Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@17:20:25 GMT

رفع موانع تجارت با روسیه را از گیلان آغاز کنیم

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۳۶۲۹

رفع موانع تجارت با روسیه را از گیلان آغاز کنیم

گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست مصطفی سالاری در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان این مطلب افزود: آمادگی دارم چنانچه در جهت تحقق این مهم نیاز به مذاکره با معاون اول رئیس جمهوری، وزیران و دیگر مقامات کشوری باشد، آن را انجام دهم.
وی ادامه داد: در مذاکرات با طرف روسی، آنان خیلی مصمم به افزایش تعاملات تجاری با ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سالاری بر ضرورت بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت توسعه‌ای شهرستان آستارا تأکید و خاطرنشان کرد: مأموریت جذب سرمایه گذار برای الحاق محل بارانداز فعلی راه آهن به منطقه ویژه اقتصادی آستارا به اتاق بازرگانی واگذار شد.
وی با اشاره به تأکیدات رئیس جمهوری در اتصال و اجرای سریعتر راه آهن قزوین - رشت به انزلی، با بیان اینکه بدون اتصال این خط ریلی به انزلی و بندرکاسپین، کارکرد آن تنها مسافربری خواهد بود، گفت: با اتصال این خط ریلی به انزلی و بندرکاسپین می‌توانیم کاربرد تجاری از این خط ریلی داشته باشیم.
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری مبنی بر نبود مشکل اعتباری در احداث خط ریلی رشت - انزلی افزود: برای راه آهن رشت - آستارا نیز با اختصاص 500 میلیون دلار فاینانس، مشکل اعتباری در احداث این خط ریلی وجود ندارد.
سالاری در خاتمه سخنانش خواستار بازنگری در طراحی مسیر ریلی رشت - آستارا شد و گفت: منافع استان اقتضا می کند تا با بازنگری این مسیر ریلی از تبعات منفی آن کاسته و بتوانیم از پیامدهای مثبت آن بیشتر بهره‌ بگیریم.
2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 بخش خصوصی راه آهن روابط عمومی روسیه سرمایه موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ عدیل سروی زرگر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: توزیع تخم نوغان در ۱۱ مرکز توسعه‌ی نوغانداری و ۸ اداره‌ی جهاد کشاورزی گیلان آغاز شده است.
وی اضافه کرد: نوغانداران برای دریافت تخم نوغان مورد نیاز خود، هرچه زودتر به مراکز توزیع در سراسر گیلان مراجعه کنند.
رئیس مرکز توسعه‌ی نوغانداری کشور با بیان اینکه پارسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ جعبه‌ی تخم نوغان در گیلان توزیع شده بود، افزود:حجم جعبه‌های تخم نوغان امسال ۱۲ درصد بیشتر از پارسال است.
عدیل سروی زرگر قیمت هر جعبه تخم نوغان را ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت در سراسر کشور یکسان است.
وی اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۷۲۲ تن پیله ی‌تر ابریشم در کشور تولید شد که گیلان با تولید ۵۱۰ تن سهم حدود ۲۹ درصدی این صنعت را به خود اختصاص داد.
رییس مرکز توسعه‌ی نوغانداری کشور همچنین از اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش تولید قلمه و نهال درخت توت برای تامین نیاز نوغانداران در سراسر کشور از جمله گیلان خبر داد و افزود: علاوه بر تولید ۱۴۶ هزار اصله نهال توت در شرکت دامپروری سپیدرود، ۸۷۰ هزار قلمه‌ی توت هم درایستگاه‌های منابع طبیعی تولید و در اختیار نوغانداران قرار گرفته است.
رضا صورتی زنجانی، رییس مرکز تحقیقات ابریشم کشور نیز با تشریح روند تولید تخم نوغان در این مرکز گفت: تا سال ۱۴۰۱ حجم تولید تخم نوغان ایرانی تنها ۴ هزار و ۳۰۰ جعبه بود که این رقم پارسال به ۱۰ هزار جعبه افزایش یافت و اکنون برای تولید ۱۵ هزار جعبه ایی هدف گذاری شده است.
به گفته‌ی کارشناسان این حوزه هر ۲ و نیم کیلو پیله ی‌تر یک کیلو پیله‌ی خشک تولید و از هر ۲ و نیم کیلو پیله‌ی خشک هم یک کیلوگرم نخ ابریشم استحصال می‌شود.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور