Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اختتامیه دوره های کوتاه مدت مهارتی دانش آموزان مرکز آموزشی و فرهنگی سما زنجان با شعار «هر دانش آموز یک مهارت» در محل آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون دانشگاه و رئیس مجتمع آموزشی و فرهنگی سما گزارشی از عملکرد مدارس مرکز آموزشی و فرهنگی سما زنجان ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید ماکوئی خاطرنشان کرد: «خدا را شاکریم که مرکز آموزشی و فرهنگی سما زنجان در دو سال اخیر با کسب افتخارات متعدد آموزشی و پژوهشی توانست بار دیگر در زمینه برگزاری دوره های کوتاه مدت مهارتی دانش آموزان با شعار «هر دانش آموز یک مهارت» نیز موفق عمل کند.»

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان زنجان افزود: «این دوره‌ها از دی سال 1396 تا اواخر اردیبهشت 1397 با همکاری آموزشکده فنی و حرفه ای سما زنجان و سازمان فنی و حرفه ای در رشته‌های: جواهرسازی، طراحی و دکوراسیون داخلی، سفره‌آرائی، برنامه‌نویسی به زبان C++ 5- عکاسی، رباتیک، سیم‌پیچی ماشین‌های الکتریکی برگزار شد.»

این مراسم که دکتر رجائی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، شهبازی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان و کارشناسان همراه، کارشناسان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان در آن حضور داشتند با استقبال بی‌نظیر دانش آموزان و اولیای آنان همراه بود.

از نکات قابل توجه این مراسم ارائه به زبان انگلیسی مقاله تینا احمدی دانش آموز پایه نهم دوره اول متوسطه دخترانه سما زنجان با عنوان Modeling of Digital Division in Computers System by Using of Boolean algebra که اخیراً مقاله خود را در دومین کنفرانس ملی مدلسازی ریاضی و ریاضیات کاربردی که در 5 اردیبهشت 97 در دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر ارائه داده بود. این امر موجب تشویق حاضرین در جلسه به ویژه دکتر رجائی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان زنجان قرار گرفت.

در انتها به صورت نمادین گواهی پایان دوره تعدادی از دانش آموزان حاضر در جلسه با همراهی هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، معاونان و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش و کارشناسان اداره کل فنی و حرفه ای تقدیم دانش آموزان شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد، با این احساب در ۵ سال آینده نیمی از دانش آموزان به دانش آموزان مهارتی مبدل خواهند شد.

وی با بیان اینکه تأسیس هنرستان‌های وابسته به دستگا‌ها و تأسیس هنرستان‌های تیزهوشان در آیین نامه دولت تصویب شد، افزود: وزارتخانه‌های مختلف و ذیربط مکلف شدند که حداقل ۵ هنرستان وابسته و جوار را مبتنی بر ظرفیت‌های خود ایجاد کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۲۰ درصد ظرفیت آموزش مراکز فنی حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان رشته‌های دیگر اختصاص پیدا خواهد کرد.

صحرایی گفت: همچنین آموزش پرورش مکلف شده است ۳۰۰ ساعت به دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای آموزش مهارتی بدهد.

وی افزود: تغییر کاربری هنرستان‌های کشور ممنوع اعلام شده است و در صورتی که امکان تداوم فعالیت یک هنرستان نباشد با اجازه آموزش و پرورش تغییر کاربری آن ممکن می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک بانوان کشور در سقز
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی