Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@13:22:40 GMT

وقتی نشنیدن هزینه‌های میلیاردی بر کشور وارد می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۲۵۱۷

وقتی نشنیدن هزینه‌های میلیاردی بر کشور وارد می‌کند

رئیس هئیت امنای بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا" بخشش" از نامزد شدن ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر افراد ناشنوا در سال برای کاشت حلزون در کشور خبر داد و گفت: فردی که ناشنوا به دنیا می‌آید تا رسیدن به سن ۲۰سالگی هزینه میلیاردی به کشور تحمیل می‌کند. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ اجتماعی پزشکی نظرات

دکتر محمد فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، در حاشیه پنجمین کنفرانس بین المللی شنوایی کشور اظهار داشت: بسیاری از خانواده‌های نیازمند به کاشت حلزون توانایی تامین هزینه‌های این کار را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اطلاعات موجود در کشور در حوزه ناشنوایی، افزود: شیوع این معلولیت خاموش سبب شد که بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا "بخشش" با مشارکت تعدادی از متخصصان این حوزه  و مرحوم حاج آقا نیری - دبیر کل فقید مجمع خیرین سلامت تأسیس شود.

وزیر اسبق علوم با بیان اینکه تاسیس این بنیاد با استقبال خوبی از سوی پزشکان این حوزه و خیرین مواجه شد، بیان کرد: در این مدت یک سال و نیم خدمات بسیار ارزنده ای توسط بخشش ارائه شد.

وی با بیان اینکه تامین اعتبار کاشت برای کاندیداهای کاشت حلزون که بضاعت مالی نداشتند یکی از مهمترین اقدامات "بخشش" بوده است، عنوان کرد: کودکان بی‌بضاعت در این مدت مورد حمایت بخشش قرار گرفته و هم تامین اعتبار برای قطعات یدکی و لوازمی که بعد از کاشت مورد نیاز این کودکان از اقدامات بنیاد "بخشش" بوده که تعداد این افراد بیش از هزار نفر است.

فرهادی با بیان اینکه اقداماتی برای مشارکت خیرین در این حوزه انجام شده است، عنوان کرد: در هر سال بین 1000 تا 1500 نفر کاندیدای کاشت حلزون شنوایی در کشور داریم و این مقدار شاید در برخی اوقات کم نشود و این موضوع با اجرایی شدن پیشگیری قابل کاهش است.

رئیس هئیت امنای بنیاد شنوایی بخشی شفا "بخشش" با بیان اینکه موضوع پیشگیری و کار فرهنگی برای کاهش زاد و ولد و کم شدن جمعیت ناشنوایان در دستور کار "بخشش" قرار دارد،عنوان کرد: باید اقداماتی انجام شود که میزان نیاز به کاشت در کشور کاهش یابد.

وزیر سابق علوم با بیان اینکه کاشت حلزون شنوایی دستاوردهای عظیمی در بین کودکان ناشنوا ایجاد کرده است،گفت: اگر افراد نیازمند به کاشت کاشت حلزون نشده بودند علاوه بر معلولیت، محتاج و درگیری زیادی برای خانواده ایجاد می‌کردند.

وی ادامه داد: ناشنوایی علاوه بر هزینه‌های بالا و هزینه‌های سربار برای نگهداری معلول در هزینه‌های میلیاردی بر کشور وارد می‌کند.

فرهادی با بیان اینکه فردی که ناشنوا به دنیا می‌آید تا رسیدن به سن 20 سالگی هزینه ای میلیاردی با توجه به میزان افراد ناشنوا در کشور تحمیل می‌کند، گفت: تاسیس بنیاد "بخشش" در فضایی علمی انجام شد و این بنیاد تنها برای کمک و تامین اعتبار ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه ما هم در این حوزه وظیفه سنگینی داریم، گفت: روش‌های جدید علمی و استفاده از امکانات روز و فضای رسانه ای می‌تواند در کاهش جمعیت ناشنوای کشور موثر باشد.

رئیس هئیت امنای بنیاد بخشش با بیان اینکه ظرفیت‌های خیرین در حوزه کاشت باید به کارگیری شود، خاطرنشان کرد: خیرین در استان‌ها می‌توانند برای کاهش جمعیت ناشنوا مشارکت کنند و نیاز به کاشت در استان‌های کشور با همان ظرفیت‌های خیرین برطرف شود.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,24/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، طاهره صحرایی گفت: اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان برای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور و پویش کاشت ۵ میلیون درخت توسط اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، همت بالایی گذاشتند.

وی افزود: جوانان هلال احمر خراسان جنوبی با کاشت بیش از ۱۸۲ هزار نهال موفق شدند گام موثری در این طرح بردارند.

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: میزان تعهد خراسان جنوبی در پویش کاشت ۵ میلیون درخت، ۱۷۵ هزار نهال است.

صحرایی افزود: در حال حاضر بر اساس آخرین رتبه بندی کشوری، به همت اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان، خراسان جنوبی در جایگاه ششم کشور قرار گرفته است.

به گفته وی این پویش تا اواخر اردیبهشت ماه و هفته هلال در سطح کشور ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • هادی چوپان برای توماج صالحی درخواست عفو کرد
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۱ / شریک شرقی ۱۰ میلیاردی
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان