Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ طلعت کاویانی، مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اجرای آزمایشی پیگیری مراقبت نوزاد پرخطر در منزل، از سال ۹۵ در ۵ شهرستان این استان آغاز شده است، گفت: مراقبت از نوزادان پر خطر در منزل شامل نوزادان نارس زیر ۲۰۰۰ گرم و زیر ۳۴ هفته بارداری است که از بیمارستان و یا بخش‌های نوزادان و NICU مراکز آموزشی درمانی استان ترخیص می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی "مراقبت از نوزاد پرخطر در منزل" در رشت خبر داد و افزود: کارگاه آموزشی" مراقبت از نوزاد پرخطر در منزل (Home care) " با حضور جمعی از کارشناسان و تیم مراقبت از نوزاد در منزل شهرستان‌های گیلان در محل سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: تبیین برنامه‌های کشوری و نظام مراقبت نوزادان در حوزه بهداشت، ارزیابی و طبقه بندی نوزاد براساس بسته آموزشی مراقبت نوزاد در منزل، مشاوره با مادر در مورد تغذیه و مشکلات شیردهی نوزاد نارس، مراقبت‌های عمومی، مراقبت، غربالگری و پیگیری نوزاد پرخطر ترخیص شده از بخش‌های نوزادان و NICU مراکز آموزشی درمانی استان، تشریح سامانه سلامت نوزادان و بررسی روند اجرای برنامه مراقبت نوزاد پرخطر در منزل از جمله محور‌های این کارگاه آموزشی یک روزه بود.

 

انتهای پیام/ع

 

اجرای آزمایشی پیگیری مراقبت نوزاد پرخطر در منزل در ۵ شهرستان گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارداری علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف و مأموریت‌های کلان سازمان نظام پزشکی و وزارت آموزش و پرورش بر اساس بند ۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی و بند اول سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری و بر ارائه خدمات آموزشی پژوهشی، بهداشت، درمان، دارویی و توانبخشی، مبتنی بر اصول ارزش‌های اساسی - اسلامی و نهادینه سازی آن در جامعه تاکید دارد.

از جمله زمینه‌های همکاری سازمان نظام پزشکی کشور استفاده از ظرفیت اعضای سازمان نظام پزشکی در سراسر کشور و معرفی اساتید برتر جامعه پزشکی به وزارت آموزش و پرورش جهت همکاری برای تولید محتوای علمی با محوریت آموزش و ارتقای سلامت جامعه است.

در همین حال، موارد همکاری وزارت آموزش و پرورش نیز استفاده از ظرفیت اساتید جامعه پزشکی با معرفی معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی به منظور تهیه برنامه‌های آموزشی سلامت محور برای دانش آموزان و آموزگاران است.

کد خبر 6081773 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • نوزادان منطقه ۲ تهران صاحب درخت شدند
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور
  • ۲۱ سارق منزل طی دو روز در گیلان دستگیر شدند
  • مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر در آستانه صدور قرار دارد ‌
  • رنج مضاعف بیماران؛ از آشوب در نوبت گرفتن تا خشونت‌های اتاق زایمان
  • ۷۵ درصد نوزادان زنجان در سال گذشته از مادران زیر ۳۵ سال به دنیا آمدند
  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس