Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت نظری عضو شورای شهر تهران در شصت و چهارمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکری به شهردار تهران اظهار کرد: علی‌رغم اینکه افشانی در انتصاب مدیران خود مختار است، اما تقاضا دارم نسبت به چینش نیروهای بازنشسته تجدید نظر کند تا راه برای حضور جوانان باز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: بر اینکه موزه‌ها نقش مهمی در انتقال فرهنگ گذشتگان به نسل‌های بعدی دارند؛ اقدام ارزشمند سازمان میراث فرهنگی در راستای تعامل شهروندان همزمان با گرامی داشت روز جهانی موزه همچون رایگان شدن محل بازدید از موزه‌ها و افزایش ساعت بازدید با استقبال گسترده‌ شهروندان روبرو شد، اقدامی قابل تشکر است.

وی افزود: متاسفانه شهر تهران این اقدام مبارک را تنها در موزه‌های زیرمجموعه میراث فرهنگی و شهرداری شاهد بوده است.

نظری با بیان اینکه موزه‌های مربوط به سایر ارگان‌ها اعم از موزه گمرک، موزه ارتباطات و موزه ملک اجازه بازدید شهروندان را نمی‌دهند و همگی تعطیل بوده است.

فقدان مدیریت واحد برای نظارت بر موزه‌ها

عضو شورای شهر تهران با اشاره به فقدان مدیریت واحد برای نظارت بر موزه‌ها، گفت: در ساعات بازدید بسیاری از موزه‌های شهر تهران میزبان شهروندان تهرانی نبودند و انتظار داریم سازمان میراث فرهنگی در راستای مدیریت واحد موزه‌ها اقدام جدی انجام دهد.

وی با ابراز تاسف از تعطیلی زودهنگام برخی موزه‌ها در روز جهانی موزه، افزود: با این نوع تصمیم‌گیری بسیاری از مردمی که برای بازدید مراجعه کرده بودند، سرگردان شدند.

نظری نسبت به بی‌توجهی به مقبره لطف ‌علی خان زند در بازار تهران ابزار تاسف کرد و ادامه داد: سال‌ها است که مقبره لطف‌علی خان زند مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته و در مقاطعی انبار سنگ و فرش بوده است.

وی با بیان اینکه مقبره لطف‌ علی خان زند میراث شهر تهران است، افزود: این مقبره در آستان مقدس امامزاده زید(ع) قرار گرفته و انتظار می‌رود شهرداری تهران در یک هماهنگی گزارشی دقیق نسبت به وضعیت فعلی مقبره تهیه کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه گورستان ظهیر‌الدوله هم در فهرست میراث فرهنگی ثبت شده است، خاطر نشان کرد: مدیریت این گورستان برنامه‌ریزی مناسبی ندارد و نظارت خوبی هم از سوی سازمان میراث فرهنگی انجام نمی‌شود، زیرا بازدید از آن در اکثر مواقع ممنوع است و بازدید‌کنندگان این گورستان در همان ساعات مخصوص هم با مقررات عجیبی روبرو هستند که تنها از کشوری مانند عربستان سعودی بر می‌آید، زیرا ساعات بازدید برای زنان از مردان مجزا شده و در همه ساعات امکان بازدید برای همگان وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت، همزمان با روز معلم، بازدید از نمایشگاه «بر فراز دشت» در موزه هنر‌های معاصر تهران برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان خواهد بود.

بر این اساس، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی معتبر می‌توانند به صورت رایگان از موزه هنر‌های معاصر تهران و نمایشگاه «بر فراز دشت» دیدن کنند.

این نمایشگاه تا ۱۶ اردیبهشت جاری (به جز شنبه ۱۵ اردیبهشت) از ساعت ۹ الی ۱۸ برای بازدید عموم علاقه‌مندان برقرار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز