Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:41:38 GMT

فرصتی برای افشای رژیم‌ های دست نشانده

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۰۰۲۵

فرصتی برای افشای رژیم‌ های دست نشانده

تهران- ایرنا- برپائی اجلاس روسای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی فرصتی برای ارزیابی شرایط عینی در جهان اسلام در واکنش به گستاخی‌ های آمریکا و رژیم صهیونیستی به وجود آورده است.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله ای آورده است: اگرچه قطعنامه نهائی و اظهارات سران حاضر در اجلاس تا حدودی دلگرم‌کننده است لکن عدم حضور برخی کشورها با در نظر گرفتن رفتار غیراصولی آنها در این موضوع نشان می‌دهد حتی از سازمان سران کشورهای اسلامی هم صدای واحد و موضع مشترکی در قبال شرارت‌ های آمریکا و اسرائیل منعکس نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آمریکای ترامپ با تلاش برای انتقال سفارتش از تل آویو به بیت المقدس یکی دیگر از توافقات بین‌المللی در مورد فلسطین را زیر پا گذاشت و به صورت یکجانبه سفارت خود را در بیت المقدس مستقر ساخت. همین اقدام غیراصولی آمریکا چراغ سبزی برای رژیم جنایتکار صهیونیستی بود که 62 نفر را شهید و بیش از 3 هزار تن را مجروح سازد و از سلاح‌های ممنوعه علیه راهپیمائی مسالمت آمیز مردم مظلوم استفاده کند. نکته شرم‌آور آنکه آمریکا و برخی کشورهای غربی از جنایات اسرائیل حمایت و آنرا حق طبیعی اشغالگران در دفاع از خود معرفی کرده‌اند.

با در نظر گرفتن رفتار و عملکرد برخی رژیم‌ های فاسد و منحط عربی در قبال اشغالگران صهیونیست و جانبداری و همکاری با اشغالگران، لازم است جبهه ارتجاع عرب را نیز در زمره حامیان صهیونیست قلمداد کنیم و همدستی آنها با اشغالگران را از علل و عوامل تشدید جنایات صهیونیستی در حق ملت مظلوم فلسطین ارزیابی نمائیم.

بن سلمان در سفر به آمریکا گفت دیگر فلسطین اولویت نخست اعراب نیست بلکه آنها باید برخورد با ایران را در اولویت قرار دهند. علاوه بر این وزیر خارجه رژیم فاسد بحرین بلافاصله پس از حملات هوائی و موشکی صهیونیست ‌ها علیه سوریه، این جنایت وحشیانه صهیونیست ‌ها را ستود و بر آن صحه گذاشت که البته خیانت بزرگی محسوب می‌شود. جای سوال است که از دشمنان اسلام با مشاهده چنین رفتارهای ابلهانه‌ ای از سوی برخی رژیمهای حقیر عربی، چه انتظاری می‌رود؟ آیا آنها با در نظر گرفتن پراکندگی کشورها در دنیای اسلام، برای شرارت بیشتر و ضربه زدن به منافع و مصالح دنیای اسلام وسوسه نخواهند شد؟ آیا وقتی آل سعود اعلام می‌کند که دیگر مسئله فلسطین را در اولویت نیست بلکه تلاش دارد تا همگان را علیه ایران و محور مقاومت ضد صهیونیستی در منطقه به کار گیرد، از دشمنان شرور چه انتظاری می‌توان داشت؟ خیانت بزرگتر آنکه همین رژیم‌های فاسد و نابکار، سعی می‌کنند موضع ضداسلامی و ضدانسانی خود را از تریبون‌های دنیای اسلام و جهان عرب نیز عیناً تکرار کنند.

اعلام مواضع ضدایرانی دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی و دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران و محور مقاومت را چگونه می‌توان نادیده گرفت؟ آنها برخلاف شرح وظایف و محدوده اختیارات خود عمل کردند و اظهارنظر نمودند ولی این اقدام غیراصولی و خائنانه آنها واکنش قابل ذکری در دنیای اسلام و جهان عرب به همراه نداشت. رژیم‌های فاسد و غیرمردمی، نهادهای دنیای اسلام و جهان عرب را هم با ریخت و پاش‌های خود فاسد و ضد مردمی کرده‌اند.

رژیم فاسد آل سعود نه تنها در محدوده دنیای اسلام و جهان عرب که حتی در سطح بین‌ المللی نیز با توسل به باج دادن‌های آشکار و نهان خود، نهادهای بین‌المللی از جمله دبیرکل سابق سازمان ملل را هم اجیر کرده بود تا به دلخواه و اصرار سعودی‌ها، گزارش‌های مربوط به جنایات جنگی ائتلاف سعودی علیه مردم مظلوم یمن را هم دستکاری کند و مانع انتشار و رسمیت یافتن گزارش مربوط به شرارت‌های آل سعود علیه زنان و کودکان مظلوم یمنی شود.

شرم آور است که سعودی‌ها در اجلاس سران کشورهای اسلامی در ترکیه به خاطر انعکاس وسیع جنایات خود، جرات حضور نیافتند و برخی دیگر از رژیم‌های فاسد عربی را هم از حضور در سطح سران منصرف کردند. این برای دنیای اسلام ننگ بزرگی است که در مواجهه با چنین فجایع تکان دهنده‌ای بسیار ناتوان و بی‌رمق ظاهر می‌شود.
طبعاً نمی‌توان به بازخورد تصمیمات ومواضع سران کشورهای اسلامی در ترکیه هم چندان امیدی داشت. در مجموعه دنیای اسلام و دنیای عرب تا زمانی که چنین سران و رژیم‌های فاسدی در راس امورند و آب به آسیاب دشمن صهیونیستی می‌ریزند، چگونه می‌توان انتظار داشت که سران کشورهای اسلامی تصمیمی در جهت دفاع و حمایت جدی، موثرو عملی از ملت مظلوم فلسطین اتخاذ کنند؟

با مروری به کارنامه سیاه آل سعود و سایر رژیم‌های فاسد عربی که در سرمایه‌گذاری بدفرجام علیه سوریه، عراق،‌ لبنان، یمن و بحرین سنگ تمام گذاشته‌اند و با نهایت شرارت خود سعی داشته و دارند که ریشه مقاومت اسلامی در دنیای اسلام را بسوزانند، بهتر می‌توان دریافت که آنها تمامی سعی و تلاش خود را به کار گرفته‌اند ولی هرچه بیشتر تلاش می‌کنند، کمتر نتیجه می‌گیرند و حتی بر ناکامی و رسوائی خود نیز صحه می‌گذارند. با وجود چنین اشرار خیانتکاری، از تشکیل اجلاس سران کشورهای اسلامی چه انتظاری می‌توان داشت، به جز فرصتی برای افشای دست ‌های ناپاک رژیم‌های دست نشانده دشمنان اسلام؟

*منبع:روزنامه جمهوری اسلامی،1397،2،30
**گروه اطلاع رسانی**9117**9131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جمهوري اسلامي رژيم ها دست نشانده سازمان همكاري اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل المیادین، گردان الاشتر وابسته به مقاومت اسلامی بحرین ویدئوی عملیات هدف قرار دادن شرکت حمل و نقل زمینی رژیم صهیونیستی موسوم به تراک نت در ایلات را منتشر کرد.

در بیانیه مقاومت اسلامی بحرین آمده است: این عملیات با استفاده از پهپاد طی سه شنبه گذشته در حمایت از ملت فلسطین و مردم مظلوم غزه انجام شد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: عملیات ما جز با توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه متوقف نمی‌شود.

این برای نخستین بار است که نیروهای مقاومت اسلامی بحرین وارد نبرد با رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون شده است.

کد خبر 6095344

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به تل‌آویو
  • عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار
  • سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات غزه ناشی از ترویج اومانیسم در مراکز آموزشی است
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • دنیای امروز نظاره‌گر پیاده شدن اسلام ناب محمدی در دانشگاه‌های غرب است
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • افشای کینه شاه از قم
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است