Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@02:48:45 GMT

امواج وای فای زندگی جانداران را به شدت تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۴۰۱۴

امواج وای فای زندگی جانداران را به شدت تهدید می‌کند

دانش > طبیعت - ایسنا به نقل از دیلی‌میل نوشت: محققان موسسه حفاظت از محیط زیست "Buglife" انگلیس هشدار دادند، تشعشعات الکترومغناطیسی حاصل از "WiFi" و خطوط برق، سلامت حیات وحش و جانداران را تهدید می‌کند.

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که تشعشعات الکترومغناطیسی حاصل از سیستم‌های ارتباطی از قبیل "WiFi" ، اینترنت نسل "2G"،"3G "،"4G " و خطوط برق، تهدیدی جدی برای گیاهان، حشرات، پرندگان و جانوران دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان معتقدند، تحقیقات کمی در این باره صورت گرفته است و هشدار دادند که راجع به این موضوع باید تحقیقات بیشتری انجام شود زیرا محیط زیست با آسیبی جدی رو به رو است.

طی یک گزارش جدید که در وبسایت" EKLIPSE" منتشر شد، اثرات تابش‌های الکترومغناطیسی روی حیات وحش آزمایش شد.

بر اساس گزارشات موسسه حفاظت از محیط زیست "Buglife" انگلیس که این تحقیق را انجام داد، محققان این موسسه با بررسی 97 مقاله در این زمینه، به این نتیجه رسیدند که اثرات تشعشعات الکترومغناطیسی بسیار عمیق‌تر و شدیدتر از چیزی است که تاکنون تصور شده است.

این موسسه هشدار داد، این تشعشعات ممکن است جهت یابی و حرکات پرنده‌ها و حشرات را با اختلال مواجه کند و همچنین متابولیسم سلامتی گیاهان را تحت تاثیر قرار دهد.

این درحالی است که با برنامه‌هایی که برای استفاده از اینترنت"5G" اتخاذ شده است، این وضعیت هشداردهنده ، روز به روز بدتر خواهد شد.

مت شاردلو مدیر موسسه حفاظت از محیط زیست "Buglife" گفت: ما می‌خواهیم محدودیت‌هایی را برای بروز هرگونه آلودگی اعمال می‌کنیم تا از محیط زیست محافظت کنیم.

وی افزود، حتی در اروپا نیز تاکنون هیچ محدودیتی در مورد استفاده از تشعشعات الکترومغناطیسی اعمال نشده است.

وی ادامه داد، این که انسان‌ها قادر به دیدن این اشعه‌ها نیستند، به این معنی نیست که حیوان‌ها نیز نمی‌توانند این تشعشعات را ببینند.

سیستم عصبی و سلولی حیوان‌ها تحت تاثیر این تشعشعات قرار می‌گیرد.

 

5656

 

 

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز

ایوب شریفی اظهار داشت: با بررسی و تحقیقات محرمانه و رصد کامل محل اختفا، ۲ متخلف که اقدام به نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی در مرکز نگهداری خود کرده بود شناسایی و دستگیر شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز افزود: با اخذ حکم از مراجع قضائی و هماهنگی و همکاری لازم با پاسگاه و همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در تفتیش و بازرسی از محل مذکور، ۹ قطعه کبک وحشی و ۹ قفس چوبی از متهمین کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: عرضه، نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی بدون اخذ مجوز از محیط زیست بر اساس قانون شکار و صید جرم است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

کبک‌ها ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند، در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟