Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر نیرو گفت: مقرر شده است سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی در ایران توسط بانک سرمایه‌گذاری اروپا حمایت شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، رضا اردکانیان در جریان دیدار با کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا که از روز گذشته برای رفع موانع سرمایه‌گذاری به ایران آمده است، گفت: در جلسه‌ای که هفته گذشته اتحادیه اروپا در بلغارستان برگزار کرد اعضای این اتحادیه به این نتیجه رسیدند و تصمیم گرفتند تمامی اقدامات لازم را برای اجرای تعهدات خود با ایران به کار بگیرند چرا که ایران براساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعهدات خود را به خوبی به اجرا درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقرر شده است تا سرمایه‌گذاران شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی در ایران توسط بانک سرمایه‌گذاری اروپا حمایت شود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: این تصمیم بر این اساس استوار بوده است که اگر شرکت‌های کوچک و متوسط در صورت تحریم‌های آمریکا با ضرر و زیان مواجه شدند حمایت مناسب از این مجموعه‌ها صورت گیرد.

اردکانیان خاطرنشان کرد: همانطور که می‌بینید این حمایت به منظور رفع مشکلات تحریم‌های احتمالی و کاهش ریسک برای سرمایه‌گذاری در ایران انجام خواهد شد؛ بنابراین این اقدام می‌تواند خبر خوشی برای شرکت‌های اروپایی حاضر در ایران باشد.

وی همچنین از برگزاری کنفرانس سرمایه‌گذاری در ایران در اوایل پاییز امسال خبر داد و گفت: در نشستی که با کمیسیونر اتحادیه اروپا داشتیم قرار شد تا در مهرماه یا آبان ماه سال جاری کنفرانس سرمایه‌گذاری در ایران توسط شرکت‌های اتحادیه اروپا در تهران برگزار شود که قطعا این اقدام می‌تواند باعث افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط بین اتحادیه اروپا و ایران در حوزه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، افزایش راندمان نیروگاه‌ها و حتی بخش آب و فاضلاب باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر نیرو سرمایه گذاران اردکانیان اتحادیه اروپا رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۲.۵ همتی صندوق تثبیت از بازار سهام در فروردین

مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه بیان کرد: در مجموع‌ طی ۱۱ روز کاری (از ۱۴ تا ۲۹ فروردین ماه) حدود ۲.۵۵۰ همت خرید حمایتی از بازار سهام توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه صورت گرفت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ روح‌اله شریفیان با اشاره به عملکرد صندوق تثبیت بازار سرمایه در روزهایی که معاملات بازار تحت تاثیر هیجانات دچار نوسانات شدید می‌شود، افزود: بر اساس بند الف ماده 28 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، اساسنامه فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه در سال 1394 به تصویب هیات وزیران رسیده، در نهایت این صندوق در دوره مالی سال 1396 راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه به گذشت 6 سال از فعالیت صندوق تثبیت در بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: این صندوق‌ به مرور زمان به منابع تجهیز و نقدینگی لازم توسط دولت، سازمان بورس و اوراق بهادار، صندوق توسعه ملی و شرکت رایان بورس تامین شده است.

آخرین جزییات واریزی‌ صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه اعلام کرد: در فروردین ماه امسال صندوق توسعه ملی رقمی معادل 1.7 همت را طی دو روز کاری به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کرده که با احتساب آخرین واریزی‌ها، مجموع واریزی‌های نقدی انجام شده طی 4 سال گذشته از سوی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه رقمی حدود 10 همت است.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین مرحله، رقمی معادل یک همت و در مرحله بعد 700 میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز و کل این منابع صرف حمایت از بازار سهام شد.

شریفیان با بیان اینکه اکنون مجموع دارایی صندوق تثبیت بازار سرمایه رقمی حدود 23 همت است، گفت: این رقم طی 6 سال گذشته در چند نوبت به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق شد، به همان نسبت این منابع صرف حمایت و سرمایه‌گذاری در بورس و فرابورس شده است.

مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در ادامه با اعلام این موضوع که فعالیت‌ این صندوق درچارچوب اساسنامه مصوب انجام می‌شود، به سنا گفت: در این اساسنامه به صراحت اعلام شده که این صندوق باید در مواعد خاص مخاطرات سامانه‌ای، فرادستگاهی و در شرایط بحران به بازار ورود و منابع نقدی موجود را صرف حمایت از بازار سهام کند. بالتبع در این خصوص باید بخشی از منابع این صندوق در سپرده‌های بانکی و صندوق‌های با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری و از نقدشوندگی بالا برخوردار باشند، تا در مواقع ضروری نسبت به تزریق آن در بازار سهام اقدام شود.

میزان خرید خرد سهام توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه

شریفیان اظهار داشت: در مجموع‌ طی 11 روز کاری (از 14 تا 29 فروردین ماه) حدود 2.550 همت خرید حمایتی از بازار سهام توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه صورت پذیرفته است.

مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه با بیان اینکه بیش از مبلغ واریز شده به صندوق تثبیت بازار سرمایه خرید حمایتی صورت پذیرفته، به سنا گفت: در صورت لزوم حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در فروردین ماه به هیچ عنوان فروش خرد در بازار نداشتیم، افزود: تمرکز فعالیت این صندوق در سمت خرید بوده و بر این اساس در روزهای آینده و با توجه به محدودیت اعمال شده در دامنه نوسان، در صورت لزوم خریدهای حمایتی را خواهیم کرد.

مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه اظهار داشت: در زمینه معاملات بلوکی سعی کرده ایم تا مراوداتی را با نهادهای مالی فعال در بازار داشته باشیم و منابع آزاد شده حاصل از فروش سهام بلوکی را، به صورت خرید خرد سهام، صرف حمایت از بازار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین قصد داریم در جهت حمایت از بازار سهام با استفاده از ابزارهای مالی جدید از پتانسیل بازار مشتقه و سازوکاز اوراق تبعی و دیگر ابزارهای ممکن، بستر حمایتی جدیدی را برای حمایت از بازار سهام فراهم کنیم، البته در این راستا باید برخی از الزامات اساسنامه تامین و همچنین مجوزهای لازم در این زمینه اخذ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی هوندا از خودروی هیبریدی جدید
  • خودروی هیبریدی جدید هوندا در راه است
  • دامنه نوسان نمادهای معاملاتی به روال عادی بازگشت
  • حمایت ۲.۵ همتی صندوق تثبیت از بازار سهام در فروردین
  • جانمایی پرنده‌فروشان دربازار پرندگان خلیج فار‌س
  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا