Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز یکشنبه در گفتگویی تلفنی وعده دادند برای برگزاری موفقیت‌آمیز نشست آتی سران کره شمالی و آمریکا که قرار است در سنگاپور برگزار شود، تلاش کنند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد مون جائه- این و دونالد ترامپ در این تماس تلفنی، که ساعت یازده و نیم به وقت سئول صورت گرفت، ضمن بررسی تازه‌ترین تحولات شبه‌جزیره کره درباره راه‌های برگزاری موفقیت‌آمیز نشست آتی سران آمریکا و کره شمالی گفتگو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور کره جنوبی قرار است روز سه‌شنبه در واشنگتن با همتای آمریکای خود دیدار کند و پنجشنبه به سئول بازگردد.

یون یونگ چان، مشاور امور عمومی ریاست جمهوری کره جنوبی، در بیانیه‌ای اعلام کرد سران کره جنوبی و آمریکا درباره واکنش‌های متعدد اخیر کره شمالی نیز به طور مفصل تبادل نظر کردند.

شایان ذکر است پیونگ‌یانگ چهارشنبه هفته پیش بار در پی برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی از احتمال لغو نشست سران کره شمالی و آمریکا که برای اواسط ژوئن در سنگاپور برنامه‌ریزی شده است، خبر داد.

در این میان خبرگزاری رسمی کره شمالی روز چهارشنبه ضمن انتقاد از رزمایش مشترک جدید کره جنوبی و آمریکا هشدار داد واشنگتن باید به سرنوشت نشست آتی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، و دونالد ترامپ که قرار است دوازدهم ژوئن آینده در سنگاپور برگزار شود، خوب بیندیشد.

انتهای پیام/

گفتگوی تلفنی مون جائه این با ترامپ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا کره شمالی دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۱۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست

به گزارش همشهری آنلاین، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.
امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

کد خبر 847336 برچسب‌ها ایران و پرتغال حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم