Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@09:55:43 GMT

بزرگترین عید در کشور بنگلادش، عید فطر است/رمضان دربنگلادش

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۴۱۸۰

بزرگترین عید در کشور بنگلادش، عید فطر است/رمضان دربنگلادش

به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه برنامه «دعوت » رادیو گفت و گو به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به گفت و گو با مسلمانان خارجی مقیم ایران می پردازد. این ویژه برنامه با حضور محمد عبدالحنان دانشجوی دکترای تفسیر تطبیقی شیعه و اهل سنت در جامعه المصطفی از کشور بنگلادش از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ابتدای این ویژه برنامه گفت: در گذشته از پیروان اهل سنت بودم اما در حال حاضر مذهب تشیع را انتخاب کرده ام.

عبدالحنان با بیان این مطلب افزود: در کشور بنگلادش در رابطه با مذهب خود یعنی دروس اهل سنت تحصیل کردم و پس از مدت زمانی فرصتی ایجاد شد که با کشور ایران آشنا شوم. قبل از آمدن به ایران شیعه شدم و از طرف جامعه المصطفی دعوت شدم و تصمیم گرفتم تحصیل را در همین کشور ادامه دهم.

دانشجوی دکترای تفسیر تطبیقی شیعه و اهل سنت در جامعه المصطفی در رابطه با آداب و رسوم کشور بنگلادش در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: کشور بنگلادش یکی از کشورهای پر جمعیت دنیا است که ۹۰ درصد آن مسلمان هستند.

وی عنوان کرد: اکثر این جمعیت حنفی مذهب هستند. ماه مبارک رمضان در کشور بنگلادش بسیار مورد احترام است و شور و نشاط خاصی در میان مردم حاکم می شود. یکی از این آداب و رسوم افطار کردن در مساجد است و برنامه های معنوی و مناجات و سفره ساده افطاری دارند.جالب است که در کشور بنگلادش خرما وجود ندارد اما در ماه رمضان هیچ سفره ای نیست که در آن خرما نباشد.

مسلمان بنگلادشی مقیم ایران در رابطه با مراسم عبادی اهل سنت و شیعه در این کشور عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان پیروان اهل سنت در مساجد افطار می کنند و نماز مغرب را می خوانند و نماز عشاء را در خانه به جای می آورند.

وی در ادامه ابراز داشت: نماز تراویح از جمله نمازهای مستحبی است که پیروان اهل سنت در ماه مبارک رمضان به آن اهتمام می ورزند. حنفی مذهب ها این نماز را در ۲۰ رکعت و اهل حدیث در ۸ رکعت می خوانند. حنفی ها یک جزء و نیم قرآن را در این نماز قرائت می کنند اما اهل حدیث در نماز تروایح یک جزء قرآن نمی خوانند.

محمد عبدالحنان یادآور شد: بزرگترین عید در کشور بنگلادش، عید فطر است. در این عید همه مردم لباس نو می خرند و غذاهای مخصوصی استفاده می کنند.

دانشجوی دکترای تفسیر تطبیقی شیعه و اهل سنت در جامعه المصطفی از کشور بنگلادش گفت: بیشترین تفاوت میان شیعه و اهل سنت در بحث امامت است. تعداد شیعیان در این کشور خیلی کم است و در اقلیت محض هستند. از تعداد ۱۸۰ میلیون جمعیت این کشور ۳۰ هزار نفر شیعه دارند اما همه مردم بنگلادش به اهل بیت عشق می ورزند.

 عبدالحنان مطرح کرد: شیعیان در  ۱۹ و ۲۱ و ۲۳  ماه مبارک رمضان مراسم شب قدر را در مساجد بر پا می کنند اما اهل تسنن در ۲۷ ماه مبارک مضان مراسم شب قدر را برگزار می کنند.

کد خبر 4301356 سارا فرجی

منبع: مهر

کلیدواژه: بنگلادش رادیو گفتگو ماه مبارك رمضان علوم اسلامی ماه مبارك رمضان علوم انسانی معرفی کتاب فلسفه علوم انسانی اسلامی نمایشگاه قرآن قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شیعه امام زمان حضرت مهدی عج قرآن کریم کنفرانس بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات

منابع خبری در غرب افغانستان اعلام کردند بر اثر حمله مسلحانه به مسجد شیعیان در هرات شماری از نمازگزاران شهید و زخمی شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، افراد مسلح ناشناس به سوی نمازگزارن شیعه در شهرستان «گذره» ولایت هرات تیراندازی کردند که بر اساس گزارش‌های اولیه یک عالم دین و شماری از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

برخی منابع محلی می گویند نمازگزاران پس از اقامه نماز در شهرک «محمدیه» هنگام خارج شدن از مسجد هدف حمله دو مهاجم موتور سوار قرار گرفتند.

گفته می‌شود حجت الاسلام جاوید از بزرگان این شهرک در حادثه تروریستی مسجد امام زمان عج و پنج نفر دیگر به شهادت رسیده‌اند.

جزئیات بیشتری از این حمله تروریستی منتشر نشده است.

مقامات امنیتی هرات نیز تاکنون اظهارنظری نکرده‌اند.

دور تازه حمله به نمازگزاران در افغانستان 11 کشته برجا گذاشتایران حمله تروریستی به نمازگزاران مسجد شهر هرات را محکوم کردمحکومیت همه جانبه حمله انتحاری هرات

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌ها
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌‌ها
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی