Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@01:43:38 GMT

سکوهای اقامه نماز بین راهی مجهز به امکانات ارتباطی شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۳۳۶۲

سکوهای اقامه نماز بین راهی مجهز به امکانات ارتباطی شود

به گزارش خبرنگار مهر،  محمد مهدی مروج الشریعه صبح یکشنبه در شورای اقامه نماز خراسان جنوبی اظهار کرد: در بحث نمازخانه‌های بین راهی و مساجد تنها زیرساخت‌های عمرانی نباید مد نظر قرار گیرد بلکه مهم‌تر از آن فرهنگ‌سازی برای جذب افراد به ویژه جوانان به نماز است.

استاندار خراسان جنوبی  بیان کرد:  بسیاری از مساجد از منظر جذب جوان بسیار فعال  بوده و ائمه جماعات آن در این زمینه آگاهی  لازم را دارند ولی در برخی دیگر از مساجد شرایط به گونه دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مروج الشریعه با اشاره به بحث ساماندهی نمازخانه‌های بین راهی ادامه داد: مکان‌هایی که در بین راه برای اقامه نماز در نظر گرفته‌شده از منظر متولی آن، امکانات و فضایی که دارند باید طبقه‌بندی شده و سپس نیازهای آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی  افزود: برخی از مکان‌های بین راهی مجتمع‌های رفاهی ساخته‌شده توسط آستان قدس رضوی است که از هر جهت مورد تأیید است ولی برخی دیگر تنها سکوهایی هستند که هیچ‌گونه امکانات اولیه برای مسافر ندارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سکوهای اقامه نماز بین راهی باید مجهز به حداقل امکانات رفاهی و ارتباطی باشد تا آرامش و رفاه مردم در سفرهای برون‌شهری تأمین شود.

مروج الشریعه ادامه داد: حل مشکلات مجتمع‌ها، نمازخانه‌ها و سکوهای اقامه نماز بین راهی خراسان جنوبی جز با بازدیدهای مستمر کارگروه تخصصی در طول سال و همکاری سازمان‌های ذی‌ربط محقق نمی‌شود.

وی افزود: در زمینه رفع مشکلات نمازخانه‌های بین راهی و فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم برای اقامه نماز مسافران نباید فقط امکانات مرکز استان مد نظر قرار گیرد بلکه استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها با همکاری فرمانداران نیز بسیار ضروری است.

استاندار خراسان جنوبی گفت:  اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز می‌تواند تبلیغات و فرهنگ‌سازی لازم برای ترویج وقف در ساخت و تأمین امکانات لازم برای نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین راهی را داشته باشد.

مروج الشریعه اظهار کرد: مشارکت مردم در موضوع نمازخانه های بین راهی از طریق وقف با توجه به پیشینه فرهنگی مردم خراسان جنوبی بسیار گره گشاء است.

وی یادآور شد: نظافت نمازخانه ها و مساجد بین راهی از فرش تا مهر نماز آن نیز بسیار حائز اهمیت است که تأمین این مهم نیز با بازدیدهای مستمر و دوره ای به وجود می آید.

کد خبر 4301250

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان جنوبی نماز ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران خرم آباد اشتغال بیرجند مشهد تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ناو سپاه پاسداران وارد نیمکره جنوبی زمین شد /ناو اقیانوس پیما مجهز به موشک بالستیک است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

بنابر روایت خبرگزاری صدا و سیما ،، این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902926

دیگر خبرها

  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • شوش و کرخه خوزستان بدون اکیپ مجهز غریق نجات هستند
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • همه‌چیز درباره ناو شهید مهدوی؛ ناو مجهز به موشک بالستیکی که وارد نیمکره جنوبی زمین شد
  • این ناو سپاه پاسداران وارد نیمکره جنوبی زمین شد /ناو اقیانوس پیما مجهز به موشک بالستیک است
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس
  • اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان