Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@23:30:37 GMT

ماهنامه قرآنی «باران» ورق خورد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۳۳۱۱

ماهنامه قرآنی «باران» ورق خورد

 

به گزارش خبرنگار ایکنا، ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری «باران» در تازه‌ترین شماره خود که به خردادماه اختصاص یافته، شامل عناوینی چون مهارت‌های زندگی، سواد رسانه‌ای، معرفی امامزاده، شاخه نور، ساخت ایران، کافه شعر، چشم‌انداز و همراه آفتاب است.
سرمقاله این هفته با عنوان «مهربانی‌های کوچک» پرداخته و در بخشی از آن آمده است؛ لازم نیست همیشه مهربانی‌ها بزرگ باشند یا طوری که نتوانیم انجامشان دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهربانی‌ها می‌توانند کوچک باشند و در عین حال دل‌ها را تا بی‌نهایت شاد کنند. مهربانی‌های کوچک زندگی، حرف جدیدی نیستند. سنتی هستند که از سال‌های دور در جهان رایج بودند. زمانی خریدن یک یا چند نان تنور نان نانوایی سنت رایجی بود و مردم برای رفع مشکلاتشان نذر می‌کردند که هزینه تعدادی نان را بپردازند.
نقد انیمیشن این شماره از ماهنامه به «انیمیشن فردیناند» پرداخته که در بخشی از آن می‌خوانیم؛ فردیناند نقاط ضعف زیادی دارد، اما برجسته‌ترین ویژگی آن شاید همان شخصیت‌پردازی اثر باشد و سازندگان فردیناند این ویژگی مثبت را مدیون نویسنده اصلی کتاب هستند، البته بی‌شک تغییراتی در ساخت انیمیشن نسبت به کتاب وجود دارد حتی به نسبت اثر کوتاهی که همان سال‌ها شرکت دیزنی ساخت نیز تفاوت‌هایی دارد، به ویژه در شخصیت‌پردازی که طبیعتاً در یک انیمیشن بلند سینمایی فرصت بیشتری برای ساخت و پرداخت شخصیت‌ها دارد.
«وقتی مهتاب گم شد» گفت‌وگویی با محمدصالح فرزند جانباز شهید سردار علی خوش‌لفظ است که در این مصاحبه به مادرش اشاره کرده و می‌گوید؛ مادر من شبیه کوه است، مقاوم و صبور او برای پدرم و ما خیلی زحمت کشید. پدرم خیلی در بیمارستان بستری می‌شد، زیاد عمل جراحی شده بود و تمام این مدت مادرم از او پرستاری می‌کرد.
یادآور می‌شود، ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری «باران» ویژه خردادماه با قیمت 6 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.


انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ماهنامه باران قرآنی ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی جدید نیسان؛ کوچک، مانورپذیر و ساکت!

به نظر می‌رسد ژاپنی‌ها در حال صادر کردن ایده میکروخودرو‌ها یا همان کی‌کار (Kei car) به سایر نقاط جهان هستند.

به گزارش دیجیاتو، نیسان اخیرا از نانوکار Silence S۰۴ رونمایی کرده است که خودرویی جدید، کوچک و مانورپذیر رونمایی است. این خودرو از ماه سپتامبر ۲۰۲۴ در اروپا به فروش خواهد رسید. این خودرو نیسان S۰۴ نام دارد و نخستین خودرو از برند جدید نیسان خواهد بود. وسایل نقلیه کوچک و الکتریکی نیسان در بازار اروپا، با برند سایلنس (Silence) عرضه خواهند شد و این خودرو نیز در واقع "Silence S۰۴ Nanocar"نام دارد. برند سایلنس به تولید خودرو‌های چهارچرخ سبک و سپس اسکوتر‌های برقی دوچرخ خواهد پرداخت.

مشخصات نانوکار Silence S۰۴

نیسان S۰۴ در قالب دو تیپ به بازار اروپا عرضه می‌شود. مدل نخست L۶e نام دارد که حداکثر برد ۱۰۸ مایل (۱۷۴ کیلومتر) و حداکثر سرعت ۲۸ مایل‌برساعت (۴۵ کیلومتربرساعت) را ارائه می‌دهد. مدل قوی‌تر L۷e است که در واقع نسخه تغییر برند یافته رنو توئیزی است. این مدل حداکثر سرعت ۵۳ مایل‌برساعت (۸۵ کیلومتربرساعت) را ارائه می‌دهد و حداکثر برد آن ۹۳ مایل (۱۵۰ کیلومتر) خواهد بود.

انرژی مورد نیاز نیسان S۰۴ در هر دو تیپ توسط دو باتری ۵.۶ کیلووات ساعتی تامین می‌شود که قابلیت جداسازی دارند. این قابلیت به مالکان اجازه می‌دهد تا باتری‌ها را با استفاده از هر پریز برق موجود در محل کار یا محل زندگی خود شارژ کنند. همچنین کاربران می‌توانند با خرید اشتراک ویژه نیسان، باتری‌های S۰۴ را در ایستگاه‌های ویژه تعویض نمایند.

نانوکار Silence S۰۴ قابلیت خاصی به نام برنامه سکوت من را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. با فعال‌سازی این قابلیت، امکاناتی همچون دسترسی بدون کلید، جستجوی آدرس و نظارت بر محدوده و سطح شارژ باتری‌ها در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. در عین حال کاربران می‌توانند بدون نیاز به کلید فیزیکی خودرو، Silence S۰۴ خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

عرضه Silence S۰۴ از ژوئن ۲۰۲۴ در فرانسه و ایتالیا آغاز خواهد شد. این خودرو از سپتامبر ۲۰۲۴ نیز در آلمان به فروش خواهد رسید. این خودروساز ژاپنی به تدریج گزینه‌های تامین مالی، خدمات و بیمه مناسب را با همکاری نمایندگی‌های خود و یک موسسه مالی مربوطه ارائه خواهد کرد. قیمت نانوکار Silence S۰۴ نیز با توجه به بازار عرضه شده متفاوت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • فرآیند تولید شلنگ آب در یک کارگاه کوچک پاکستانی (فیلم)
  • خودروی جدید نیسان؛ کوچک، مانورپذیر و ساکت!
  • چهره‌هایی که نمی‌دانستید صداپیشگی هم کرده اند
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگتر‌ها؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • چلسی رقابت برای خرید مسی کوچک را برد
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگترها ؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • حیوانی که دایناسور‌ها در کنار آن کوچک به نظر می‌رسند!
  • تونی کروس تحت هر شرایطی، پاس خود را به مقصد می رساند! / انیمیشن عمر مومنی
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • عکس| تغییر چهره بازیگر «بزرگ‌مرد کوچک» در کنار رامبد جوان