Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@08:00:36 GMT

حلقه های پیاز سوخاری، پیش غذایی خوشمزه

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۱۰۳۷

حلقه های پیاز سوخاری، پیش غذایی خوشمزه

آب گازدار راز این پیش غذای خوشمزه است. می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم:

پیاز ۲ عدد بزرگ
آرد یک و یک چهارم پیمانه
آرد ذرت ۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر یک و نیم قاشق چای خوری
نمک به میزان لازم
آب گازدار ۱۰۰ میلی لیتر
روغن به میزان لازم
برگ جعفری تازه ۱/۲ پیمانه

نکاتی در رابطه با تهیه ی حلقه های پیاز سوخاری:

۱- از پیاز های طلایی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن ها را حلقه حلقه کنید.
۲- می توانید به جای آب گازدار از دلستر استفاده کنید.


طرز تهیه:

در سینی فر دستمال حوله ای پهن کنید. حلقه های پیاز را برای ۱۰ دقیقه در ظرفی از آب و یخ قرار دهید. سپس آن ها را آبکشی و خشک کنید.

در ظرفی آرد، آرد ذرت، بیکینگ پودر، ۱ قاشق چای خوری نمک و آب گازدار را با هم ترکیب کنید.

در قابلمه ای روی حرارت بالا روغن را داغ کنید. در چند نوبت، حلقه های پیاز را در خمیر بزنید، خمیر اضافی آن را بگیرید و با دقت در روغن قرار دهید و برای ۲ تا ۳ دقیقه تا طلایی شوند، سرخ کنید.

پس از خارج کردن حلقه های سرخ شده، آن ها را روی دستمال حوله ای قرار دهید، و بر روی آن ها نمک بپاشید. سینی فر را در فر با حرارت ۱۲۰ درجه سانتی گراد قرار دهید، تا گرم بماند. قبل از سرخ کردن بخش بعدی حلقه ها روغن را داغ کنید.

بعد از سرخ کردن تمامی حلقه ها، با احتیاط برگ های جعفری را در روغن بریزید و برای ۱۰ ثانیه تا ترد شوند، سرخ کنید. آن ها را از قابلمه خارج کرده، رویشان نمک بپاشید . برای سرو حلقه های پیاز سوخاری از جعفری های تفت داده شده رویشان بریزید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پیاز سوخاری پیش غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز

سیر و پیاز از محبوب‌ترین و پر خاصیت‌ترین سبزیجات هستند که در انواع غذا‌ها استفاده می‌شوند. سیر و پیاز طعم و مزه بی نظیری به غذا می‌بخشند و در هر چه خوشمزه‌تر کردن غذا‌ها نقش به سزایی دارند.

بسیاری از خانم‌ها سیر و پیاز را به مقدار فراوان تهیه کرده تا همیشه در دسترس باشند، اما گاهی پیش می‌آید که پیاز و سیر جوانه می‌زنند. جوانه زدن باعث تغییر رنگ و مزه سیر و پیاز می‌شود. در این مطلب روش‌های جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز را آورده ایم. نگهداری نادرست از سیر و پیاز موجب خراب شدن آنها و جوانه زدنشان می‌شود. اگر می‌خواهید سیر و پیاز شما جوانه نزنند، نکات زیر را رعایت کنید.

سیر و پیاز را در دما مناسب نگهداری کنید:
بهترین دما برای نگهداری سیر و پیاز بین ۴ تا ۱۰ درجه سلسیوس یعنی بیشتر از دمای یخچال و اندکی کمتر از دمای یک اتاق است. سیر و پیاز را در انبار و جای خنک نگهداری کنید و در جای گرم قرار ندهید، زیرا گرما موجب جوانه زدن، نرم شدن و تغییر مزه پیاز و سیر می‌شود.

پیاز‌ها را در جای خشک نگه دارید:
رطوبت سبب خراب شدن و جوانه زدن سیر و پیاز می‌شود. پیاز‌ها را پس از خریداری سه هفته روی پارچه‌ای پهن کنید و در محیط گرم و خشک نگه دارید.

سیر و پیاز را در جای تاریک قرار دهید:
بهتر است محیط نگهداری سیر و پیاز همواره تاریک باشد و پیاز و سیر را در مقابل نورخورشید نگهداری نکنید. تغییرات در مقدار روشنایی می‌تواند موجب نوسانات دمایی نیز شود.

سیر و پیاز را در جای دارای تهویه قرار دهید:
هرگز سیر و پیاز را داخل پلاستیک نگه ندارید، زیرا عدم گردش مناسب هوا باعث ایجاد رطوبت و در نتیجه جوانه زدن پیاز یا پوسیدگی آن می‌شود. بهتر است آنها را برای جلوگیری از جوانه زدن در جایی مثل کیسه توری یا سبد سیمی نگه دارید که هوا در آن جریان دارد.

سیر و پیاز را جداگانه نگه دارید:
بهتر است فضایی کاملا جدا برای نگهداری سیر و پیاز اختصاص دهید و سیر و پیاز را دور از سایر میوه‌ها و سبزیجات نگهداری کنید. میوه‌های رسیده گاز اتیلن تولید می‌کنند که احتمال جوانه زدن را بالا می‌برد.

با پیازی که جوانه زده باید چه کرد؟
اگر پیاز جوانه و کپک زده است، آن را دور بریزید، اما اگر سالم است و تنها جوانه زده پیاز را دو نیم کنید و بقایای جوانه و ریشه را جدا کنید.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی خواندنی‌ها

دیگر خبرها

  • تبدیل شیر گاو به پنیر توسط بانوی مسن آذربایجانی (فیلم)
  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی