Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- هفتادويکمين دوره معتبرترين جشنواره سينمايي جهان با اهداي جوايز بخش رقابت اصلي به پايان راه رسيده است.
به گزارش سرويس هنري آريا، مراسم اختتاميه هفتاد و يکمين جشنواره فيلم کن برگزار شد و فيلم «دله دزدها» ساخته هيروکازو کوره-ادا از ژاپن، جايزه نخل طلاي کن 2018 را به خود اختصاص داد. به نقل از هاليوود ريپورتر، فستيوال فيلم کن، مراسم اختتاميه خود را شروع و کيت بلانشت رييس هيات داوران جوايز بخش‌هاي اصلي رقابت را به برندگان اهدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم در ساعت 7:15 به وقت محلي (9:45 به وقت تهران) آغاز شد و ادوارد بائر به عنوان مجري روي صحنه رفت. جايزه دوربين طلايي بهترين فيلم بلند اول به فيلم «دختر» ساخته لوکاس دونت رسيد. ويکتور پولستر ستاره 16 ساله فيلم دونت جمعه شب در بخش جانبي نوعي نگاه موفق به کسب جايزه بهترين بازيگر شده بود.
جايزه دوربين طلايي توسط هيات داوراني اهدا شد که از اعضاي آن مي‌توان به اورسولا ماير کارگردان سوئدي، ماري آماچوکلي کارگردان فرانسوي، آيريس بري کارگردان فرانسوي-آمريکايي، سيلوين فيگ رييس کمپاني سينه‌فيز، جين لاپوايري فيلمبردار و آرنو و ژان-ماري لاريو نويسنده اشاره کرد.
جايزه نخل طلاي بهترين فيلم کوتاه به خاطر فيلم «تمام اين مخلوقات» به چارلز ويليامز رسيد. هيات داوران اين بخش توسط برترند بونلو کارگردان فرانسوي هدايت شد و از ديگر اعضاي آن مي‌توان از خليل جوريگ کارگردان لبناني، والسکا گريسباخ کارگردان آلماني، آلانته کاوايت کارگردان اهل ليتواني و آريان لابد بازيگر اهل فرانسه نام برد.
در کنار آليس رورواچر براي فيلم «شاد مثل لازارو»، نادر ساعي‌ور براي فيلم «سه رخ» موفق به کسب جايزه بهترين فيلمنامه کن 2018 شد.
سامال يِسليامووا براي نقش‌آفريني در فيلم «آکيا» جايزه بهترين بازيگر زن را از آن خود کرد.
جايزه بهترين کارگردان به پاول پاوليکفسکي رسيد. او با فيلم «جنگ سرد» پس از سه سال به فستيوال کن بازگشته بود.
مارسلو فونته براي فيلم «داگ‌من» جايزه بهترين بازيگر مرد را به خود اختصاص داد. اين فيلم توسط ماتيو گارونه کارگرداني شده است.
فيلم «کفرناحوم» به کارگرداني نادين لَبَکي موفق به کسب جايزه هيات داوران شد.
فيلم «کتاب تصاوير» جديدترين اثر ژان-لوک گدار جايزه «نخل طلاي ويژه» را از آن خود کرد.
کيت بلانشت در سخنراني خود از جعفر پناهي و کيريل سربرنيکوف نويسنده و کارگردان روس تجليل کرد که هيچ کدام در مراسم حضور نداشتند.
اسپايک لي آمريکايي با فيلم «مرد سياه کو کلاکس کلن» برنده جايزه بزرگ کن شد.
فيلم «سه رخ» به کارگرداني جعفر پناهي جايزه بهترين فيلمنامه را به صورت مشترک با فيلم «لازاروي خوشحال» ساخته آليس رورواچر دريافت کرد.
اسپايک لي هنگام دريافت جايزه خود اول از نخستين سفر خود به فستيوال کن در سال 1986 سخن گفت و بعد به وضعيت فعلي دنيا اشاره کرد. او گفت: مردم فکر مي‌کنند من مي‌دانم در آمريکا چه خبر است اما نمي‌دانم. نظر شما درباره اتفاق‌هايي که در دنياي امروز مي‌افتد چيست؟ من به اين فيلم به عنوان سالي در خطر زندگي کردن اشاره مي‌کنم.
کيت بلانشت در توضيح اهداي جايزه «نخل طلاي ويژه» که براي نخستين بار در تاريخ فستيوال فيلم کن اهدا مي‌شود، گفت: ما به عنوان هيات داوران خواستار اهداي يک جايزه ويژه به کارگرداني شديم که فرم هنري فيلم را به چالش مي‌کشد و به سمت جلو هدايت مي‌کند.
فيلم «دله دزدها» يا «Shoplifters» ساخته هيروکازو کوره-ادا از ژاپن که يک درام خانوادگي است_  با وجود اينکه تحسين همه را برانگيخته بود ولي به عنوان فيلمي با شانسي نه چندان زياد براي کسب جايزه اصلي به حساب مي‌آمد_ جايزه نخل طلاي کن 2018 را به خود اختصاص داد.
يکي از نقاط اوج اختتاميه امشب زماني از راه رسيد که آسيا آرجنتو که براي اهداي جايزه بهترين بازيگر زن به سامال يسليامووا روي صحنه رفته بود، به تهيه‌کننده رسواشده هاليوود اشاره کرد و گفت: هاروي واينستين براي من مزاحمت ايجاد کرد. اين فستيوال زمين شکار او بود. حتي همين امشب هم افرادي اينجا حضور دارند که بايد به خاطر رفتارشان مسئول شناخته شوند. خودتان مي‌دانيد چه کساني هستيد، اما مهم‌تر از همه ما مي‌دانيم شما چه کساني هستيد و ديگر به شما اجازه نمي‌دهيم قسر در برويد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جشنواره فيلم کن جعفر پناهي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی محمودنژاد در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: در ایام دهه کرامت به همت خادمان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها اتفاقاتی در حوزه‌های هنری و مهندسی این آستان مقدس از جمله افتتاح برخی پروژه‌ها و رونمایی از برخی دستاوردهایی که در طول سال گذشته در این آستان مقدس انجام شده رقم خواهد خورد.

وی ابراز کرد: از جمله پروژه‌هایی رونمایی خواهد شد تکمیل ضریح مطهر رأس الحسین (ع) برای کشور سوریه که به همت خادمان حرم مطهر بانوی کرامت انجام شده و در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) رونمایی می‌شود و آماده ارسال به آن مکان مقدس است.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به درب طلایی که برای حرم حضرت رضا (ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت ساخته شده است گفت: این درب طلای فاخر با بهره‌گیری از هنرمندان قم و اصفهان و تیم فنی و هنری آستان قدس رضوی ساخته شده و در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا (ع) ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه این دو پروژه از منابع خیرینی که با آستان مقدس همکاری می‌کنند تأمین منابع شده است افزود: همچنین در موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا ساخت یک زائرسرا به زیربنای ۳ هزار مترمربع شروع شده که برای ارائه خدمت به زائران اربعین و همچنین در طول سال ساخته شده و تلاش می‌شود که تا پایان دهه کرامت به بهره‌برداری برسد.

محمودنژاد افزود: ما در حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم پروژه‌های هنری و عمرانی از جمله کاشی‌کاری، نقاشی و مقرنس‌کاری داریم که برخی در فاز اول و برخی در فاز تکمیلی قرار دارد و در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

کد خبر 6093128

دیگر خبرها

  • مریل استریپ نخل طلای افتخاری جشنواره کن را دریافت می‌کند
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • رامین حسین‌پور بهترین آهنگساز یک فستیوال بین‌المللی شد
  • رامین حسین پور بهترین آهنگساز فستیوال لس‌آنجلس شد
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری