Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-16@17:34:39 GMT

یک جانباز شیمیایی مسن ترین زندانی همدان است!

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۱۸۵۶

یداله روحانی منش روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این فرد از چهار سال پیش تاکنون در زندان است، افزود: این فرد در مشاور املاک مشغول فعالیت بود و برای خرید و فروش ملک اقدام به دریافت وجه نقد به صورت قرض از دوستان خود کرد.

روحانی منش اضافه کرد: این زندانی یک ملک قولنامه ای در تهران خریداری کرده بود اما مشخص می شود که سند ملک تقلبی و کلاهبردار متواری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: این جانباز دفاع مقدس که از بیماری دیابت نیز رنج می برد به علت ناتوانی در تامین بدهی حدود 700 میلیون ریالی، با شکایت پنج تن راهی زندان شد.

روحانی منش افزود: 400 میلیون ریال از این مبلغ با گذر زمان از سوی این زندانی تامین و به شاکیان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: هم اینک باید با پرداخت 300 میلیون ریال رضایت 2 شاکی جلب شود تا بتوان زمینه آزادی این زندانی را فراهم کرد.

مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: طبق تائیده پزشکی قانونی، این زندانی به علت کهولت سن با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می کند.

روحانی منش ابراز امیدواری کرد با مساعدت خیران نیک اندیش و کمک ستاد دیه بتوان این زندانی را آزاد کرد.

ثمره تلاش ستاد دیه این استان در سال گذشته فراهم کردن زمینه آزادی 276 زندانی جرائم غیرعمد است.

297 مددجو در حال حاضر به علت ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان به سر می برند.

 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۷ زندانی جرایم غیرعمد در قم نیازمند کمک خیران هستند

رضا مرادی‌پور گفت: از این تعداد، ۱۵۵ نفر بدهکار مالی، ۱۰ نفر بدهکار مهریه و ۲ نفر بدهکار دیات غیرعمد هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم عنوان کرد: میزان کل بدهی این افراد، چهار هزار میلیارد ریال است که در تلاش هستیم به روش‌های مختلف از جمله وام قرض‌الحسنه و جلب کمک خیران، بدهی این افراد را تامین و زمینه آزادی آنها فراهم شود.

مرادی پور همچنین گفت: سال گذشته، ۲۳۹ زندانی جرایم غیرعمد در این استان آزاد شدند که از این تعداد، ۲۳۲ نفر آقا و هفت نفر خانم بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم  افزود: ۱۵۵ نفر از افراد آزاد شده بدهکار مالی، ۳۲ نفر نفقه، ۴۶ نفر مهریه و ۶ نفر نیز بدهکار دیات غیرعمد بودند.

او  ادامه داد: کل بدهی این افراد ۱۲۶ میلیارد تومان بود که ۲۱ میلیارد تومان آن از طریق گذشت شکات تامین شد.

به گفته مدیر نمایندگی ستاد دیه قم ، ۹ میلیارد تسهیلات قرض‌الحسنه، ۱۳ میلیارد کمک بلاعوض، ۱۴ میلیارد آورده خانواده مددجویان و ۶۹ میلیارد تومان نیز از طریق سایر منابع تامین شد.

مرادی پور عنوان کرد: ستاد دیه در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از جمله مهریه، نفقه، حوادث کارگاهی، تصادف‌ها و محکومیت مالی غیر از کلاهبرداری فعالیت دارد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم  با بیان این‌که اولویت آزادی زندانیان بر اساس شیوه‌نامه ستاد دیه کشور است، گفت: بر این اساس، خانواده درجه یک شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد، مددجویان نوجوان کمتر از ۱۸ سال، زنان زندانی سرپرست خانوار و یا بالای ۵۵ سال، زندانیان از کار افتاده و مردان بالای ۶۵ سال در اولویت آزادی هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم  افزود: کارشناسان ستاد دیه، برای زندانیان جرائم غیرعمد پرونده تشکیل می‌دهند و پس از تحقیقات درباره وضعیت مالی مددجو، ستاد با دعوت از شکات، تخفیف‌هایی از طلبکاران می‌گیرد و مقداری نیز کمک خیران را جذب می‌نماید.

ستاد دیه استان قم با شماره حساب‌های بانک ملی ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹، بانک ملت ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ و بانک تجارت ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳، شماره کارت‌های ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ بانک تجارت و ۶۰۳۷۹۹۷۵۶۰۰۰۰۸۸۸ بانک ملی و شماره تماس ۳۷۷۲۴۰۴۴ آماده دریافت کمک‌های خداپسندانه مردم قم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی استان همدان
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی استان همدان
  • توزیع ۵ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی در فامنین
  • زوج همدانی زمینه ساز آزادی ۲ زندانی جرائم غیرعمد شدند
  • زوج همدانی ۲ زندانی را آزاد کردند
  • آزادی ۴۰ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان
  • تشییع پیکر رزمنده ۸ سال دفاع مقدس در آبادان
  • فردا؛تشییع و خاکسپاری پیکر جانباز شیمیایی در خرم آباد
  • ۴۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • ۱۶۷ زندانی جرایم غیرعمد در قم نیازمند کمک خیران هستند