Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:35:13 GMT

تحقق شعار هر روستا یک محصول برای توسعه صنایع دستی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۳۲۳۷

تحقق شعار هر روستا یک محصول برای توسعه صنایع دستی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: تحقق شعار " هر روستا یک محصول " برای توسعه صنایع دستی روستایی به ویژه عشایر و مرزنشینان و توجه به تولیدات مردم روستا از محورهای مد نظر بوده که در این امر طی سال گذشته نتایج خوبی داشته است.

حسین عباس زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهارکرد: چهارمین نشست تخصصی شهرستان ارائه گزارش در حوزه صنایع دستی برای ارزیابی عملکرد سال گذشته و بررسی طرح‌های خلاقانه در شهرستان خوسف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نشست   با حضور مدیران 11 شهرستان برگزار شد که هر شهرستان گزارش عملکرد سال گذشته خود را ارائه دادند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برنامه‌های امسال کارشناسی و بازنگری شد و تعامل، هم افزایی و استفاده از خرد جمعی در راستای رشد و توسعه صنایع دستی استان مورد تاکید قرار گرفت.

عباس‌زاده ادامه داد: عمده گزارش‌ها در موضوعات اقتصاد، بازاریابی، صادرات، نمایشگاه‌ها، دوره‌های آموزشی، اعطای تسهیلات و صدور مجوزها بود.

وی بیان کرد: در حوزه صنایع دستی طبق ارزیابی صورت گرفته بیرجند و قاین به ترتیب اول و دوم و سرایان و طبس نیز مشترک رتبه سوم را در عملکرد به خود اختصاص دادند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی یاداور شد: در این جلسه ضمن تاکید بر تعامل و هم افزایی با فعالان این عرصه رویکرد صنایع دستی را حول محورهایی علاوه بر ماموریت سازمانی عنوان شد.

عباس زاده اضافه کرد: تحقق شعار   "   هر روستا یک محصول "   برای توسعه صنایع دستی روستایی به ویژه عشایر و مرزنشینان و توجه به تولیدات مردم روستا از محورهای مد نظر بوده که در این امر طی سال گذشته نتایج خوبی داشته است.

وی یادآور شد: در این طرح از توان و ظرفیت دهیاری و شورای اسلامی شهر و روستا و فرمانداران دستگاه متولی کمک گرفته می‌شود.

عباس زاده اضافه کرد: همچنین ارائه طرح‌های خلاقانه و نوآورانه در تولیدات با توجه به نیاز بازار، سلیقه مخاطب و کاربردی بودن تولیدات صنایع دستی از دیگر رویکرد های حوزه صنایع دستی است که در این طرح شهرستان‌ها ملزم به برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت خلاقیت در صنایع دستی خواهند داشت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی ادامه داد:   برای تحقق اهداف این برنامه از توان دانشگاه، موسسات عالی و دانش آموختگان این رشته‌ها استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تشویق و ترغیب صنعتگران به استفاده ار بسته بندی مناسب محصول از محورهای مهم مدنظر حوزه صنایع دستی است، ادامه داد: بسته بندی صنایع دستی منتج به ارزش افزوده بالای محصول شده و هویت و شناسنامه محصول خواهد بود.

عباس زاده تاکید کرد: همچنین ترغیب صنعتگران فعال به ثبت برند و دریافت شناسنامه محصول از مهم ترین محورهای مدنظر در توسعه صنایع دستی استان است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های ترویجی با توجه به رشته های شاخص هر شهرستان برای معرفی بهتر صنایع دستی به عموم مردم، برپایی شب بازار های صنایع دستی در ایام ماه مبارک رمضان بعد از افطار در مراکز پرتردد در شهرستان ها برای معرفی بهتر صنایع دستی مدنظرقرار گرفته است.

وی از تهیه فیلم مستند از فعالیت و رشته شاخص سنتی در بیرجند سرایان سربیشه و بشرویه خبرداد و تصریح کرد: علاوه بر تهیه فیلم، برشور و تبلیغات برای معرفی بهتر صنعتگران و صنایع دستی خراسان جنوبی نیز انجام خواهد شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان

ایسنا/خوزستان اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان خوزستان از تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری شهرستان دزپارت خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در این باره به ایسنا، گفت: وجود رودخانه، سد و محصولات و فراورده‌های کشاورزی، لبنی و دامی از جمله ظرفیت‌هایی است که برای گردشگری در آن منطقه وجود دارد.

محمدحسین ارسطوزاده با اشاره به این‌که دزپارت یکی از ورودی‌های استان محسوب می‌شود، بیان کرد: با هدف تقویت گردشگری و بهسازی فضاها و محوطه‌های گردشگری شهرستان، چندین طرح در حوزه روستایی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران محلی در حوزه گردشگری صنایع‌دستی تعریف کرده‌ایم.

او با تاکید بر استمرار کار در حوزه آموزش افزود: اگرچه در سال گذشته بیش از ۵۰ دوره آموزشی با رویکرد تقویت جامعه روستایی و گردشگری در روستاهای سطح استان برگزار شد که بخش قابل توجهی از آن‌ها در حوزه شهرستان دزپارت بود، اما این موضوع باید تداوم داشته باشد که به صورت جدی آن رادنبال خواهیم کرد.

ارسطوزاده بیان کرد: برای این‌که جامعه محلی و روستایی برای در دست گرفتن مدیریت و تدبیر گردشگری در ابعاد محلی آماده شود، مستلزم این است که مدیران شهرستانی و ترجیحا بخشداران و دهیاران و نیز شوراهای روستاها در حوزه گردشگری وارد عمل شوند.

او با اشاره به این‌که بعد از آموزش جامعه محلی، روستاهایی که قابلیت گردشگری دارند باید در این زمینه ورود کنند افزود: برای این که اختیار و تدبیر مدیریت امور گردشگری به دهیاران و شوراها واگذار شود، سازوکاری با اداره‌کل امور روستایی تدوین شده است. ضمن این‌که بخش زیرساخت‌ها نیز از راه طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای دولت پیش می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • شورا‌های اسلامی می‌توانند بسترساز تحقق شعار سال باشند
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است