Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@22:32:20 GMT

اجرای 300 طرح عمرانی در حوزه فرهنگ در کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۰۴۹۴

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزآذربایجان غربی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست  با اصحاب فرهنگ و هنر آذربایجان غربی در ارومیه با اعلام این خبر گفت: مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقدند هدایت اعتبارات به استانها توانسته است بخشی از خلاء های موجود را جبران کند.
کاراندیش  افزود در حال حاضر 300طرح  عمرانی در حوزه فرهنگ و هنر در کشور در دست ساخت است که 49 طرح جزء طرح های  ملی محسوب می شود و با بهره برداری تدریجی از آنها توسعه امکانات و زیرساختهای بخش فرهنگ در استانها از توازن قابل قبولی برخوردار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او به طرح عمرانی احداث تالار مرکزی ارومیه نیز اشاره کرد و گفت مصمم هستیم تا قبل از پایان تابستان این طرح ملی را افتتاح کنیم که با بهره برداری از آن نیاز اصحاب فرهنگ و هنر آذربایجان غربی در حد شایان توجهی برطرف خواهد شد.
علی اصغر کاراندیش در سفر یک روزه به ارومیه علاوه بر دیدار با حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه ، از تالار مرکزی این شهرستان نیز دیدار کرد و برای بهبود فعالیتهای فرهنگی ، هنری در استان با اختصاص 5 میلیارد ریال اعتبار برای انجمن های فرهنگی ، هنری آذربایجان غربی و فعالیتهای فرهنگی 17 شهرستان استان موافقت کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: طرح عمرانی فرهنگ ارومیه وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۰۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟

به گزارش همشهری آنلاین، مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌ غربی اظهار کرد: مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد سیلوه پیرانشهر به سمت دریاچه آغاز شد.

وی افزود: این مرحله از رهاسازی در فاز اول از محل سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین بوده و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رهاسازی می‌شود.

رستگاری گفت: در فاز اول ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و در فاز دوم پنج متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در ثانیه در حال طی مسیر از طریق سامانه های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه است.

وی گفت: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه رهاسازی شده بود.

سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

کد خبر 847132 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم دریاچه ارومیه سد سازی استان آذربایجان غربی سد

دیگر خبرها

  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی