Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی پهناور ترین استان کشور از لحاظ داشتن راه های مناسب به عنوان فقیرترین استان محسوب می شود که هر 12 ساعت یک نفر جان خود را بر اثر تصادف در جاده های آن از دست می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور است که از لحاظ داشتن راه های مناسب به عنوان فقیرترین استان کشور محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عدم وجود راه های مناسب و استاندارد اما باعث شده این استان به کانون حوادث رانندگی در کشور با تلفات جانی و مالی بسیار بالا تبدیل شود.
اگر چه در این میان همیشه سرعت غیر مجاز، سبقت نابجا و برخورد با حیوانات اهلی به مثل شتر عوامل اصلی در وقوع تصادفات به شمار می روند اما عمده دلایل تصادفات در این استان پهناور کاهش دید افقی در جاده‌های استان در اثر طوفان و ریزگردها، کمبود راه های با کیفیت و استاندارد، کمبود و یا عدم وجود بزرگراه، نبود سیستم های روشنایی در برخی نقاط خطرناک و حادثه خیز و البته حضور پررنگ قاچاقچیان سوخت است که روزانه کام بسیاری از شهروندان سیستانی و بلوچ را تلخ کرده و آنها را عزادار عزیزانشان می کند.
 


از سوی دیگر اما کمبود «مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی» در استانی که دارای منطقه آزاد تجاری و تعدد آثار باستانی و گردشگری است یکی دیگر از مشکلات به شمار می رود زیرا ساکنان این استان یا مسافرانی که در این مسیر رفت و آمد می کنند ناچارند مسافت های طولانی جاده ها را بدون توقف طی کنند و یا از خدمات رستوران های بین راهی استفاده کنند. هر چند که بسیاری از این رستوران های بین راهی نیز نکات بهداشتی و استانداردهای لازم را رعایت نمی کنند.
در همین راستا غلامرضا باغ شیرین رئیس اداره پیشگیری‌های امنیتی انتظامی دادگستری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با تسنیم با بیان اینکه هر دو ساعت یک تصادف در جاده‌های استان رخ می دهد، اظهار کرد: براساس این آمار به طور متوسط هر 12 ساعت یک نفر در جاده‌های استان به واسطه تصادف جان خود را از دست داده است.
 
هر 2 ساعت یک تصادف رانندگی توام با جراحت
وی در تکمیل مطلب فوق با بیان اینکه در هر یک ساعت و نیم یک نفر در جاده‌های استان به دلیل تصادفات مجروح می‌شود، گفت: در سال گذشته سه هزار و 427 تصادف جاده‌ای در استان رخ داده که نشان می‌دهد هر 2 ساعت یک تصادف رانندگی توام با جراحت در استان رخ می‌دهد.
 
به گفته رئیس اداره پیشگیری‌های امنیتی انتظامی دادگستری استان بخش عمده‌ای از این معضلات به ویژگی‌های ساختاری استان برمی‌گردد، زیرا در سیستان وبلوچستان نسبت به میزان برخورداری فاصله عمیقی با دیگر استان‌ها داریم.

کمترین میزان بزرگراه سهم پهناورترین استان کشور
وی خاطر نشان کرد: با وجود رتبه‌های سوم و چهارم کشوری از نظر میزان راه‌های جاده‌ای در کشور، این استان از نظر طول بزرگراه دارای شاخص 4 است در صورتی که شاخص کشوری 22 است و از این نظر رتبه آخر کشور را داریم، همچنین از نظر مجتمع‌های خدمات رفاهی که در حال بهره‌برداری است شاخص کشور 7.5 است اما شاخص استان 3.7 است که از این نظر رتبه 29 را در کشور دارد.
 
پرحادثه‌ترین محورهای سیستان وبلوچستان
باغ شیرین پرحادثه‌ترین محورهای استان را براساس داده‌های وقوع تصادفات، محورهای زاهدان - خاش، ایرانشهر- بمپور، ایرانشهر-بزمان، خاش - ایرانشهر، زابل - زاهدان، ایرانشهر - نیکشهر و چابهار - جکیگور  دانست و گفت: این محورها بیش از 4 تا 5 درصد از سهم تصادفات کل جاده‌های استان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، آیت الله محامی، نماینده ولی فقیه در این مراسم، گفت: بهبود شاخص های کیفی و کمی در حوزه آموزش سیستان و بلوچستان، نیازمند تعامل با خیران نیک اندیش دارد.
همچنین ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری انجمن خیران مدرسه ساز،گفت: مهمترین نیاز آموزش وپرورش توسعه انسانی ونرم افزاری است که با همکاری آموزش وپرورش، نوسازی وتجهیز مدارس وانجمن خیران در سیستان وبلوچستان محقق می شود.
بروشکی مدیرکل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان هم گفت: امسال 98 هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس می شوند.

دیگر خبرها

  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور
  • تداوم باران بهاری در سیستان وبلوچستان
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !