Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه امکان ارائه صورت معاملات فصلی سال 1396 تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری فراهم شده است، گفت: مودیان مالیاتی از فرصت ایجاد شده برای ارائه اطلاعات فهرست معاملات مربوط به تمامی فصول سال 1396 خود اقدام نمایند تا مشمول بخشودگی جرائم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، غلامرضا قبله ای اظهار داشت: آن دسته از مودیان مشمول ماده 169 قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394 که اطلاعات معاملات تمام فصول سال 1396 خود را حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری از طریق سامانه عملیات الکترونیکی سازمان به نشانی www.tax.gov.ir ارسال نمایند، جرایم مقرر قانونی آنان قابل بخشش می باشد.

وی اظهار کرد: مودیان مالیاتی از فرصت ایجاد شده برای ارسال اطلاعات فهرست معاملات مربوط به تمامی فصول سال 1396 تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به نحو مطلوب استفاده کنند تا مشمول جرایم نشوند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که موکول کردن ارسال اطلاعات به ساعات پایانی اردیبهشت ماه با توجه به حجم زیاد اطلاعات واصله ممکن است موجب بروز مشکلات شود، درخواست می شود مودیان محترم مالیاتی، ارسال صورت معاملات فصلی خود را در مدت زمان باقیمانده انجام داده و در اسرع وقت نسبت به انجام تکالیف قانونی خود اقدام نمایند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: معاملات فصلی سازمان امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد نوری دستیار و مشاور رئیس کل سازمان امور مالیاتی در حوزه هوشمندسازی نظام مالیاتی در نشست مسئولان مالیاتی با نخبگان افزود: سال‌های گذشته یکی از آرزو‌های پیشکسوتان حوزه مالیات فراهم شدن ساختاری برای محاسبه  پیش فرض مالیات مودی بود که با تحقق این آرزو، برای نخستین بار از فروردین اظهارنامه‌های پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ بصورت سیستمی محاسبه می‌شود.

نوری با اشاره به اینکه در حوزه هوشمندسازی قوانین و نرخ‌های متفاوتی در حوزه مالیات وجود دارد و برای تسهیل این موضوع، سامانه مودیان را با نرخ‌های متعدد پوشش دادیم، گفت: برای تسهیل و عادلانه شدن محاسبات در سامانه مودیان برای کالا‌ها و خدمات، شناسه عمومی و تخصصی قرار دادیم.

وی همچنین به سه پایه اصلی مالیات یعنی درآمد، مصرف و ثروت اشاره کرد و افزود: در مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی (مالیات بر شرکت‌ها) عقب ماندگی خاصی در مقایسه با سایر کشور‌های پیشرفته نداریم، اما در بحث مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی عقب ماندگی وجود دارد که برای جبران آن، توسعه ظرفیت محاسبه مالیات  با تکیه بر داده‌هاست.

دستیار و مشاور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت : طبق «قانون تسهیل تکالیف مودیان» تمام هزینه‌های مربوط به صدور صورتحساب الکترونیک را دولت متقبل شده و لازم نیست مودی هزینه ای بپردازد  و چنانچه مودی بخواهد خدمات تکمیلی یا مشاوره‌ای از شرکت‌های معتمد در یافت کند، باید هزینه‌ پرداخت کند.

دیگر خبرها

  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری شناسایی شدند
  • شناسایی ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری
  • وصول ۹۸۴ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در سال گذشته
  • شناسایی ۱۴۰ شرکت با رفتار‌های مشکوک به شرکت‌های صوری
  • جلوگیری از فرار مالیاتی چند همتی با شناسایی ۱۴۰ شرکت صوری
  • شناسایی ۲.۷ میلیون پرونده جدید مالیاتی در کشور
  • پرداخت ۵۰ درصد از مالیات از یک درصد مودیان
  • ۷۰ درصد مودیان به تکالیف مالیاتی خود عمل کرده‌اند
  • ارسال۲۳۰ هزاراظهارنامه پیش‌فرض درنخستین سال قانون جدیدمالیات