Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:29:27 GMT

ولایتی: روزانه 10 بیمار نیازمند پیوند عضو در ایران می میرند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۳۴۴۹

ولایتی: روزانه 10 بیمار نیازمند پیوند عضو در ایران می میرند

تهران - ایرنا - رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: هر روز حدود 10 بیمار نیازمند عضو پیوندی در کشور به دلیل اینکه نوبت پیوند به آنها نمی رسد جان خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر ولایتی روز یکشنبه در نشست روز ملی اهدای عضو (31 اردیبهشت) افزود: این در حالیست که به ازای هر 10 بیماری که جان خود را به دلیل نرسیدن عضو پیوندی از دست می دهند، 14 بیمار نیازمند پیوند عضو هر روز به شمار بیماران متقاضی پیوند کشور اضافه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ولایتی شمار کسانی که منتظر عضو پیوندی هستند را 10 هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: از سال 68 تاکنون عمل پیوند در کشور با فتوای امام راحل انجام می شود. در این سال دکتر فاضل وزیر وقت بهداشت در خصوص انجام عمل پیوند از مورد مرگ مغزی سوال کردند که امام نیز فتوای گرفتن عضو از مرگ مغزی را مجوز دادند.
وی خاطر نشان کرد: به ازای هر یک مورد اهدای عضوی که در کشور انجام می شود، می توان جان هشت بیمار را نجات داد.
رییس بیمارستان مسیح دانشوری اظهار داشت: این بیمارستان در راستای انجام پیوند مثل پیوند ریه با بیمارستان هایی که عمل پیوند را انجام می دهند هم ارتباط دارد و تجربیات را به اشتراک می گذارد.
ولایتی، سخت ترین پیوندها را پیوند ریه بیان کرد و افزود: نزدیک به 200 عمل پیوند ریه و بیش از 220 پیوند قلب در این بیمارستان تاکنون انجام شده است.

* بابت عمل پیوند پول نمی گیریم
ولایتی همچنین به رایگان بودن عمل پیوند در کشور اشاره کرد و گفت: بخشی از هزینه ها را وزارت بهداشت تقبل می کند و برخی دیگر از هزینه ها هم از طریق بودجه عمومی بیمارستان تامین می شود.
ادامه دارد...
اجتمام 1776**3229**1569

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پيوند عضو مسيح دانشوري ولايتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان

سیدمصطفی سجادی نژاد رئیس بیمارستان ضیایی اردکان گفت: بیمار با توده بزرگ مثانه و با سابقه قبلی سرطان و خارج کردن کلیه سمت چپ، تحت عمل جراحی سه ساعته به همت تیم جراحی پزشکان (سیدمحمدموسوی و‌مهدی پایدار) قرار گرفت. 

وی افزود: بیمار دارای سابقه جراحی‌های قبلی و چسبندگی‌های شدید بود که ک عمل جراحی سخت برای وی انجام شد و در حال حاضر در بخش جراحی بستری و شرایط مساعدی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • زندگی دوباره ۴ بیمار در مشهد با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی