Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:25:51 GMT

تبدیل جنگل‌های بلوط زاگرس به مزارع خصوصی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۰۸۳۰

تبدیل جنگل‌های بلوط زاگرس به مزارع خصوصی

پایگاه خبری کبنانیوز در مطلبی با عنوان تبدیل جنگل‌های بلوط زاگرس به مزارع خصوصی، به تشریح عواملی که به تدریج سبب نابودی محیط زیست و این جنگل ها می شوند و بیشتر متاثر از افراد زیاده خواه و سودجو است، پرداخته است.

امرار معاش از روش سنتی تهیه‌ی زغال، فروش هیزم، تامین زغال برای کبابی هاو ذرت بلال فروش‌های بین راه، آتش سوزی‌های عمدی برای جلوگیری از چرای دام و کاشت تریاک، بی احتیاطی مسافران طبیعت گرد و زیاده خواهی برخی برای تصرف زمین‌ها از جمله عوامل نابودی محیط زیست و بی‌رحمی نسبت به زمینی است که تنها سیاره سکونت ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن غفاری عکاس برتر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد مجموعه عکس‌های او در بخش محیط زیست نامزد دریافت جایزه شد.
وی در دومین جشنواره اهدای نشان سال عکس انجمن عکاسان مطبوعات ایران در خانه هنرمندان تهران این نشان را در یافت کرد.
این عکاس بین‌المللی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره می‌گوید: جنگل‌های زاگرس یکی از اکوسیستم‌های غنی از گونه‌های گیاهی وجانوری است که چهل درصد از جنگل‌های ایران را به خود اختصاص داده و بیشترین تاثیر را در تامین آب زیرزمینی، حفاظت خاک، تعدیل آب وهوا وامرار معاش ساکنین منطقه دارد.
بیش‌ترین سطح این جنگل‌ها را گونه‌های مختلف بلوط تشکیل می‌دهند.
قسمت‌هایی از جنگل‌های زاگرس به دلیل شخم زدن کف جنگل اجازه ادامه‌ی حیات از جنگل گرفته شده وتنها درختان کهنسال محدودی باقی مانده‌اند که آن‌ها نیز همچون بی مهره گان، حشرات ریز، کرم‌ها و... که با وجود جنگل‌ها می‌توانند اصول خاک را حفظ کنند روبه نابودی است.
کشاورزی مهم‌ترین عامل تخریب جنگل‌ها محسوب می‌شود، کم نیستند افراد سود جو و منفعت طلب که به بهانه‌ی کشاورزی سعی در تخریب جنگل دارند و تلاش می‌کنند تا منافع عمومی جنگل‌های بلوط زاگرس را به مالکیت و منفعت شخصی دربیاورند و اینگونه شرایط بحرانی زیست محیطی ایجاد کنند.
جنگل‌های بلوط استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وسعت زیاد سرانه ملی منابع طبیعی نسبت به جمعیت در معرض تخریب قرار دارد.
امرار معاش از روش سنتی تهیه‌ی زغال، فروش هیزم، تأمین زغال برای کبابی هاو ذرت بلال فروش‌های بین راه، آتش سوزی‌های عمدی برای جلوگیری از چرای دام و کاشت تریاک، بی احتیاطی مسافران طبیعت گرد و زیاده خواهی برخی برای تصرف زمین‌های بالادست زمین‌هایشان از جمله عوامل نابودی محیط زیست و بی‌رحمی نسبت به زمینی است که تنها سیاره سکونت ماست.
9868/6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ديگر رسانه ها محيط زيست كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟

زمان فروش باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس توسط مالکان خصوصی آنها مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روز 5 اردیبهشت ماه سال جاری  مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رسماً به بخش خصوصی واگذار شد. بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (پنج درصد)، رفاه (پنج درصد) و اقتصاد نوین (پنج درصد) انتقال پیدا کرد. 10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ 5 درصد

در این میان سؤالی مطرح است که آیا مالک خصوصی چه زمانی قادر به واگذاری باشگاه مورد تملکش است؟ پاسخ این سؤال نیازمند رعایت یک پیش‌نیاز است.

از آنجایی که دو باشگاه به‌صورت اقساطی خریداری شدند، طبق توافق صورت گرفته، سرخابی‌ها تا شش سال زیر نظر سازمان خصوصی‌سازی خواهند بود و مالکان بخش خصوصی آنها باید تا تاریخ معین شده، اقساط خود را  به دولت بپردازند. حتی اگر بخش خصوصی سریع‌تر از زمان موعود (پیش از شش سال)، اقساط خود را تسویه کند، می‌تواند فردای همان روز سهام باشگاه موردنظر را در فرابورس عرضه کند. در غیر این‌صورت بعد از پایان شش سال و تسویه مطالبات دولت از محل سرخابی‌ها، بخش خصوصی قادر به فروش سرخابی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟