Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@04:52:00 GMT

تاثیر خروج آمریکا از برجام بر رشد اقتصادی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۱۷۲۴

تاثیر خروج آمریکا از برجام بر رشد اقتصادی

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، با بیان اینکه وزارت اقتصاد رشد ۵ تا ۵.۵ درصدی را برای سال جاری پیش‌بینی کرده است، گفت: خروج آمریکا از برجام یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر رشد اقتصادی است.

پژوهشکده پولی و بانکی: حسین میرشجاعیان حسینی، درباره پیش‌بینی وزارت اقتصاد از رشد اقتصادی سال ۹۷ اظهارداشت: پیش‌بینی رشد اقتصادی معمولا براساس رویه‌های گذشته و محیطی که در سال جاری با آن مواجه هستیم، اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد رشد ۵ تا ۵.۵ درصدی را برای سال جاری پیش‌بینی کرده است، گفت: مجموعه‌های جهانی رشد اقتصادی ایران را ۴ تا ۴.۵ درصد تخمین زده‌اند و در مجموع میانگین پیش‌بینی دستگاه‌های مختلف رشد اقتصادی بین ۴ تا ۵ درصد است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: این پیش‌بینی در صورتی است که شرایط طبق رویه گذشته ادامه پیدا کند و اگر هر متغیر کلانی تغییر کند در پیش‌بینی رشد اقتصادی اثرگذار خواهد بود.

وی در پاسخ به تاثیر خروج آمریکا از برجام در رشد اقتصادی سال جاری تصریح کرد: این تصمیم قاعدتا یکی از متغیر‌های اثرگذار است، اما اینکه این تاثیر به چه صورت و از چه کانال‌هایی انجام خواهد شد، در حال حاضر مشخص نیست.

میرشجاعیان تاکید کرد: باید دید پس از این اتفاق تحولات بین‌المللی در گذر زمان به چه سمت حرکت می‌کند تا براساس آن سناریوسازی و در مورد رشد اقتصادی پیش‌بینی کنیم. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003QO0

منبع: فردا

کلیدواژه: خروج آمریکا از برجام رشد اقتصادی وزارت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شهرستان سربیشه، بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان جنوبی را دارد.

محمدرضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌جنوبی ضمن اشاره به ثبت روز ملی کاشت گل محمدی در تقویم کشور اظهار کرد: سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان سربیشه در سال گذشته حدود ۴۵۱ تن بود که پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری به بیش از ۸۸۶ تن برسد.

وی افزود: فعالان در این حوزه در سال قبل حدود ۲۲ میلیارد تومان درآمد کسب کردند و در سال‌جاری بیش از ۴۴ میلیارد تومان پیش‌بینی درآمد آن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی مزیت کاشت گل محمدی را سازگاری مناسب با کم‌آبی و ارزش افزوده بالا دانست و گفت: کاشت این طلای معطر و نگهداری آسان می تواند به اشتغال پایدار منطقه کمک کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با اعطای تسهیلات به کشاورزان این بخش و تشویق به ایجاد کارگاه‌های فرآوری گل محمدی، از مهاجرت روستاییان کاسته شود و تاثیر درآمدی آن برای منطقه و استان را شاهد باشیم.

کد خبر 749630

دیگر خبرها

  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • طارمی عامل خروج «الکسیس سانچز» از اینتر
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • جهش تولید نفت ایران در سال جاری
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟