Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@13:16:02 GMT

سامانه بارشی جدید فردا وارد می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۱۹۰۳

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز (30 اردیبهشت) در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی‌می‌شود که در برخی موارد با خیزش گرد و خاک همراه خواهد شد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، بعد از ظهر امروز(۳۰ اردیبهشت) در شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات البرز، برخی مناطق شمال شرق و ارتفاعات کرمان افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق پیشبینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (۳۱ اردیبهشت) با نفوذ سامانه بارشی جدید به کشو به تدریج در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، بخش‌هایی از غرب و مرکز و ارتفاعات کرمان رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه روز سه شنبه (اول خرداد) ضمن تقویت سامانه بارشی گستره‌ بارش علاوه بر این مناطق بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی را در بر می‌گیرد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان اظهار کرد: فردا (۳۱ اردیبهشت) آسمان تهران کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر، گاهی وزش باد با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۳۰ و ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد بود. آسمان پایتخت در روز سه شنبه (اول خرداد) نیمه ابری در بعد از ظهرابری در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۳۰ و ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۱۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد برای فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر فردا یکشنبه تا سه شنبه جاری در استان خبر داد و گفت: طی این مدت بارندگی (گاهی رگباری و موقتی شدید)، وزش باد (بعضی نقاط شدید)، مه‌آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر فردا یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری در استان گیلان است.

وی افزود: طی این مدت بارندگی (گاهی رگباری و موقتی شدید)، وزش باد (بعضی نقاط شدید)، مه‌آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای سامانه بارشی در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی منطقه‌ای، لغزندگی سطح جاده، کاهش دید افقی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب موقتی، احتمال لغزش و رانش، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس تصریح کرد: شهروندان و مسافران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی گفت: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت در هنگام کوهنوردی در مناطق کوهستانی، تردد در محورهای کوهستانی و عشایر در جابجایی و کوچ احتیاط کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: طی این مدت محکم کردن سازه‌های موقت، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و هنگام وقوع رعد و برق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

کد خبر 746444

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان
  • سامانه ناپایدار بارشی تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • هوای استان بوشهر گرم‌تر می‌شود
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان
  • هواشناسی اصفهان فردا سوم اردیبهشت؛ صدور هشدار زرد بارش
  • هشدار زرد هواشناسی برای مناطقی از کشور
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان
  • ورود سامانه بارشی از عصر فردا به گیلان