Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا وزارت دادگستری آمریکا را تحت فشار قرار داده تا اسناد لازم را درباره تماس یک مامور مخفی پلیس فدرال آمریکا با مقام های کمپین انتخاباتی اش در سال 2016 در اختیار اعضای کنگره قرار دهد. ترامپ روز شنبه در توئیتی نوشت: اگر اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) در کمپین انتخابات به نفع طرف مقابل نفوذ کرده باشد این واقعا معامله بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط با انتشار یا بازبینی اسنادی که کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرده است می توان به پاسخ قطعی رسید. به این موضوع پایان دهید.

ترامپ و متحدانش تلاش زیادی را انجام داده اند تا با افشاگری درباره نقش مامور مخفی ارشد اف بی ای که گفته می شود در انتخابات سال 2016 آمریکا به ستاد انتخاباتی ترامپ نفوذ کرده است، تحقیقات مربوط به ادعای دخالت روسیه در این انتخابات را تضعیف کنند.
چنین تلاش هایی روز پنچشنبه به اوج خود رسید و ترامپ مدعی شد که یک مامور اف بی ای در کمپین انتخاباتی سال 2016 اش نفوذ کرده است و پیش بینی کرد که این یک رسوایی به مراتب «بزرگتر از رسوایی واترگیت» خواهد بود.
توئیت ترامپ به ادعاهایی اشاره داشت که جمهوری خواهان و برخی از رسانه های محافظه کار آمریکایی درباره نقش اف بی آی در اجیر کردن مامور اف بی ای در ستاد انتخاباتی ترامپ به عنوان بخش از تحقیقات تبانی روسیه مطرح کردند.
این همچنین تازه ترین توئیت ترامپ در فشار بر وزارت دادگستری برای ارائه اسناد مربوط به تحقیقات روسیه به کنگره است.
قانونگذاران آمریکایی هفت ماه پیش هم خواستار ارائه اسناد مربوط به تحقیقات روسیه از سوی وزارت دادگستری آمریکا شده بودند که می تواند شامل جزییاتی درباره جاسوس اف بی آی باشد اما وزارت دادگستری از ارائه آنها خودداری کرده است.
این اختلافات همچنین ترامپ و «دوین نونز» رئیس جمهوری خواه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا را در مقابل وزارت دادگستری و سازمان های امنیتی قرار می دهد که رهبران آنها هشدار داده اند افشای هویت منبع معتمد اف بی ای جان وی و همکارانش را در خطر می اندازد.
ترامپ اوایل ماه جاری وعده داد که وزارت دادگستری را برای ارائه اسناد مورد نظر به قانونگذاران تحت فشار قرار خواهد داد. وی در توئیتی سیستم حاکم در وزارت دادگستری را فاسد خواند و گفت: انها نمی خواهند اسناد را به کنگره بدهند. از چه چیزی می ترسند. این «عدالت» نابرابر برای چیست؟ گاهی چاره ای ندارم جز این که از اختیاراتم به عنوان رئیس جمهور استفاده کنم.
«رودی جولیانی» وکیل ترامپ روز جمعه به شبکه خبری سی ان ان گفت که نمی تواند با اطمینان بگوید که اف بی آی ماموری را در ستاد انتخاباتی ترامپ گماشته است اما پیشتر مسائلی درباره شنود مطرح بوده است.
برخی روزنامه های آمریکایی نخست موضوع نفوذ مخبر اف بی آی در ستاد انتخاباتی ترامپ را مطرح اما به دلایل امنیتی از افشای هویت وی خودداری کردند.
متحدان ترامپ بر این باورند که افشای هویت این منبع و جزییات مربوطه درباره نقش وی در کمک به اف بی آی، می تواند تحقیقات روسیه را به چالش کشیده و اخراج «رابرت مولر» رئیس پرونده تحقیقات ادعایی مسکو در انتخابات سال 2016 و ناظر این تحقیقات «رود روزنشتاین» معاون دادستان را توجیه کند.
ترامپ پیشتر نیز وزارت دادگستری را برای ارائه مدارکی دال بر شنود از برج ترامپ در دولت «باراک اوباما» تحت فشار قرار داده بود.
وزارت دادگستری زیر بار این فشار نرفت و اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر استراق سمع دولت اوباما از برج ترامپ ندارد. 

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد۲۴ اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین طی نشست سران گروه ۲۰ در اوساکا ژاپن - ژوئن ۲۰۱۹

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی