Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سفير اسلووني در تهران همزمان با روز جهاني زنبور از آمادگي اين کشور براي واردات عسل از ايران خبر داد و گفت: توليد يک چهارم مواد غذايي در جهان حاصل تلاش جانوران و حشرات گرده‌افشان همچون زنبور است.

« کريستينا رادي» روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به اقدامات انجام شده از سوي اين کشور براي ثبت روز جهاني زنبور اشاره کرد و افزود: يک فرآيند سه ساله ديپلماتيک براي ثبت اين روز در سازمان ملل طي شد؛ در واقع اين ايده، ناشي از سابقه طولاني زنبورداري در اسلووني است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: پيش از آنکه روز جهاني زنبور در سازمان ملل متحد ثبت شود رئيس انجمن زنبورداران اسلووني اين ايده را با فائو (سازمان خواربار و کشاورزي ملل متحد) مطرح کرده بود.
وي ادامه داد: نتيجه اين پيگيري ها سبب شد پس از طرح در کميته اقتصادي سازمان ملل، بيستم دسامبر 2017 (29 آذرماه 96) با حضور نمايندگان 115 کشور از جمله ايران در سازمان ملل ثبت شود.
سفير اسلووني افزود: با ثبت اين رخداد بين المللي، 20 مي هر سال، صيانت و حفاظت از موجودات گرده افشان در جهان بويژه زنبور بيشتر مورد توجه کشورها قرار مي گيرد.
رادي يکي از مشکلات کنوني را نابودي زنبورهاي عسل در جهان برشمرد و گفت: متاسفانه در سال هاي اخير به علت استفاده زياد از آفت‌کش‌هاي قوي در کشاورزي، نسل زنبورهاي عسل و بسياري از گرده افشانان در خطر انقراض قرار گرفته است.
وي با بيان اينکه در قرآن کريم، آياتي درباره عسل و زنبور عسل نيز وجود دارد، خاطرنشان ساخت: امروز عسل به عنوان يکي از مواد غذايي پرتقاضا در جهان شناخته شده است.
** 1.5 کيلوگرم، مصرف سرانه عسل در اسلووني
سفير اسلووني با بيان اينکه زنبورداري و توليد عسل در کشورمان همانند ايران سابقه ديرينه دارد، گفت: هر اسلوونيايي ساليانه 1.5 کيلوگرم عسل مصرف مي کند.
وي به توليد عسل در ايران نيز اشاره کرد و گفت: در سال 2017 بيش از 88 هزار تن و در سال 2016 بيش از 77 هزار تن عسل در ايران توليد شد.
وي در ادامه به تشکيل نخستين آکادمي بين المللي آموزش زنبورداري در اسلووني نيز اشاره کرد و گفت: پيش از اين، چنين آکادمي بين المللي وجود در جهان نداشت؛ قرار است اين آکادمي با استفاده از تجارب جهاني در زمينه آموزش زنبورداري، در سال 2018 به طور رسمي کار تخصصي و علمي خود را آغاز کند.
سفير اسلووني با اعلام اينکه اين کشور يکي از مناطق متخصص در امور زنبورداري جهان مطرح است، افزود: اکنون يک پروژه آزمايشي با همکاري متخصصان زنبورداري اسلووني در بنگلادش آغاز شده تا با آموزش هاي لازم، به رفع قحطعي و گرسنگي در اين کشور کمک شود.
وي به جمعيت 2 ميليون نفري اسلووني اشاره کرد و گفت: از هر يک هزار نفر، چهار اسلوونيايي به زنبورداري و توليد عسل مشغولند.
به گفته رادي، در اين کشور از عسل براي توليد لوازم آرايشي، بهداشتي و دارويي استفاده مي شود که نشان از جايگاه ويژه اين محصول در اسلووني است.
وي اضافه کرد: برخي از زنبورداران اسلوونيايي فقط به جنبه هاي پزشکي و دارويي عسل توجه دارند، اما شماري نيز با توليد عسل کيفي، به دنبال صادرات اند.
** آمادگي اسلووني براي واردات عسل از ايران
وي با اعلام اينکه اسلووني آمادگي واردات عسل از ايران را دارد، گفت: اکنون بخش زيادي از عسل مورد نياز مصرفي اسلووني از آلمان، اتريش و شيلي وارد مي شود.
سفير اسلووني ابراز اميدواري کرد با برگزاري نشست اقتصادي مشترک با ايران و امضاي تفاهم نامه همکاري هاي اقتصادي، امسال شاهد صادرات عسل کيفي ايران به اين کشور باشيم.
وي در ادامه به همکاري خوب اسلووني با انجمن‌ها و اتحاديه‌هاي زنبورداران ايران اشاره کرد و افزود: تلاش داريم ايراني ها از تجربه زنبورداران اسلوونيايي در بخش گردشگري استفاده کنند.
به گفته رادي، يکي از زنبورداران اسلوونيايي مکاني را براي توليد صدا با استفاده از زنبور براي مقابله با استرس آماده کرده که با استقبال گردشگران همراه بوده است.
به گزارش ايرنا، قرار است امروز(يکشنبه 30 ارديبشهت ماه) مراسم روز جهاني زنبور با حضور «رائو ماتا» نماينده موقت سازمان خوابار و کشاورزي ملل متحد ( فائو) در تهران و با حضور نمايندگان برخي از کشورهاي جهان در ايران با سخنراني «کريستيانا رادي» در سفارت اسلووني برگزار شود.
اقتصام**1108** 2023
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت:‌ ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس علی آبادی در حاشیه جلسه پاسخگویی به نظرات و مشکلات شهروندان در مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین تلاش ما در حوزه خودرو تولید کمی است و امسال رشد تولید بهتری خواهم داشت. سال گذشته تولید خودرو هشت درصد رشد داشت و امسال برنامه‌ریزی شده این رقم به بیش از ۱۵ درصد برسد.

وی افزود: برنامه وزارت صمت رونق واردات است. تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است. البته این روند‌ها تا حدودی کند است، اما به زودی این خودرو‌ها عرضه خواهد شد. تاکنون ۸۰۰۰ خودروی وارداتی به مردم تحویل داده شده است.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه واردات خودرو ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: واردات خودرو‌های دست دوم امسال هم در قانون بودجه دیده شده و آیین نامه واردات هم تنظیم و برای دولت ارسال شده است. در حال حاضر این کار از مسیر مناطق ویژه در حال اقدام است و در سایر زمینه‌ها هم انجام خواهد شد. همچنین در حال بازبینی در آیین نامه واردات خودرو‌های دست دوم با کمک نمایندگان مجلس و همکاران وزارت صمت در بخش‌های تخصصی هستیم تا واردات این خودرو‌ها با کمترین عارضه و مشکل انجام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • سرلشکر باقری: تراز جدیدی از اقتدار نیرو‌های مسلح به جهان نشان داده شد
  • وزیر صمت:‌ ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شدند
  • شورای امنیت تجاوز به کنسولگری ایران را محکوم کند
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اسلوونی
  • تبادل نظر وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی درباره تحولات منطقه
  • اعتقاد اسلوونی بر تاثیر آتش بس در غزه و کاهش تنش‌ها در منطقه
  • واردات گوشی‌های دکمه‌ای ممنوع نشده است