Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:49:17 GMT

6 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در بستک تصویب شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۳۷۲۸

6 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در بستک تصویب شد

بندرعباس- ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بستک گفت: با هدف مدیریت منابع آب و توسعه پایدار 6 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری برای اجرای آن درسال جاری در این شهرستان تصویب شد.

به گزارش ایرنا، حامد احمد پور روز یکشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان افزود: 9 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای استان برای اجرای این طرح ها اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: طرح های یاد شده شامل توسعه فضای سبز، آبخیزداری و کنترل سیل، جنگل کاری و مطالعات آبخیزداری است.
طبق آمارهای اعلام شده از ایستگاه های باران سنجی، میزان بارش نزولات جوی در سال آبی (زراعی) گذشته (مهرماه 96 تا پایان فروردین ماه 97) در هرمزگان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 82 درصد کاهش داشته است.
کاهش بارش ‌ها در سطح حوزه آبخیز سد‌های استان هرمزگان بیش از 90 درصد است که این آمار در برخی از ایستگاه‌ ها کاهش 96 درصدی را هم نشان می‌ دهد.
خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.
از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامی آنها دارای بیلان منفی هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و مابقی دشت ها نیز شور است.
با این حال با استفاده از روش های مناسب آبخیزداری می توان با مهار آب باران علاوه بر پیشگیری از تخریب خاک، پدیده خشکسالی را مدیریت کرد.
از مهم ترین راهکارهای حفظ و نگهداشت منابع آبی، انجام فعالیت های آبخیزداری و آبخوان داری در سطح حوزه های آبخیز به شمار می رود.
استان هرمزگان 7 هزار و 451 سازه آبخیزداری با ظرفیت آب گیری سالانه 400میلیون متر مکعب دارد که هم اکنون کمتر از 15 درصد از این سازه‌ ها ذخیره آب دارند.
از 7 میلیون و200 هزار هکتار مساحت هرمزگان، 6 میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل،4 میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
7195/ 6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد منابع طبيعي طرح هاي آبخيزداري هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت و در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۵ هکتار از اراضی ملی روستای دولت آباد از توابع بخش اسفندقه که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، ادامه داد: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

کد خبر 6086743

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری