Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - مدير روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: عرضه لوازم کاهنده مصرف آب در اين خطه بصورت اقساطي انجام مي شود.

سيد اکبر بني طبا روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: طرح عرضه تجهيزات و وسايل کاهش مصرف آب از هفته گذشته در استان اصفهان آغاز شده و در قالب آن مجموعه لوازمي همچون پرلاتورها( درفشان) ومحدودکننده هاي جريان آب (رگولاتورها) در اختيار مشترکان متقاضي قرار مي گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اضافه کرد: نصب اين تجهيزات و ادوات کاهنده تا 30 درصد مي تواند در مصرف آب صرفه جويي کند، به نحوي که در زندگي روزمره افراد نيز خللي وارد نکند.
وي با بيان اينکه سامانه تلفني خدمات آب و فاضلاب استان اصفهان به شماره 1522 براي اين موضوع اختصاص يافته است، ادامه داد: قيمت مجموعه تجهيزات کاهنده حدود 600 هزار ريال است و در صورتي که شخصي نتواند بصورت نقدي پرداخت کند در اقساط يکساله بر روي قبض آب مشترک اعمال خواهد شد.
بني طبا با اشاره به اهميت صرفه جويي در مصرف آب، تاکيد کرد: عرضه اين تجهيزات کاهنده هيچگونه محدوديت زماني ندارد و حتي در فصول سرد نيز در اختيار مردم قرار مي گيرد.
وي همچنين درباره افت فشار و يا قطعي آب در مناطقي از جمله شهرک شهيد کشوري واقع در جنوب شرقي کلانشهر اصفهان تصريح کرد: بدليل کاهش شديد منابع آبي، افت فشار در شبکه رخ مي دهد، البته اين امر به معناي قطعي عمدي آب نيست، اما در محدوده هايي باعث مي شود که فشار آب به شدت کاهش يابد و حتي به قطعي آب بيانجامد.
پيشتر مدير دفتر مديريت مصرف و نظارت بر کاهش آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب کشور گفته بود: طرح عرضه وسايل کاهنده مصرف آب در استان تهران، سمنان، مشهد، مرکزي، استان‌هاي جنوبي مانند هرمزگان اين طرح در دست اقدام است.
علي سيدزاده افزود: به دنبال تامين اعتبار از سازمان برنامه و بودجه هستيم تا از اين طريق بتوان ميزان طرح عرضه لوازم کاهنده مصرف آب را گسترش دهيم.
ذخيره کنوني سد زاينده رود به عنوان تامين کننده آب شرب حدود پنج ميليون نفر 272 ميليون متر مکعب و در مقايسه با سال گذشته حدود 160ميليون متر مکعب کمتراست.
پارسال در چنين روزهايي بدون در نظر گرفتن آبي که براي کشت کشاورزان شرق اصفهان رها شد، 430 ميليون متر مکعب در پشت سد زاينده رود ذخيره شده بود.
از ابتداي سالجاري آبي(مهر96) تاکنون 753 ميلي متر بارش در حوضه آبريز زاينده رود(کوهرنگ) گزارش شده است، اما اين ميزان در مدت مشابه سال گذشته يکهزار و 400 ميلي متر بود.
/ 6022 ت / 6020
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسراف در مصرف آب به لطف آبیاری گل‌ها در محدوده پل آذر اصفهان + فیلم و تصاویر

هدررفت آب در برخی مواقع به صورت موضوعی نگران کننده درآمده است. این روز‌ها در محدوده پل آذر شهر اصفهان آبیاری گل ها به گونه ای انجام می گیرد که منجر به هدر رفت حجم بسیاری از آب می شود، این موضوع با توجه به کمبود منابع آبی و فرا رسیدن فصل گرم تابستان می‌تواند مشکلات شهروندان را دو چندان کند.

شهروندخبرنگار ما فیلم و تصاویری ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

داستان دنباله دار ترکیدگی لوله آب این بار در دزفول + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اسراف در مصرف آب به لطف آبیاری گل‌ها در محدوده پل آذر اصفهان + فیلم و تصاویر
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی