Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@22:44:24 GMT

تحویل واحدهای مسکونی به مددجویان ۳۰ سال طول می‌کشد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۳۱۹۶

تحویل واحدهای مسکونی به مددجویان ۳۰ سال طول می‌کشد

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: با توجه به روند فعلی آمار تحویل واحدهای مسکونی به مددجویان، ۳۰ سال طول می‌کشد تا تمامی مدد جویان صاحب مسکن شوند.

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله آسوده در محل اداره کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه «خانه‌دارشدن و کمک به تأمین مسکن مددجویان نقش مؤثری در توانمندشدن خانواده‌ها دارد»، گفت: در سال گذشته بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده شد که امیدواریم این رقم در سال ۹۷ دو برابر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به واگذاری مسکن مهر فاقد متقاضی به مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و افزود: با مذاکرات صورت گرفته و بررسی‌های انجام‌شده و با توجه به درخواست خانوارهای فاقد مسکن، در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بیش از هزار واحد مسکن مهرِ فاقد متقاضی در سطح استان شناسایی و به مددجویان تحت حمایت اعطا می‌شود.

آسوده با اعلام اینکه «اکنون ۳۰ هزار مددجوی کمیته امداد فاقد مسکن مناسب در خراسان رضوی تحت حمایت هستند»، بیان کرد: با توجه به روند فعلی آمار تحویل واحدهای مسکونی به مددجویان، ۳۰ سال طول می‌کشد تا تمامی مدد جویان صاحب مسکن شوند.

وی ادامه داد: اگر خیران، نهادها و مؤسسه‌ها در زمینه تأمین مسکن، به کمیته امداد کمک و مشارکت همه‌جانبه داشته باشند و ۱۰۰ درصد بودجه نیز اختصاص یابد، امیدواریم در مدت ۱۵ سال تمامی مددجویان استان صاحب‌خانه می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ضمن اعلام آمادگی کمیته امداد در کمک به خانه‌سازی و مسکن مددجویان عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که با مشارکت مردم مشکل فقر در جامعه حل شود که با ورود به بحث مسکن، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و معیشتی خانواده مرتفع می‌شود.

آسوده اولویت دیگر این نهاد در سال جاری را اشتغال‌زایی بیان کرد و گفت: سال ۹۶ در حوزه اشتغال بیش از ۱۰ هزار طرح در سطح استان با اعتبار ۱۷۴ میلیارد تومان اجرا شد که با اجرای این طرح‌ها ۱۰ هزار و ۵۰۰ اشتغال مستقیم و ۱۲ هزار فرصت شغلی غیرمستقیم توسط این نهاد ایجاد شده است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه میان استانداری خراسان رضوی و رئیس کمیته امداد کشور که هم‌زمان با سفر اخیر رئیس‌جمهور به مشهد مقدس امضا شد، خاطرنشان کرد: در قالب این تفاهم‌نامه علاوه بر ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه اشتغال این نهاد در استان، ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز از محل تبصره ۱۶ و به‌منظور اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد.

آسوده اضافه کرد: با واگذاری اعتبار اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی به کمیته امداد، ۱۵ هزار مورد تسهیلات روستایی به استان اختصاص می‌یابد که در صورت عملی‌شدن این موضوع، به‌طور میانگین ۲۵ هزار شغل در استان ایجاد خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه در بحث کمک‌های مردمی سال ۹۶ بیش از ۴۵ درصد رشد را نسبت سال ۹۵ داشتیم افزود: در سال ۹۷ بر الکترونیکی کردن صدقات و کمک‌های مردمی تأکیدداریم تا شاهد سرقت و سودجویی سارقان نباشیم که به این منظور تغییراتی در صندوق‌ها ایجاد شد و از مردم هم می‌خواهیم در پرداخت صدقات و کمک‌های نقدی خود به‌صورت الکترونیکی، همکاری و مشارکت کنند تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها از آسیب‌های آن کاسته شده و کمک‌ها سریع‌تر به دست نیازمندان برسد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کمیته امداد واحد مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: اولویت کمیته امداد استان توانمندسازی مددجویان در حوزه‌های متفاوت نظیر مسکن و اشتغال است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، نبی الله الله دادی امروز _پنج شنبه سی‌ام فروردین_ در جلسه تکریم و معارفه رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نائین اظهار کرد: ما در کمیته امداد استان اصفهان در خدمت حدود ۶۰۰۰ ایتام و حدود ۲۶۰۰۰ از محسنین هستیم که طرح اکرام ایتام و حمایت معنوی از این افراد یکی از دغدغه‌های ما در سطح استان اصفهان است.

وی افزود: به لطف خدا حدود ۱۲۲۰۰۰ حامی از این فرزندان محسنین حمایت می‌کنند و در بحث مشارکت شاید در برخی حرف‌ها و اذهان عمومی گفته شود که میزان کاهش یافته اما در عمل حمایت‌هایی که این ۱۲۲ هزار حامی به صورت مستقیم واریز می‌کنند در سال گذشته ۳۸ درصد از نظر مبلغ و تعدادی رشد داشته است.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان ادامه داد: فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به هم‌نوع از بزرگان دینی و قومیتی نسل به نسل در مردم در حال چرخش است و مردم به این نکته توجه ویژه دارند.

الله‌دادی تصریح کرد: اولویت کمیته امداد استان اصفهان توانمندسازی مددجویان در حوزه‌های متفاوت نظیر مسکن و اشتغال است و با توجه به تفاهم‌نامه‌های کمیته امداد با بنیاد مسکن و سپاه، هیچ محدودیتی برای احداث مسکن نداریم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد برای هر مددجوی تحت حمایت که زمین داشته باشد احداث مسکن را انجام می‌دهد، گفت: از شورای مسکن شهرستان درخواست داریم که از هرجایی که زمین در اختیار مددجویان قرار دهند تا ما سریع برای آن‌ها احداث مسکن را انجام می‌دهیم.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اضافه کرد: در سه روز گذشته در حدود ۸۳۶ واحد در استان و ۳۳۰۰۰ کمیته امداد در کل کشور شاهد افتتاح مسکن بودیم؛ کمیته امداد در بحث اشتغال به مددجویان آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد و در بحث تسهیلات به ۵ دهک اول که تحت حمایت باشند یا نباشند خدمات ارائه می‌کند.

الله دادی خاطرنشان کرد: فرماندار و عاملان بانک‌های نائین در سال گذشته همکاری بسیار خوبی با کمیته امداد داشتند و از این رو توانستیم نزدیک به ۸۰ درصد اعتبار تخصیصی را به شهرستان نائین جذب کنیم و درخواست داریم در سال جدید نیز که سهمیه در مرکز استان افزایش یافته، برای نائین بتوانیم اعتبار بیشتری جذب کنیم.

وی ادامه داد: با افزایش جذب اعتبار می‌توانیم تعداد بسیاری از مددجویان را در حوزه اشتغال به درآمد مفید و پایدار برسانیم و از چرخه حمایت خارج کنیم‌.

به گزارش ایمنا، در این آئین که با حضور معاون اشتغال و خودکفایی و مدیر حراست کمیته امداد استان اصفهان در فرمانداری نائین برگزار شد، علیرضا حسین زاده به عنوان مدیر جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نائین معرفی و از زحمات محمد جواد شفیعی تجلیل شد. شفیعی روز گذشته به عنوان مدیر کمیته امداد اردستان معارفه شد.

کد خبر 745886

دیگر خبرها

  • یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد
  • سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان
  • تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • تحویل یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • تاخیر در واحدهای مسکن ملی قابل تحمل نیست
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس