Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیاده روهای شهرستان میناب کما بیش در تصرف و اختیار مغازه دارانی است که پیاده رو را سهم خود دانسته و کالاهای خود را در آن می گذارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده؛ هر روزه در پایتخت اقتصادی کشور به خصوص شهرستان میناب شاهد مصادره و بسته شدن معابر و پیاده روهای شهری توسط برخی دست فروشان و مغازه داران هستیم که علاوه بر سد معبر سبب آلودگی بصری و خدشه دار شدن مبلمان شهری می‌شود که این کار یک نوع بی‌ احترامی و تعرض به حقوق شهروندی نیز محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتما تاکنون برایتان پیش آمده که بخواهید از پیاده روهای خیابان شهید امینی، امام خمینی، بسیج و یا بازار طالقانی شهر میناب عبور کنید اما مجبور باشید فاصله بسیاری از این مسیر را با قدی خمیده به دلیل اینکه لباس های آویزان مغازه داران با سر و موهای شما تماس پیدا نکند عبور کنید؟

در اکثر از پیاده روهای شهرستان میناب مغازه داران، کاسبان بساط خود را در کف پیاده روها پهن کرده اند که این کار سبب سد معبر کردن راه عابران پیاده شده و به گونه ای که اعتراض به این اقدام آنها باعث می شود شهروندان با بی حرمتی از طرف کسبه روبه رو شوند.

شهروندان مینابی با توجه به سد معبر در پیاده روها مجبور هستند از عرض خیابان برای طی کردن مسیر استفاده کنند که این امر باعث نگرانی و گلایه شهروندان این شهرستان شده است.
یافتن جای پارک کنار خیابان در شهر میناب به خودی خود مشکل است و این مشکل زمانی به اوج می رسد که برخی مغازه داران و ادارات و حتی شهروندان با گذاشتن مانع هایی همچون کله قندی پلاستیکی، بشکه ، لاستیک های کهنه، مانکن های نیم پوش و سبدهای شیر، انسان ترافیک زده را کلافه تر می کنند و افزایش بی رویه خودروها و ساختار نامناسب خیابان ها و کوچه ها میناب،یافتن جای پارک در این شهرستان به رویا تبدیل کرده است.

زمانی که مسئولان شهری میناب مدام از شهر انسان محور سخن می گویند باید شرایط زندگی افراد پیاده در شهر را با حفظ امنیت آنها تامین کنند.

در حالی که پیاده رو که محل عبور عابر پیاده در شهر است نیز مورد هجوم و تردد موتورسیکلت ها ، پارک خودروها و یا سد معبرهای کسبه و بازاریان است طوری که در بسیاری از مواقع افراد برای عبور و مرور از پیاده رو به دلیل وجود موانع بسیار دچار مشکل می شوند و باید ادامه مسیر خود را در خیابان بپیمایند که این امر باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان می شود.

به موجب ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی هر فردی که اقدام به هر گونه تجاوز و تصرف عدوانی یا ایجاد مزاحمت یا ممانعت از حق در املاک متعلق به شهرداری کند به مجازات یک ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شود. البته با تشخیص قاضی پر ونده می توان تبدیل به جزای نقدی شود که جریمه نقدی سد معبر را از ۹۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به تشخیص قاضی پرونده است.

در بند ۲۰ ماده ۵۵ اصلاحی قانون شهرداری‌ نیز آمده است سدمعابر عمومی‌ و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها، میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی ‌برای کسب و سکونت ممنوع اعلام شده‌ است.

البته ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها – تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اصلاحیه ۱۳۴۵ – ماده ۴۷ آیین‌نامه شهرداری‌ها مصوب ۱۳۴۶ – اصل ۴۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی‌ایران در این مورد است.

به هر حال با وجود اینکه سد معبر تخلفی است که در قانون پیش‌بینی شده و برای متخلفان آن مجازات سنگینی درنظر گرفته شده اما متاسفانه به دلیل اینکه گاهی عرف در مقابل قانون قرار می‌گیرد برخورد با این معضل شهری به حال خود باقی می‌ماند.

شهریار فولادی سخنگوی شورای شهر میناب، گفت: طرح ساماندهی دستفروشان در دستور کار شورا قرار گرفته که بزودی شوراو شهرداری نسبت جمع آوری و ساماندهی دستفروشان اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء فرهنگ ترافیکی عابران پیاده، کاهش تصادفات را رقم می‌زند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رضا همتی‌زاده عصر سه شنبه به خبرنگاران رسانه‌های استان اعلام کرد: بیشترین تلفات ناشی از سوانح رانندگی در شهرهای استان را عابران پیاده رقم می‌زنند که سالانه تعداد زیادی از عابرین به همین علت جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: بعضی از عابران پیاده تصور می‌کنند همیشه و در تمام معابر حق تقدم دارند و صرفاً رانندگان باید در هنگام تردد، حواسشان به عابران پیاده باشد اما واقعیت این است که عوامل زیادی سبب حواس پرتی راننده شده و این حواس پرتی می‌تواند حوادث ناگواری را برای عابران پیاده رقم بزند.

رئیس پلیس راهور استان، بیان کرد: اگر فرهنگ سازی لازم برای تغییر در رفتار ترافیکی عابران پیاده انجام نشود، قطعاً این آمار، افزایش خواهد داشت.

وی به عابران پیاده توصیه کرد: هنگام عبور از عرض خیابان با تلفن همراه صحبت نکنند و حواسشان به ملزومات عبور از خیابان باشد و خوب ببینند و خوب دیده شوند.

سرهنگ همتی زاده، پرهیز از عجله و شتاب و خودداری از انجام حرکات غیر قابل پیش بینی، عبور از محل‌های مجاز مانند پل‌های عابر پیاده و خط کشی‌ها، پیاده شدن از درب عقب سمت راست خودرو، استفاده از پیاده رو و پرهیز از تردد در طول خیابان را از مهمترین وظایف عابران پیاده در رفتار ترافیکی برشمرد.

وی تصریح کرد: رفتار غیر منصفانه برخی اصناف در قرار دادن پایه و میز فروش کالا در جلو مغازه و پیاده رو برای تبلیغ وفروش، باعث تغییر مسیرحرکتی عابرین به داخل خیابان شده که این نیز از عوامل تصادف بوده که لازم است به این نکات توجه جدی شود.

سرهنگ همتی زاده از دستگاه‌های مسؤول خواست با فراهم ساختن زیر ساخت‌های محل عبور امن عابر پیاده و توسعه ملزومات ترافیکی این حوزه در افزایش ایمنی محل‌های عبور عابران پیاده کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه یک سوم تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در شهرهای استان، عابران پیاده هستند، فرهنگ سازی و ارتقا رفتار ترافیکی عابران پیاده را یکی از راهکارهای کاهش تصادفات عنوان کرد.

کد خبر 6080247

دیگر خبرها

  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت
  • ارتقاء فرهنگ ترافیکی عابران پیاده، کاهش تصادفات را رقم می‌زند
  • تشکری هاشمی: پلیس راهور از ورود موتور به پیاده رو ممانعت جدی کند | موانع فلزی در پیاده روها بازدارنده نیستند
  • حذف مزاحمان از پیاده روهای شهر | ۲۰۰ کیلومتر از پیادروهای پایتخت مناسب سازی شدند
  • هشدار پلیس: عابران پیاده‌ شب‌ها لباس تیره نپوشند
  • تو پیاده‌روهای شهر چه خبره؟
  • هشدار پلیس راهور پایتخت: عابران پیاده شب‌ها لباس تیره نپوشند