبیرخانه‌های سراسر کشور بازرسی بعمل آمد که آخرین آن ها، بازرسی از هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان تهران بود که لازم است به جهت گستردگی ابعاد عملکرد و ثمرات ارزشمند آن، از تلاش‌های مجدانه اعضای هیأت در استان صمیمانه تشکر نمایم.

وی بیان داشت: نتایج حاصله از بازرسی‌های انجام شده از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها ضرورت تغییر نگرش همکاران قضایی را دو چندان می‌نماید و می‌طلبد قضات با یک برنامه ریزی مناسب و مستمر حتما از این مراجع بازدید هدفمند و موثر داشته باشند که تحقق این امر می‌تواند آثار سازنده‌ای در بر داشته باشد، وی در پایان سخنان خود بار دیگر انجام بازرسی‌های هدفمند و تأثیرگذار را مورد تأکید قرار داد و ابراز امیدواری نمود که به نحو مقتضی زحمات ارزشمند گروه‌های بازرسی برابر قانون Law جبران گردد.

در ادامۀ جلسه تعدادی از حاضرین به ارائۀ نقطه نظرات خود در ابعاد مختلف بویژه بازدید‌های صورت گرفته پرداختند و آنگاه رازقندی دبیر هیأت نظارت و بازرسی حفظ حقوق شهروندی

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت قانون Law استان تهران حقوق تکلیف قانونی رعایت عکس قتل وحید مرادی حوادث شرور تهران حوادث تهران ایران دختر ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف معوقات مالیاتی گروه امیرمنصور آریا

در راستای استیفای حقوق عامه و بیت المال، با پیگیری این سازمان معوقات مالیاتی ۱۵ هزار میلیارد ریالی «گروه موسوم به امیرمنصور آریا» بعد از سه هزار روز تعیین تکلیف شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم؛ طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور با گذشت بیش از سه هزار روز از تعویق وصول حقوق بیت المال از شرکت های متعلق به گروه امیر منصور آریا، مشتمل بر 11 شخص حقیقی و حقوقی و با بدهی بیش از 15 هزار میلیارد ریال سرانجام  برابر احکام نمایندگی صادره از دادگستری استان گیلان و دادسرای تهران مراحل شناسایی، بازداشت و مزایده پلاک ثبتی مرغوب این شرکت ها به مساحت بیش از 65 هزار متر مربع واقع در بزرگراه فتح تهران انجام شد  و این پلاک ثبتی در آخرین روز کاری سال 1402  به تملک دولت درآمد.

به همین دلیل می توان گفت با این اقدام، یکی از پرونده های معوقات کلان نظام مالیاتی کشور با همکاری قوه قضاییه و پیگیری های سازمان امور مالیاتی کشور مختومه گردید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هرگونه مماشات با ساخت‌وسازهای غیرمجاز مورد پیگیری قانونی قرار می‌گیرد
  • حداکثر حقوق مدیران دولتی تعیین شد
  • استرداد بیش از ۵ میلیارد ریال وجه به شاکیان واحدهای صنفی
  • کمبود پزشک طب اورژانس در بیمارستان فردوس
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • تعیین تکلیف معوقات مالیاتی گروه امیرمنصور آریا
  • فروش خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی در استان سمنان
  • تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط / انجام بیش از ۶۰۰۰ بازرسی تا ۵ فروردین و پلمب ۵ واحد صنفی
  • 1000 بازرسی از واحدهای صنفی اردبیل انجام شده است