Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@15:30:01 GMT

۴۲۰ بقعه میزبان طرح «ضیافت الهی» است/ اعزام ۱۲۰۰ روحانی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۳۰۰۷

۴۲۰ بقعه میزبان طرح «ضیافت الهی» است/ اعزام ۱۲۰۰ روحانی

خبرگزاری مهر، گروه استان ها: باز رمضان آمد و سفر من آغاز شد سفری دور به جایی نزدیک، سفری از خود من تا به خودم، مدتی است نگاهم به تماشای خداست و امیدم به خداوندی اوست با دلی سیاه و توشه ای پر از گناه گام به ماهی گذاشتم که پیامبر گرامی اسلام (ص) ابتدایش را رحمت و میانه‌اش را مغفرت و پایانش را آزادی از آتش جهنم توصیف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضان ماه خودسازی و شکستن بت های نفس

به گفته بزرگان ماه رمضان فرصت خوبی برای خودسازی و پیداکردن خودمان است، ماه شکستن بت‌های نفس و سجده در برابر معبود یگانه است.

رمضان که فرا می‌رسد، فضای شهر پر می شود از عطر حضور خدا، هر کس در حد و اندازه خودش تلاش می کند تا شاید به اندازه یک سر سوزن به خدا نزدیک شود. مردم حضور خدا را بیش از روزها و ماه های گذشته در کنار خود و فضای شهر و خانه هایشان احساس می کنند. ماه رمضان آثار فردی و اجتماعی بسیاری با خود به همراه دارد تنها نیاز است که آدم ها کمی فقط کمی با خود و خدای خود خلوت کنند. در این ماه گناه کردن‌ کم می‌شود، جرائم کاهش می‌یابد، به هر گوشه شهر که نگاه می کنی طنین ربنا و آیه های از کتاب نور به جای آهنگ‌های مبتذل به گوش می رسد و این شاید تنها گوشه ای از برکات این ماه باشد.

درهای رحمت، مغفرت، بخشش و معنویت باز می شود مردم نیز با دستی پر از گناه و تنها به امید بخشش صاحب خانه تمام تلاش خود را می کنند تا نهایت استفاده را از این ماه ببرند. مردم دیار میرزا کوچک و باران های نقره ای نیز از دیرباز با اجرای مراسمات مختلف خود را برای استقبال از این ماه و بهره بردن از فیوضات آن آماده می کند.

غبارروبی و تمیزکردن مساجد از وجود گرد و غبار، عطر افشانی نخستین کاری است که گیلانیان همانند مردم سراسر کشور برای استقبال از ماه مهمانی خدا انجام می دهند و این کار سبب می شود عطر معنوی رمضان چند روزی زودتر از خود ماه فضای شهر و محله ها را پر کند و مردم خود را کم کم برای حضور در ماه خدا و نشستن بر خوان پرنعمت خداوند آماده می کنند.

اعزام ۱۲۰۰ روحانی به مساجد گیلان در ماه رمضان

امسال به گفته معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان حدود ۱۰ هزار نفر در مراسم غبارروبی از مساجد شهرهای مختلف استان حاضر شدند.

حجت‌الاسلام سیدحسین گلمیرزاده با بیان اینکه گیلان دارای حدود سه هزار مسجد در حوزه شهری و روستایی است، افزود: از این تعداد در طول ایام سال بیش از دو هزار مسجد فعال هستند.

وی در ادامه با اشاره به سابقه و ریشه قرآنی غبارروبی از مساجد برای پذیرایی از ماه مبارک رمضان، گفت: هرساله در روزهای پایانی ماه مبارک شعبان مردم شهرها و روستاهای استان گیلان برای استقبال از ماه پر فیض رمضان در مساجد گردهم آمده و خانه خدا را برای پذیرایی یک ماهه از مهمانان خدا غبارروبی و عطرافشانی می کنند.

یکی دیگر از برنامه هایی که هر ساله با شروع ماه های رجب، شعبان و رمضان از سوی سازمان تبلیغات اسلامی صورت می گیرد. اعزام روحانی و مبلغ و مبلغه به شهرها و روستاهای است.

در این رابطه مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اعزام هزار و ۲۰۰ روحانی بومی و غیربومی به شهرستان های استان، خاطرنشان کرد: این اعزام ها به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و طی نیاز سنجی صورت گرفته از هیئت امناء مساجد شهرستان انجام شده است.

حجت الاسلام جمال یاری در ادامه به برخی دیگر از برنامه های این اداره کل برای ایام ماه مبارک رمضان نیز اشاره و تصریح کرد: برپایی گفتمان های دینی، محافل انس با قرآن و مسابقات فرهنگی و قرآنی از جمله برنامه هایی است که در این ماه در شهرهای مختلف استان برگزار می شود.

وی با اشاره به شبهه افکنی دشمنان علیه باورها، آموزه های دینی و قرآنی، افزود: یکی از برنامه استفاده از ابزارهای کارآمد و امروزی برای پاسخ به شبهات جوانان و نوجوانان و هم‌اندیشی بین آنها و بهره مند شدن از معنویت ماه مبارک رمضان است.

برپایی خیمه های معرفت با حضور روحانیون اعزامی و بومی

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز درباره برنامه های این سازمان در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ماه رمضان سال جاری ۴۲۰ بقعه متبرکه گیلان میزبان اجرای طرح «ضیافت الهی» است.

محمد قاسم پور با اشاره به برخی برنامه های اجرایی در قالب این طرح از سوی اوقاف و امور خیریه گیلان ، افزود: حضور روحانیون و مبلغان برای اقامه نماز جماعت در سطح بقاع متبرکه و مساجد بخشی از برنامه های این طرح است.

وی در ادامه با بیان اینکه برپایی خیمه های معرفت در سطح این بقاع یکی از مهم ترین و شاخص ترین برنامه های این طرح است، گفت: تبلیغ دین و ترویج فرهنگ دینی و آموزه های دینی یکی از مهم ترین فعالیت های است که توسط روحانیان اعزامی از قم و مبلغان بومی انجام می دهد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان همچنین برگزاری مراسم ویژه ترتیل خوانی در مساجد و بقاع  متبرکه، مراسم محوری جزء خوانی قرآن کریم در بقعه خواهر امام رشت، برگزاری طرح افطاری ساده، مراسم ویژه لیالی قدر با حضور سخنرانان و مداحان، وفات حضرت خدیجه(س)، ولادت امام حسن مجتبی (ع) از دیگر برنامه هایی است که در سطح بقاع و امامزادگان استان برگزار می شود.

کد خبر 4296355

منبع: مهر

کلیدواژه: رشت سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه برنامه تلویزیونی ماه رمضان ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران خرم آباد اشتغال بیرجند مشهد تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود

محمدعلی سعیدی نژاد گفت: امام جعفر صادق (ع) چهار هزار شاگرد داشت و ۵۰ درصد از احادیث شیعه را آن حضرت بیان کرده اند، همانگونه که ۲۵درصد از روایات از امام باقر، پدر آن حضرت نقل شده است. یعنی ۷۵درصد احادیث ما از این دو امام نقل شده درحالی که ما برای شناخت امام صادق (ع) کم کار کرده ایم.

وی افزود: در راستای شناخت امام ششم طرح پیوند صادق از منازل و مدارس تا محله‌ها و مساجد اجرا می‌شود تا در روز شهادت امام صادق که تعطیل رسمی است، در‌های مدارس باز باشد و مراسم مختلف مانند عزاداری آن حضرت با حضور مردم و دانش آموزان برگزار شود.

سعیدی نژاد اضافه کرد: از ساعت ۱۱ دسته عزاداری از مدارسی که به مسجد نزدیک هستند، آغاز می‌شود و بعد از عزاداری نماز جماعت ظهر برگزار می‌شود که یکی از این برنامه‌ها از مدرسه پیام غدیر تهران آغاز می‌شود و در استان‌های دیگر مانند کرمانشاه، قزوین و لرستان شاهد برپایی چنین تجمعاتی خواهیم بود.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و ستاد برگزاری نماز جمعه برای برپایی هرچه بهتر این مراسم اعلام آمادگی کرده اند و در شبکه شاد برای دانش آموزان اطلاع رسانی انجام شده است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی پیام غدیر اضافه کرد: در کنار این مراسم دو برنامه فرهنگی نیز برگزار می‌شود که یکی مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب پند‌های امام صادق نوشته مرحوم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی است و دیگری ارائه ۶ داستان در قالب کتاب صوتی است.

وی از برگزاری مراسمی دیگر در سالروز ولادت امام ششم خبر داد و گفت: هفدهم ربیع الاول مصادف با سالروز میلاد پیامبر اکرم و هفته وحدت است و کمتر به معرفت افزایی امام صادق پرداخته می‌شود. به همین منظور در ۱۷ ربیع نیز مراسم جشن آن حضرت در مدارس و مساجد برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • نقش تاثیرگذار مادران برای جذب جوانان به مساجد
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد