Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@20:28:22 GMT

زاد و ولد در مریخ امکانپذیر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۲۸۷۴

زاد و ولد در مریخ امکانپذیر شد

بررسی های محققان دانشگاه فناوری اطلاعات و مدیریت لهستان نشان می دهد اگر انسان قصد دارد در دهه های آینده به کرات دیگر مهاجرت و بر روی آنها زندگی کند، چاره ای ندارد جز اینکه برای زاد و ولد بر روی آنها برنامه ریزی کند.

ایران آنلاین /به گزارش فیوچریسم، در مورد کره مریخ که یکی از نامزدهای ساخت تاسیسات و زیرساخت های زندگی بشر است، مشکلاتی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو نازک کره مریخ و تشعشعات خطرناک خورشیدی باعث می شود انسان هایی که قرار است بر روی مریخ زندگی کنند با مشکلات جدی مواجه شوند.

یکی از مشکلات این وضعیت ناممکن شدن زاد و ولد انسان ها بر روی مریخ است. زیرا تشعشعات یادشده توانایی زاد و ولد انسان ها را مختل کرده و دستگاه تولید مثل زنان و مردان را مختل می کنند.

یک مشکل دیگر در این زمینه نیروی جاذبه پایین چه در حین سفر به مریخ و چه بر روی خود کره مریخ است که باعث شل شدن مفاصل و استخوان ها و ایجاد مشکلاتی در چشم و نخاع افراد می شود و حتی می تواند منجر به نابینایی شود.

اختلال در سیستم عصبی، کاهش قدرت شنوایی و غیره هم دیگر مشکلاتی هستند که می توانند در صورت سکونت طولانی مدت در مریخ به وجود آیند. از همین رو دانشمندان می گویند برای سکونت در مریخ باید انسان جدیدی را به وجود آورد که از نظر بدنی و ویژگی های اخلاقی شرایط بهتری داشته باشد و بتواند دشواری های مربوط به زندگی در مریخ را تحمل کند.

باتوجه به این وضعیت دستکاری ژنتیکی انسان برای حضور در مریخ ضروری است و در حال حاضر پژوهشگران در حال بررسی جزئیات این امر برای نتیجه گیری قطعی هستند که ممکن است سالیان متمادی به طول بینجامد.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سکانس بامزه‌ای که از «بمب یک عاشقانه» وایرال شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«بمب یک عاشقانه» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی پیمان معادی و طرحی از مانی حقیقی محصول سال ۱۳۹۶ است. این فیلم جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره آسیا پاسیفیک دریافت کرده‌است.

 

منبع: برترینن ها 

tags # سینما سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • (ویدئو) سکانس بامزه‌ای که از «بمب یک عاشقانه» وایرال شد
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • زندگی زیر آوار جنایات رژیم صهیونیستی
  • برگزاری آزمون نهایی طرح «زندگی با آیه ها» در آستارا
  • آن چه این نامردمان با جان انسان می کنند! | ببینید
  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ