Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه آلمانی گزارش داده اروپا، چین و روسیه در حال رایزنی بر سر توافقی جدید جهت اضافه کردن بندهای جدید به برجام هستند. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ بین الملل اروپا دیپلماسی ایران نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گزارش یک روزنامه آلمانی در روز یکشنبه حاکی است دیپلمات‌های اروپایی، چین و روسیه برای نجات توافق هسته‌ای برجام در حال رایزنی بر سر طرحی جدید با هدف پیشنهاد کمک‌های مالی به ایران در ازای محدود کردن برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای تهران  هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روزنامه «ولت ام سونتاگ»، چاپ برلین با استناد به مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا نوشته مقام‌ها در دیداری که هفته آینده در وین به ریاست «هلگا اشمید»، معاون «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود به رایزنی درباره گام‌های بعدی برای برجام بعد از تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از این توافق خواهند پرداخت.

روزنامه آلمانی نوشته دیپلمات‌های آلمان، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین در این نشست حاضر خواهند بود، اما آمریکا در آن مشارکت نخواهد کرد. هنوز مشخص نیست آیا ایران که قبلاً با جنجال‌سازی‌های کشورهای غربی بر سر برنامه موشکی خود مخالفت کرده در این نشست شرکت خواهد کرد یا خیر. 

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» که سال 2015 میان ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 حاصل شد قرار بود در ازای ایجاد محدودیت‌هایی در برنامه هسته‌ای ایران تحریم‌های یکجانبه و بین‌المللی وضع‌شده به بهانه‌های هسته‌ای علیه ایران را رفع کند.

 دونالد ترامپ که یکی از وعده‌های انتخاباتی خود را پاره کردن این توافق قرار داده بود روز سه‌شنبه 8 ماه می (18 اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد به مشارکت کشورش در این توافق هسته‌ای پایان می‌دهد. 

خبرگزاری رویترز به نقل از این روزنامه آلمانی نوشته است: «رسیدن به توافقی جدید که در حین حفظ مفاد هسته‌ای [مندرج در برجام] فعالیت‌های ایران در زمینه موشک‌های بالستیک را محدود کند می‌تواند ترامپ را برای رفع تحریم‌ها علیه ایران متقاعد کند.»

 «ولت ام سونتاگ» همچنین به نقل از یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا نوشته است: «لازم است ما از نام "توافق هسته‌ای وین" فاصله بگیریم و چند بند اضافی به آن اضافه کنیم. فقط این کار رئیس‌جمهور ترامپ را مجاب خواهد کرد دوباره با برداشتن تحریم‌ها موافقت کند.»

خبرگزاری رویترز می‌گوید وزارت خارجه آلمان هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

جمهوری اسلامی ایران قبلاً با اضافه شدن هر گونه بند جدید به توافق هسته‌ای مخالفت کرده است.  

انتهای پیام/.

R36444/P36439/S8,89,95,97,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین" اخبار "روسیه" برجام اتحادیه اروپا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار روسیه برجام اتحادیه اروپا اخبار چین اخبار روسیه برجام اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۱۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران

وزرای خارجه ایران و روسیه درمورد تبعه روس که خدمه کشتی توقیف شده توسط ایران است، گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف و حسین امیرعبداللهیان، وزرای خارجه ایران و روسیه درمورد سرنوشت تبعه روس که در کشتی توقیف شده توسط ایران حضور داشت تلفنی گفت‌وگو کردند.

سفارت روسیه در ایران نیز امروز ( سه‌شنبه) اعلام کرد که خدمه روسی شناور توقیف شده اسرائیلی در بندرعباس با خانواده خود به صورت تلفنی رایزنی و گفت‌وگو کرد .

سفارت روسیه در ایران در صفحه اجتماعی خود نوشت: « بر اساس اعلام مقامات رسمی ایران، شناور دریایی «آریس» که یک شهروند روسی نیز جز خدمه آن است ، به بندر عباس منتقل شده است.

اخیرا شرکت مالک کشتی«ام.اس.سی» در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشتی درحال عبور از تنگه هرمز بود که توسط ایران توقیف شد.

در این بیانیه آمده است: خدمه کشتی توقیف شده ۲۵ نفر هستند و این افراد برای تضمین سلامتی خود و بازگرداندن کشتی با مقامات ذیربط در ارتباط هستند.

پیش‌تر یک رسانه آمریکایی خبر داد یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است.

ساعتی بعد، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرده است.

منابع خبری گزارش داده‌اند که یک تبعه روس در میان خدمه این کشتی حضور دارد.

دیگر خبرها

  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج امتناع غرب برای جلوگیری از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • رایزنی «بورل» با «امیرعبداللهیان»
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود