Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@23:52:11 GMT

شهرداری متولی اصلی تدوین طرح جامع شهر اصفهان است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۰۲۶۰

شهرداری متولی اصلی تدوین طرح جامع شهر اصفهان است

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه متولی اصلی اجرای طرح جامع اصفهان بر عهده شهرداری است، گفت: هزینه‌های این طرح باید از محل اعتبارات دولتی تامین شود و امیدواریم تا تیر ماه این امر محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز(یکشنبه) در سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان درخصوص تدوین طرح تفصیلی اصفهان اظهار کرد: مراحل تدوین و بازنگری در این طرح به دلیل طولانی شدن زمان از ارائه طرح تا تصویب و ابلاغ، سبب شده است تا شاهد نواقصی در آن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دغدغه‌های مسئولان اجرایی طرح تفصیلی شهر اصفهان باعث شد تا این طرح اجرایی و در مسیر اجرا مشکلات آن برطرف شود، تصریح کرد: این در حالی بود که به دلیل زاویه دیدی که قبلا در طرح گنجانده شده است اجرای آن مشکلاتی را برای شهر ایجاد می‌کند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان به امضای تفاهم نامه بین شهرداری اصفهان  و وزارت راه و شهرسازی کشور اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه به امضا رسیده بین شهرداری اصفهان و وزارت راه و شهرسازی کشور منجر به تدوین طرح اصفهان محور شده است.

وی خاطرنشان کرد: تهیه طرح جامع برای شهر اصفهان، مساله محور بوده و بعضی مشکلاتی که شهرداری با آن مواجه شده است را الزام آور می‌کند که لزوم تدوین این طرح نیز ذکر شده است.

نورصالحی با بیان اینکه در خصوص طرح جامع شهر اصفهان مطالعاتی در معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان و شهرهای مشابه انجام شده است، ادامه داد: براساس تعاملات و مذاکراتی که انجام شده  قرار بر این شد تا متولی اصلی اجرای این طرح شهرداری اصفهان، شورای اسلامی شهر، جهاد کشاورزی استان و سازمان محیط زیست باشند و همه مسئولین در اجرای این طرح دخیل باشند تا طرحی تدوین شود تا جامعیت داشته باشد و مورد قبول مسئولان شهری و متولیان مربوطه باشد.

وی با بیان اینکه اعتبارات اجرای طرح جامع و تفصیلی اصفهان باید از محل اعتبارات دولتی تامین شود، گفت: اعتبارات این طرح تا تیر ماه سال جاری تامین شود تا اجرای آن در دستور کار قرار گیرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان به انجام مطالعات لازم با کمک مسئولان داخل و خارج از شهر اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در معاونت شهرداری اصفهان طرحی را تدوین کنیم که جامعیت لازم را داشته باشد و خدمات لازم و کافی را در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی با بیان اینکه متولی اصلی تدوین طرح جامع و تفصیلی شهر اصفهان شهرداری است، تصریح کرد: امیدواریم کار خوب و با ارزشی انجام شود و برای سال‌های آینده خدمات لازم را ارائه دهد و کمتر نیاز به بازگشت به شورای اسلامی و بخش‌های مربوطه را داشته باشد.

نورصالحی اجرای طرح جامع شهری برای اصفهان را منجر به راحت شدن امور برای مردم، شهرداری و شورای اسلامی شهر دانست و گفت: مدل مربوطه برای تدوین و اجرای این طرح براساس مدل‌های مشارکتی انتخاب می شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی شوراي شهر طرح تفصیلی شهر اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در کوه صفه با عنوان طرح تفریحی و گردشگری کوهِ نورِ صفه احداث شده است و در ساعت فعالیت آن بیش از ۲ هزار نفر به این مجموعه مراجعه می‌کنند.

سعید ساکت با اشاره به اجرای طرح تفریحی و گردشگری نخستین پارک نوری موضوعی کوهِ نورِ صفه افزود: این طرح در مساحتی با بیش از  ۴۴۰۰ مترمربع از اوایل بهمن ۱۴۰۲ آغاز و در هفته نخست فروردین ۱۴۰۳ به‌طور غیررسمی به بهره‌برداری رسید.

او با بیان اینکه بیش از ۴۰ المان نوری موضوعی در این مجموعه مستقر شده ، گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۲۹ هزار نفرساعت اقدام فنی، تخصصی و عمرانی انجام شده است.

ساکت  هدف از اجرای این طرح  را ارتقای خدمات گردشگری در مجتمع گردشگری صفه دانست و گفت: احترام به محیط طبیعی صفه با انتقال پارکینگ و حذف تردد‌های آلاینده، ارتقای آرامش در محیط طبیعی صفه، حذف فضا‌های بی‌دفاع شهری و ارتقا به محیط امن و خانوادگی، توجه به الگوی تعامل اجتماعی با محور خانواده، افزایش ضریب آشنایی کودکان با موضوعات طبیعی و حیات وحش، ایجاد ارتباط مؤثر موضوعی در اجرای المان‌های نوری مطابق با فضای محیطی و طبیعی کوه صفه، اجرای نماد گردشگری جدید بدون انجام عملیات‌های عمرانی سنگین با هدف دوستی با طبیعت از دیگر اهداف این طرح است.

او ادامه داد: این طرح، بزرگترین پارک نور موضوعی کشور بوده و طراحی آن به شکلی انجام شده است که میزان استفاده از انرژی در آن به حداقل ممکن رسیده و بالاترین بازدهی را داشته باشد.

ساکت  با بیان اینکه چهار برنامه استفاده از منابع الکتریکی برای این مجموعه در نظر گرفته شده گفت: با توجه به اینکه میزان مصرف برق این مجموعه از مصرف بعضی فروشگاه‌های داخل شهر هم کمتر است، اما برای تأمین برق آن، فرایند نصب پنل‌های خورشیدی به‌منظور ایجاد نیروگاه داخلی ۵۰ کیلوواتی آغاز شده ، همچنین از ظرفیت ژنراتور تخصصی مجموعه در نیز مواقع استفاده در پیک مصرف بهره خواهیم برد، ضمن اینکه استفاده از برق شهری در مواقع غیر پیک و کمک از ظرفیت توربین بادی نیز این مجموعه را در ردیف بخش‌هایی قرار می‌دهد که به محیط زیست احترام ویژه می‌گذارد.

ساکت با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت بخش خصوصی فعال شده ، تاکید کرد: در ساعت فعالیت کوه نور صفه بیش از ۲ هزار نفر به این مجموعه مراجعه می‌کنند و ایجاد ظرفیت گردشگری و حضور شهروندان زمینه کاهش مصرف برق خانگی و توجیه‌پذیر کردن این طرح را همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ۱۱۶۰ پروژه در سبد پروژه‌های سالانه شهر اصفهان است/ هیچ پروژه‌ای نباید معطل طراحی بماند
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • ورودی کاشان از آزادراه امیرکبیر بازگشایی شد
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • جهاددانشگاهی متولی برگزاری آزمون کتبی استخدام در آموزش و پرورش است/ تشریح مراحل مصاحبه و گزینش
  • آماده‌باش گرو های رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش گرو های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • تجلیل از مقام معلم در اجرای دوقلوی آواز ایران در اصفهان
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر