Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@21:36:48 GMT

کاهش 30درصدی پرونده های دعاوی خانوادگی در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۳۹۴۷

کاهش 30درصدی پرونده های دعاوی خانوادگی در سال گذشته

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه چهار هزار زوج یزدی آموزش مهارت های زندگی را فرا گرفتند، گفت: میزان پرونده های دعاوی خانوادگی در سال گذشته 30درصد کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: با توسعه کمی وکیفی مراکز مشاوره خانواده در استان یزد و برگزاری دوره های آموزشی برای زوج های جوان در حال ازدواج، 4000 زوج از آموزش مهارت های زندگی در استان بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا حبیبی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد، افزود: بسیاری از برنامه ها و اقدامات پیشگیری از وقوع جرم که در قالب آموزش مهارت های زندگی اکنون به جوانان و زوجین جوان ارائه می گردد، نتایج آنها سالها بعد مشخص خواهد شد.

وی اظهار داشت: اکنون آموزش حین ازدواج با هماهنگی صورت گرفته بین دادگستری، ثبت اسناد، بهزیستی و کانون سردفتران در حال انجام است و بازخورد آن از سوی زوجین شرکت کننده در این دوره ها بسیار عالی است و اغلب افراد شرکت کننده اعلام رضایت از برگزاری دوره آموزشی دارند.

این مقام قضایی، ارائه آموزش در بدو شروع اختلافات خانوادگی و پس از مراجعه به دستگاه قضایی و همچنین آموزش پس از طلاق را از دیگر برنامه های آموزش زوجین اعلام کرد و بیان داشت: گرچه به اعتقاد بسیاری کارشناسان ارائه آموزش در این مقاطع کمی دیر به نظر می رسد، اما دادگستری با همکاری برخی دیگر از سازمانها به طور موازی، هم آموزش در حین مداخله در فرایند طلاق را در دستور کار دارد و هم آموزش در مقاطع دیگر همچون، دبیرستان ها، پادگان ها و دانشگاه ها را دنبال می کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به راه اندازی دادگاه های درمان مدار و معالجه معتادین در استان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی دادگاه درمان مدار به معتاد به عنوان یک بیمار نگاه می شود که نیاز به مراقبت های پزشکی، مشاوره ای و روانشناختی دارد و تلاش می شود که معتادین را با درمان کامل به اجتماع بازگرداند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد از تجهیز و سامان دهی ایست بازرسی شهید مدنی به عنوان یکی از مهمترین مبادی ورودی استان خبر داد و تصریح کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی، باید تلاش همه دستگاه های متولی جلوگیری از قاچاق کالا باشد.

وی ادامه داد: برخی نواقص در ایست بازرسی شهید مدنی در گذشته باعث شده بود تا برخی معطلی هایی را برای مردم ایجاد نماید و در بسیاری از موارد این معطلی ها فرصتی را برای قاچاقچیان حرفه ای جهت جعل و سند سازی برای کالاهای قاچاق ایجاد می کرد که اکنون این مشکلات مرتفع شده است.

حبیبی، بحث پیشگیری از وقوع جرم را از مباحث بسیار مهم استان دانست و ابراز کرد: مسئله پیشگیری از وقوع جرم نیازمند هماهنگی، تعامل همراهی و هماهنگی است تا در قالب یک رویکرد واحد و با اهتمام ویژه دنبال شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۳۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: سال گذشته ورودی پرونده‌های مراجع قضایی استان در موضوع تصادفات، بیش از ۶۰ درصد کاهش پیدا کرد.

وی افزود: با اجرای طرح طرح پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده، ارباب رجوع‌ها در دو هزار و ۲۳۷ مورد بدون تشکیل پرونده، به سمت بیمه‌ها ارجاع شدند و بیش از هزار و ۶۰۰ نفر، دیه خود را بدون آنکه پرونده‌ای در مراجع قضایی تشکل دهند، دریافت کردند. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: میانگین زمان ارجاع شکوائیه در محاکم استان کاهش ۵۶ درصدی داشته ودر نتیجه اقدامات انجام شده میانگین زمان ارجاع دادخواست ۲۱ درصد کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • اشد مجازات برای سارقان سابقه دار/ به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی شود
  • چیزی فراتر از یک جنگ در جاده‌های ایران در حال وقوع است/ برای کاهش تورم این اقدام لازم است
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • وقوع حادثه ترافیکی در قندوز
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی