Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، سید عباس شیردل رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی استان اصفهان در خصوص دغدغه‌های اخیر فعالان صنایع دستی استان اصفهان  اظهار کرد: مواد اولیه کار هنرمندان صنایع دستی استان اصفهان از نوسانات ارز تأثیر پذیرفته و این موضوع تا حدود زیادی به کار این هنرمندان ضربه می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: مواد اولیه‌ای مانند مس که در داخل کشور به دست می‌آیند نیز دستخوش نوسانات ارزی شده‌اند و قیمت آنها افزایش چشمگیری پیدا کرده است.
 
رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: کارخانه شهید باهنر که پیش از این تولیداتش را در حجم کافی به هنرمندان صنایع دستی می‌فروخت اعلام کرده که از این به بعد هنرمندان باید تولیدات این کارخانه را از بورس خریداری کنند و کسی که بخواهد ۱۰ تن مفتول برنج خاتم بخرد باید بین ۳ دست(بورس،خریدار عمده و فروشنده جزء) بگردد تا بتواند مواد اولیه خودش را به میزان کافی خریداری کند و این امر باعث افزایش قیمت مواد اولیه بومی می‌شود اگر با این شرایط کالا‌های صنایع دستی مشابه با تعرفه بالا هم وارد کشور بشود، قیمت مواد اولیه ما بیشتر از آن‌ها است بنابراین دولت با تصمیمات اخیر خودش در خصوص انتقال سهام مواد اولیه‌ای، چون مس و برنج به بورس در عمل، شعار حمایت از کالای ایرانی را به مخالفت با تولید کالا‌های ایرانی تبدیل کرده است و این امر به عرصه صنایع دستی کشور ضربه بزرگی می‌زند.
 
شیردل گفت: مالیات‌های زیادی از برخی هنرمندان صنایع دستی گرفته می‌شود در صورتی که بر اساس اصل ۱۴۳ قانون، هنرمندان صنایع دستی از پرداخت مالیات معاف هستند اما دیده شده که از برخی از صنایع، مالیات ارزش افزوده نیز گرفته می‌شود در صورتی که مجلس شورای اسلامی چنین طرحی را تصویب نکرده است.
 
رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه امروز متأسفانه برخی از اداره‌های استان اصفهان به هنرمندان صنایع دستی کم‌لطفی می‌کنند، ادامه داد: در واقع هم‌اکنون نهادهایی، چون وزارت صنایع با تبدیل سال حمایت از تولید داخلی به فرصتی برای فروش کالای وارداتی، قدرت رقابت را از تولیدکننده ایرانی می‌گیرند.
 
وی با بیان اینکه در ۴ سال اخیر هیچ کدام از هنرمندان صنایع دستی بیمه نشده‌اند، ادامه داد:هم‌اکنون قانونی مطرح شده و اجرایی می‌شود  که براساس آن اگر قرار شد هنرمندی به تأمین اجتماعی معرفی شود افرادی معرفی خواهند شد که پیش از این بیمه نشده باشند و به نظر می‌رسد این امر صرفا با هدف بالا بردن آمار کارآفرینی در کشور انجام می‌شود و مشخص نیست هنرمندی که بیمه او به هر دلیلی قطع شده باشد بر چه اساسی تعیین تکلیف می شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حمایت از کالای داخلی کالای ایرانی ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۰۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد

عصر امروز آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و امیر کرم‌زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان,، عصر امروز_یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست شورای معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و امیر کرم زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

این خبر در حال تکمیل است‌....

کد خبر 746723

دیگر خبرها

  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • همواره از حضور هنرمندان ترکیه در کشورمان استقبال می‌کنیم
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • اعطای درجه به هنرمندان صنایع دستی و هنر‌های سنتی با رویکرد تخصصی
  • ابلاغ آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث‌داران تمدنی
  • آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث­‌داران تمدنی
  • تحقق جهش تولید صنایع دستی با حمایت از بخش خصوصی