Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@13:47:03 GMT

با ویروس نکروز دهنده گیاه چه باید کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۰۰۰۵

با ویروس نکروز دهنده گیاه چه باید کرد

زمانی که به گیاهی از نظر ابتلا به این ویروس مشکوک شدید فورا باید گیاه را از بین ببرید و بقیه گیاهان را از نظر ابتلا به این ویروس در آزمایشگاه بررسی کنید.

سرویس سبک زندگی فردا: ما گاهی اوقات برای زنده و سالم نگه داشتن گیاه با موانعی مواجه میشویم، یکی از این موانع آلودگی گیاهان به انواع بیماری‌ها میباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیشترین علت بیماری‌ها در گیاه وجود خاک خراب و ضد عفونی نشده و pH نامناسب میباشد که باعث شیوع انواع بیماری‌ها در گیاهان میشوند، قارچ‌ها، باکتری‌ها، ویروس‌ها و ویروئید‌ها اثر مخربی روی گیاه دارند.

(INSV) ویروس نکروز دهنده نقطه‌ای در گیاه است که یکی از شایعترین ویروس‌ها میباشد، یک ویروس گیاهی تهاجمی میباشد که گیاهان خانگی و باغ‌ها را تحت تاثیر قرار میدهد، و همچنین در گیاهان کم تحمل نسبت به شرایط محیط رایج است.

نشانه‌های این ویروس بسیار متغیر میباشد، لکه‌های زرد رنگ شبیه چشم، حلقه‌های سیاه رنگ و ضایعات مخرب روی برگ‌های گیاه نمایان میشود.

زمانی که به گیاهی از نظر ابتلا به این ویروس مشکوک شدید فورا باید گیاه را از بین ببرید و بقیه گیاهان را از نظر ابتلا به این ویروس در آزمایشگاه بررسی کنید.

این ویروس توسط حشرات ریزی به نام تریپس که شیره گل‌ها را میمکند انتقال میابد، این حشرات ریز بیشتر وقت خود را در نزدیکی گل‌های گیاه سپری میکند و حتی ممکن است شما آن‌ها را ندیده باشید.

قرار دادن کارت‌های زرد یا آبی چسپنده اطراف گیاه باعث چسپیدن این حشرات به کارت‌ها میشود و شما از وجود آن‌ها در اطراف گیاه مطمئن میشوید و

برای از بین بردن آن‌ها اقدام میکنید.

پیشگیری

شما باید برای پیشگیری از شیوع این ویروس بعضی کار‌ها را انجام دهید، جدا کردن گیاهان جدید از گیاهان قدیمی به طوری که این گیاهان تماس مستقیم نداشته باشند، استفاده از ابزار باغبانی تمیز و از بین بردن گیاهان مبتلا به این ویروس.

ضدعفونی کردن خاک با سم ردومیل ام زد.

تعویض گلدان

منبع: کشتزار لینک کوتاه خبر: farda.fr/003QN6

منبع: فردا

کلیدواژه: آموزش کاشت درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به 27هزار و  298خانوار، تعداد 37هزار و 692 کودک زیر پنج سال واکسینه شدند.   

به گفته بیات نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر پنج سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

وی هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد.

بیات افزود: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران(افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان پنج سال(صفر تا 59) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی تمامی کودکان زیر پنج سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از 95 درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرارگرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از 30 اردیبهشت تا یکم خردادماه سال جاری اجرا خواهد شد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد