Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@05:09:04 GMT

انهدام سه باند بزرگ مواد مخدر در پایتخت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۴۳۷۳

انهدام سه باند بزرگ مواد مخدر در پایتخت

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی در طرح برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ که صبح امروز در مقر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: همکاران من در ۷۲ ساعته گذشته عملیات گسترده‌ای را در سطح تهران انجام داده و به موجب آن موفق به شناسایی و انهدام سه باند بزرگ مواد مخدر در تهران شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه از این سه باند در مجموع بیش از یک تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد، گفت: این مواد از نوع تریاک، مورفین، حشیش، شیشه، هروئین و ... بودند.

رحیمی با اشاره به دستگیری باند حاملان مورفین اظهار کرد: در جریان انهدام این باند ۱۵ نفر دستگیر شدند. اعضای این باند نیم تن مورفین را از شهر زاهدان بارگیری کرده و با عبور از استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران قصد وارد کردن آن به تهران را داشتند اما با توجه به اشراف اطلاعاتی پلیس در ورودی شهر تهران دستگیر شدند.

رحیمی با بیان اینکه خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر جزو اولویت‌های پلیس قرار دارند،‌گفت: برخورد با این دو گروه نیز همزمان با برخورد با دانه درشت‌ها در حال انجام است به طوری که ما موفق شدیم تا مناطق هرندی، شوش و مولوی را از وجود معتادان متجاهر و خرده‌فروشان پاکسازی کنیم.

او افزود: در منطقه ۱۲ شهر تهران ۷۶ باب منزل که به پاتوق موادفروشان و محلی برای استعمال مواد مخدر تبدیل شده بود پلمپ شد و این مراکز از خرده‌فروشان و معتادان پاکسازی شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از چهار تن انواع مواد مخدر در تهران کشف شده است، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است. میزان دستگیری نیز طی این مدت ۷۷ درصد، انهدام باند ۲۰ درصد، برخورد با دانه‌درشت‌ها ۳۷ درصد و جمع‌آوری معتادان متجاهر ۲۵ درصد افزایش داشته است.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه میزان مجازات قاچاقچیان عمده با جرمشان تناسب ندارد، خاطر نشان کرد: ما به عنوان پلیس پیشنهاد دادیم که چرخه بازپروری معتادان نیز از سه ماه به شش ماه افزایش یابد و پس از آن برنامه‌ریزی‌های لازم برای اشتغال معتادان انجام شود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سیریک با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشراف اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از فعالیت یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر صنعتی در شهرستان دست یافتند که نشان می‌داد اعضای این باند با ورود یک محموله مخدر شیشه با ترفندی خاص قصد انتقال آن به عمق کشور را دارند.

وی افزود: در این رابطه مأموران پلیس با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و کنترل و رصد تحرکات اعضای این باند، سرانجام شب گذشته قاچاقچیان را که به وسیله یک دستگاه پژو ۴۰۵ دلفینی در حال انتقال محموله مواد مخدر، در محور میشی شهرستان سیریک بودند رصد و به آنها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: سوداگر مرگ که خود را در چنگال قانون می‌دید بدون توجه به اخطارهای پلیس، و با رها کردن خودرو و تاریکی هوا از محل متواری که خودروی پژو متوقف و در بازرسی از آن ۲۴ کیلو و ۷۰۰ گرم مخدر شیشه که به صورت حرفه‌ای در قالب‌های کوچک فشرده سازی و جاساز شده بود، کشف شد.

سردار جاویدان خاطر نشان کرد: با توجه به شناسایی اعضای این باند، تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد.

کد خبر 6085552

دیگر خبرها

  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • قاچاق هروئین و شیشه در پوشش باند خانوادگی
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • کشف ۱۷ کیلوگرم تریاک از مخفیگاه قاچاقچی سابقه‌دار