Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@07:56:25 GMT

4359حلقه چاه غیرمجاز در کرمان مسدود شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۱۴۹۸

4359حلقه چاه غیرمجاز در کرمان مسدود شد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛    ایراهیم علیزاده  افزود: با مسدود شدن چاه های غیرمجاز، 270 میلیون متر مکعب از آبهای زیرزمینی در استان کرمان صرفه جویی شده است.
وی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید سه هزار و 828 کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی نصب شده است که این مقدار قبل از دولت یازدهم تنها 270 مورد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه طرح جامع آب شرب استان کرمان تعریف شده است، افزود: برای پنج شهر جنوبی استان از طرح شیرین سازی آب دریای عمان، آب شرب تامین می شود که در آستانه آغاز مراحل اجرایی است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان ادامه داد: همچنین خط انتقال آب برای شرق استان و شهرهای بم و بروات 60 درصد پیشرفت دارد و دیگر شهرهای این منطقه نیز در طرح توسعه قرار دارند.
وی با اشاره به انتقال آب از سد صفا رود به شهر کرمان افزود: 70 درصد این پروژه پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا 2 سال آینده عملیات انتقال آب به اتمام برسد.
علیزاده با بیان اینکه برای شمال استان متاسفانه منبع آب سطحی و زیرزمینی نداریم تصریح کرد: تنها راه انتقال آب حوزه به حوزه است و 180 میلیون مترمکعب آب از سرشاخه های رود کارون تخصیص یافته که 40 کیلومتر لوله گذاری آن در داخل استان در حال انجام است و برای بخش خارج از استان نیز به دنبال سرمایه گذاری خارجی هستیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان گفت: برای استفاده بهینه از نزولات جوی، طرح هایی برای مهار آب باران باید طراحی شوند و آب شرب از آب بهداشتی نیز جدا شود.
وی تاکید کرد: در معضل بی آبی، حرف اول را صرفه جویی می زند، تهیه آب شرب سخت و بسیار گران قیمت است و نباید در مصرف آن اسراف کنیم.
استان کرمان با وجود اقلیم خشک و نیمه بیابانی با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش شدید نزولات آسمانی با کمبود اب مواجه است.
طی سالهای اخیر با اقدامات دولت تدبیر و امید و استاندار، طرح هایی نظیر همیاران آب، کشت های جایگزین و آبیاری تحت فشار برای صرفه جویی و مقابله با کمبود آب در استان کرمان اجرا شده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: چاه غیرمجاز کرمان ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده هراز مسدود شد

به گزارش خبرنگار مهر، پلیس راه کشور اعلام کرد: بارش شدید باران و احتمال ریزش سنگ موجب انسداد محور هراز تا اطلاع بعدی شد.

تردد در محورهای کندوان، سوادکوه و کیاسر و سایر محورها همچنان جریان دارد.

کد خبر 6085994

دیگر خبرها

  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • محور هراز مسدود شد
  • جاده هراز مسدود شد
  • تورهای غیرمجاز آفت مسافرت و گردشگری
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست