Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:08:53 GMT

حاشیه‌نگاری بر سه حکم صادر شده در تئاتر

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۳۴۷۱

مدیران جدید تالارهای «سنگلج» و «هنر» و نیز مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور در حالی معرفی شدند که هنوز خبری از انتصاب مدیر جدید تئاتر شهر نیست.

به گزارش ایسنا، طی احکام جداگانه پریسا مقتدی به عنوان مدیر تماشاخانه سنگلج و حسین موذن به عنوان تالار هنر و حمید نیلی به عنوان مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقتدی که تا دو سال قبل مدیر تئاتر شهر بود، در زمان مهدی شفیعی به تالار «هنر» رفت و این بار در زمان مدیریت شهرام کرمی که هشت سال مدیر تالار «هنر» بوده و از دوران مدیریتی خودش هم تقریبا به "نیکی" یاد می‌کند از این مجموعه خداحافظی می‌کند تا پس از چند سال بار دیگر به «سنگلج» برگردد.

مقتدی در تالار «سنگلج» جایگزین علی عابدی می‌شود که با وجود تاکیدش بر استعفا ندادن، چهارمین فردی است که در ماه‌های اخیر از مدیریت و حضور در زیرمجموعه‌های اداره کل هنرهای نمایشی کناره‌گیری کرده است.

حسین موذن که مدیر دفتر طرح و برنامه هنرهای نمایشی در زمان مهدی شفیعی بود به تالار «هنر» می‌رود و باید دید این تالار با توجه به نزدیک شدن روزهای تعطیلی مدارس و فصل تابستان چه برنامه‌های ویژه‌ای برای رونق خواهد داشت. 

حمید نیلی که در جستجوی اینترنتی مهم‌ترین سابقه کاری‌اش در تئاتر به دبیری جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد برمی‌گردد، پس از استعفای ارمغان بهداورند به مدیریت یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های اداره کل هنرهای نمایشی که وظیفه حمایت از گروه‌های نمایشی را هم برعهده دارد رسید.

شهرام کرمی مدتی قبل وعده داده بود که در همین یکی دو هفته مدیران جدید خود را معرفی می‌کند و اخیرا نادر برهانی‌مرند را به عنوان دبیر سی‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر معرفی کرد. با این حال به جز جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان که مشخص نیست مریم کاظمی به عنوان دبیر آن ابقا می‌شود یا دبیر دیگری منصوب می‌شود؛ تئاتر شهر تنها مرکز بخش مهم اداره کل هنرهای نمایشی است که پس از استعفای پیمان شریعتی هنوز مدیر ندارد.

البته شنیده می‌شود شهرام کرمی به دنبال آن است تا یکی از همکاران خود در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را که خارج از مجموعه وزارت ارشاد است بر مسند مدیریت تئاتر شهر بنشاند.

در متن حکم مدیر تماشاخانه سنگلج به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی ضمن تقدیر از علی عابدی در طول تصدی مدیریت این تماشاخانه ، خطاب به مدیر جدید آن آمده است: تماشاخانه سنگلج به عنوان قدیمی ترین تالارنمایشی شهر تهران در طول بیش از پنجاه سال فعالیت خود یادآور دوران باشکوه و خاطره انگیز  هنرهای نمایشی و حضور بزرگان و ارجمندان نمایش ایرانی است و تلاش برای ، پویایی و ارتقاء جایگاه این تماشاخانه ارزشمند وظیفه تمام علاقه مندان و دغدغه مندان هنر نمایش کشور است.  امید که با اتکاء پروردگار مهربان و بهره مندی از راهنماییهای هنرمندان و پیشکسوتان نمایش و به کارگیری همت و توان همکاران شایسته آن مجموعه و تولیدات ارزشمند هنرمندان و گروه های نمایشی در این مسئولیت خطیر پیروز و سربلند باشید.

در حکم حسین موذن نیز از تلاش پریسا مقتدی در زمان تصدی مسئولیت تالار هنر تقدیر شده است. در متن این حکم آمده است: تالار هنر به عنوان یکی از اصلی ترین سالن های تخصصی تئاتر کودک و نوجوان نقش مؤثری در تولید و اجرای آثار نمایشی مناسب برای این گروه سنی دارد.  توجه به کودکی و آفرینشگری رویا و خیال برای بچه های این سرزمین امری بسیار پراهمیت است. امید می رود در سایه الطاف خداوند مهربان و با همکاری هنرمندان پرتلاش تئاتر کودک و نوجوان و همکاران مجموعه شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش فعالیت تالار هنر و روزهای امیدبخش تئاتر کودک و نوجوان باشیم.

همچنین حسین مسافر آستانه مدیرمسئول انجمن هنرهای نمایشی در حکمی حمید نیلی احمد آبادی را به عنوان مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی منصوب کرد. در متن این حکم آمده است: با توجه به ماده 25 اساسنامه و بر اساس صورتجلسه هیات موسس انجمن هنرهای نمایشی ایران که مورد تائید معاونت محترم امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است، جنابعالی را به عنوان عضو هیات مدیره و مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران منصوب می نمایم. امیدوارم در تعامل با دیگر اعضاء و در سایه ی هم اندیشی و برنامه ریزی در ادامه ی فعالیت های انجمن، موفق و مؤید باشید.

حسین موذن مدیر طرح و برنامه اداره کل هنرهای نمایشی، در سابقه فعالیت او عضویت شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان و همچنین مدیرکل مرکز آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، مدیر مرکز تئاتر مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیر چند دوره جشنواره سراسری و بین‌المللی نمایش عروسکی کانون ، عضو شورای بازبینی نمایش کانون ، مدیر شورای نظارت و رازشیابی اداره کل هنرهای نمایشی دیده می شود.

پریسا مقتدی، لیسانس برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه شیراز و فوق‌لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر و معماری است. این بازیگر و کارگردان تئاتر که مدیریت تالار هنر را برعهده داشت مدیریت تالار سنگلج را بر عهده گرفته است. مدیریت مجموعه تئاتر شهر، ریاست فرهنگسرای سرو، مدیر هنری فرهنگسرای سرو (بانو) و مسئول انجمن نمایش فرهنگسرا، مدیر هنری تالار هنر، عضو هیئت مؤسس انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر، سرپرست مجموعه تئاتر شهر (از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰) از دیگر مسئولیت‌های وی بوده است.

حمید نیلی دبیر هنری و تهیه کننده تئاتر که آثار نمایشی اروند خون، صبر سرخ ، ایستاده منتظره پیچیده نیامده و... را در پرونده کاری دارد. وی همچنین دبیر دوازدهمین و سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد و مشاور عالی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام انجمن هنرهای نمایشی تالار سنگلج تالار هنر تئاتر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد

به گزارش خبرگزاری مهر، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی از ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

در این راستا آثار تولیدی استان‌های مختلف کشور مورد بازبینی قرار گرفتند و در نهایت ۱۴ گروه نمایشی موفق به اخذ امتیاز لازم برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد شدند.

از شهر کرج نیز نمایش «ایران» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی شایان فلاحیان و نمایش «زنان مقاوم» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی مرضیه ذاکری در این جشنواره پذیرفته شدند.

کد خبر 6088580

دیگر خبرها

  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • نصرت‌الله میرزایی درگذشت
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی