Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@22:37:01 GMT

آشنایی با گیاهان گوشتی و تفاوت آن‌ها با کاکتوس‌ها

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۳۴۱۵

آشنایی با گیاهان گوشتی و تفاوت آن‌ها با کاکتوس‌ها

تفاوت اصلی کاکتوس‌ها با سایر ساکولنت‌ها وجود آرئول است. آرئول یا Areoles برآمدگی‌هایی بر سطح کاکتوس‌ها هستند که محل رویش خار‌ها، ساقه و جوانه‌های جانبی (پاجوش)، گل‌ها و میوه هستند و معمولا دارای یک یا چند تیغ بزرگ، تعداد زیادی تیغ بسیار ریز (گلوشید) و یا تار‌های پشمی شکلی می‌باشند.

سرویس سبک زندگی فردا: ساکولنت یا ساکیولنت یا به اصطلاح گیاهان گوشتی به دسته‌ای از گیاهان گفته می‌شود که قادر به ذخیره‌ی آب در اندام‌های مختلف خود مانند ریشه، برگ و ساقه بوده و به همین دلیل توانایی تحمل گرما و کم آبی‌های طولانی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
کاکتوس‌ها دسته‌ای از ساکولنت‌ها (گیاهان گوشتی) هستند که به خاطر تفاوت‌هایی خاص به طور مجزا در خانواده‌ای به نام کاکتاسه (Cactaceae) دسته بندی می‌شوند که به صورت خلاصه می‌توان این جمله را به کار برد که هر کاکتوس یک ساکولنت است، ولی هر ساکولنتی کاکتوس نیست.

تفاوت اصلی کاکتوس و ساکولنت‌ها

تفاوت اصلی کاکتوس‌ها با سایر ساکولنت‌ها وجود آرئول است. آرئول یا Areoles برآمدگی‌هایی بر سطح کاکتوس‌ها هستند که محل رویش خار‌ها، ساقه و جوانه‌های جانبی (پاجوش)، گل‌ها و میوه هستند و معمولا دارای یک یا چند تیغ بزرگ، تعداد زیادی تیغ بسیار ریز (گلوشید) و یا تار‌های پشمی شکلی می‌باشند. سایر ساکولنت‌ها با وجود داشتن تیغ (در برخی گونه ها) فاقد آرئول هستند. با وجود آنکه کاکتوس‌ها هم ساکولنت هستند، اما کلمه‌ی ساکولنت فقط در مورد گونه‌هایی به کار می‌رود که در خانواده‌ی کاکتاسه قرار ندارند. پس لفظ کاکتوس فقط و فقط در مورد گونه‌های خانواده‌ی کاکتاسه بایستی به کار رود.

روش نام گذاری کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها

کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها دارای گونه‌های بسیاری هستند که هر گونه از حیث برخی صفات با هم مشترک هستند و به همین دلیل در یک دسته قرار می‌گیرند. هر گونه نیز دارای واریته‌های زیادی است که با اینکه از یک گونه هستند، ولی دارای تفاوت‌های ظاهری از نظر شکل و تیغ و گل هستند. برای نام گذاری کافیست ابتدا نام گونه را ذکر کرده و در ادامه نام واریته را قرار دهیم. مانند Echinocactus grusonii که اشاره به واریته‌ای به نام grusonii از گونه‌ی Echinocactus دارد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003QOu

منبع: فردا

کلیدواژه: کاکتوس ها آموزش کاشت درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط

علی رمضانپور مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۷۴ واحد پرورش طیور با ظرفیت ۲۵ میلیون قطعه به ثبت رسیده است که می‌تواند رصد دقیقی از وضعیت صنعت طیور استان را به ما نشان دهد.

وی اضافه کرد: واحد‌های ثبت شده شامل ۴۱۲ واحد نیمچه گوشتی، ۲۲ واحد مادر گوشتی، سه واحد اجداد گوشتی، ۲۴ واحد پولت تخم گذار، ۷۵ واحد تخمگذار، سه واحد مادر تخمگذار، ۲ واحد اجداد تخمگذار، ۲۵ واحد بوقلمون گوشتی، یک واحـد بوقلمون مادر، شش واحد شترمرغ و یک واحد بلدرچین است.

رمضانپور ادامه داد: این سامانه از سال ۹۷ به منظور ایجاد ساماندهی صنعت طیور در سطح استان‌های کشور و شناسایی و مدیریت این واحد‌ها راه‌اندازی شده که استان قزوین از همان ابتدا در این سامانه فعالیت مستمری داشته است.

این مسئول بیان کرد: مدیریت تولید، امکان جلوگیری از فعالیت واحد‌های غیرمجاز، قابلیت ردیابی و پیگیری و فعالیت حلقه‌های تولید، رصد میزان تولید و توزیع جوجه یک روزه، ردیابی محصول از مزارع مرغ اجداد تا مزرعه مرغ مادر، گوشتی و در نهایت کشتارگاه از مزایای این سامانه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: واحد‌های مرغداری در استان که قصد جوجه ریزی دارند اطلاعات خود را در سامانه سماصط ثبت تا سازمان جهاد کشاورزی بتواند به آنها خدمات ارائه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه
  • فقط ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا کاکتوس پنهان را پیدا کنید+ پاسخ
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی